پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


 7 تبلتی که نباید بخریم





تبلت این روزها تبدیل به یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های بازار شده است و دیگر از کودک 3 ساله تا پیرمرد 83 ساله، هر کس می‌تواند از آن بهره بگیرد. به قدری هم تنوع در بین این کالا افزایش یافته است که اگر بدون اطلاعات وارد بازار شوید، بی‌تردید با ده‌ها مدل رنگارنگ و شبیه به یکدیگر رو به رو خواهید شد که فروشنده تلاش می‌کند تا شما را در بهتر بودن محصول معرفی شده‌اش، قانع سازد! اما بهترین تبلت برای شما کدام است؟!

در این مطلب قصد داریم به روش معکوس عمل کرده و 7 تبلتی که نسبت به قیمت‌شان ارزش خرید ندارند، معرفی نموده تا حد الامکان از آن‌ها پرهیز کنید! البته توجه داشته باشید، این مقاله به بررسی عملکرد تبلت نمی‌پردازد و حتی شاید دستگاه معرفی شده، یکی از بهترین‌های بازار هم باشد، در اینجا ملاک ما برای عدم خرید یک دستگاه، گران بودن بیش از حد در مقابل امکانات ارایه شده است، به زبان ساده یعنی: شما با این پول، می‌توانید مدل‌های بهتری را بخرید، پس لطفا از این 7 تبلت دوری کنید!

MSI Primo 93

MSI-Primo-93

این کمپانی تایوانی بیشتر از هر چیزی در بحث فروش سخت‌افزار و لپ‌تاپ شهره است و البته مدل‌های زیادی نیز در دنیای تبلت‌ها دارد که Primo 93 به طور حتم یکی از بهترین‌ها نیست! این تبلت 9.7 اینچی نسبتا سنگین وزن، حتی وضوح تصویرش به اچ‌دی نیز نمی‌رسد (1024 در 768 پیکسل) و با این حال به خودش جسارت داده تا بیش از 950 هزار تومان قیمت داشته باشد! در کل امکانات این دستگاه در قبال مبلغ درج شده در جلویش، سبب می‌شود تا شما را از خریدش بسیار دور سازد.

iGREEN Genesis Tab-2 10.1

Tablet-iGREEN-GENESIS-Tab-2-101-3G720788

واقعیت این است که نمی‌شود برندی با این نام را چندان جدی گرفت! اسم کوچکش از سری آی‌پد (پسوند کوچک i) الهام گرفته شده است و در پایان مانند گلکسی تب‌های سامسونگ نام‌گذاری شده است! اما چون برند گرین در بخش پاور و کیس در کشور ما شهرت نسبتا خوبی دارد، پس بر آن شدیم تا پرده از برخی حقایق بگشاییم! بهتر است در نگاه اول جذب مشخصات سخت‌افزاری این تبلت نشوید (اگرچه GPS هم ندارد)، چرا که ایرادات ریز و درشتی داشته و نمایشگر که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید برای یک تبلت است، کیفیت مورد دلخواه شما را ارایه نمی‌دهد و نورش از حد معمول پایین‌تر است.
راستی، این همه برند خوب و معتبر در بازار است، چرا بایستی به سراغ یک نام غیر معتبر و به اصطلاح درج شده بر روی محصولات چینی برویم و نزدیک به 900 هزار تومان برایش پول بدهیم؟!

Samsung Galaxy Tab 3 7.0 Kids SM-T2105 – 8GB

Samsung-galaxy-tab-kid

تنوع تبلت‌های سامسونگی در بازار بسیار زیاد است، به طوری که می‌توان به جرات گفت تنها برندی است که می‌تواند همه نوع نیازی را با یکی از محصولاتش پاسخ بدهد. دستگاه پیش روی نیز یکی از همین مدل‌هاست که برای نیاز به درخواست کودکان جهت بازی با تبلت وارد بازار شده و رسما با دادن رنگ و لعابی به گلکسی تب 3 نسخه 7 اینچی با پوسته‌ای مخصوص به کودکان، این قشر از جامعه را هدف گرفته است. اما چرا می‌گوییم آن را نخرید؟! به دلیل اینکه در حدود 300 هزار تومان (قیمت تبلت در حدود 800 هزار تومان) نسبت به گلکسی تب 3 نسخه 7 اینچی گران‌تر است، بدون آنکه از نظر سخت‌افزاری برتری خاصی داشته باشد! پس توصیه می‌کنیم همان تب 3 را بگیرید و به جای این هزینه اضافی، یک کاور رنگارنگ با قیمتی بسیار کمتر برایش تهیه نمایید.

Microsoft Surface Pro 2 – 512GB

SURFACE-PRO2

این تبلت را بایستی یک غول به تمام معنای ویندوزی دانست که مشخصات سخت‌افزاری عالی و شاید بتوان گفت بی‌نظیری دارد. پس چرا ما آن را وارد لیست خودمان کرده‌ایم؟! تنها یک واژه: قیمت! شما برای داشتن این محصول مایکروسافت بایستی نزدیک به 6.400.000 تومان بپردازید، رقمی که حتی با آن می‌شود یک لپ‌تاپ گیمینگ خریداری کرد! ضمن اینکه سرفیس پرو 3 این کمپانی نیز چند روز پیش معرفی شد و دیگر دلیلی برای پرداخت چنین هزینه نجومی برای نسخه قدیمی‌تر آن وجود ندارد.

Amazon Kindle Fire HD 8.9

amazon_kindle_fire_hd_8.9

زمانی که آمازون با تبلت‌های سری کیندل خود وارد بازار شد، توانست یک تحول در مارکت به وجود بیاورد که عمده دلیل آن به خاطر قیمت بسیار مناسب محصولش بود. اما ظاهرا این تبلت که چندان هم مدل جدید و به روزی نیست، بیش از 1.5 میلیون تومان در کشور ما قیمت گذاری شده بدون آنکه حتی بتواند از سیم کارت استفاده نماید. این تبلت خوب است، اما نه با چنین قیمتی!

Lenovo S5000

lenovo-tablet-ideatab-s5000-02

کمپانی چینی لنوو، یکی از برندهای معتبر جهانی است که به طور معمول محصولات خوبی داشته و در رده تبلت‌ها نیز دستگاه‌هایی با قیمت مناسب نسبت به امکانات‌شان ارایه می‌دهد. اما ظاهرا S5000 کمی از این قضیه فاصله گرفته و با اینکه قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت و نمایشگر 7 اینچ اچ‌دی دارد، اما در مقابل قیمت 770 هزار تومانی‌اش، محصول چندان قابل اعتمادی در خرید نیست، چرا که می‌توان با صرف مبلغی کمتر، دستگاهی بهتر از برندی برتر داشت!

Apple iPad mini 2 Wi-Fi + Cellular 64GB

apple_ipad_mini_2_ios7

آخرین محصول لیست ما مربوط به سازنده‌ای است که بسیاری تبدیل شدن تبلت به چنین دستگاه با ارزشی را مدیون آی‌پد آن هستند. در کل محصولات اپل در سری تبلت‌ها، هم کیفیت بالایی دارد و هم از نظر نرم‌افزاری و سازگاری سخت افزار با آن، در جایگاه والایی می‌ایستد، پس چرا با این اوصاف ما سری دوم آی‌پد مینی (نسخه 64 گیگابایت سلولار) را وارد لیست‌مان کرده‌ایم؟ قیمتی بالاتر از 2.5 میلیون تومان که تقریبا آن را به گران‌ترین تبلت در رده 7 اینچی دنیا بدل می‌کند و سبب می‌شود تا لحظاتی نفس در سینه شما حبس گردد! پس توصیه می‌کنیم اگر آی‌پد دوست دارید، حداقل به سراغ مدل‌هایی با قیمت معقولانه‌تر بروید.


خبرنامه - شبکه های اجتماعی