اخبار دانشگاهی کشور / بازاریابی 15 اسفند 1390 - 05 March 2012
Notice: Undefined index: video in /home/unp/domains/unp.ir/public_html/App/Template/home/per_con.html on line 41
همسو سازی كانال هاى بازاریابى با یكدیگر
با افزایش روزافزون رسانه هاى اجتماعى و وسایل ارتباط جمعى به نظر مى رسد كه كانال هاى بازاریابى جدیدى در حال پیدایش هستند.
با افزایش روزافزون رسانه هاى اجتماعى و وسایل ارتباط جمعى به نظر مى رسد كه كانال هاى بازاریابى جدیدى در حال پیدایش هستند. سازمانهاى بسیارى هستند كه در كنار حفظ كانالهایى كه پیش از این امتحان خود را پس داده اند به استفاده از كانالهاى جدید روى آورده اند. این اقدام تركیبى در كنار مزایاى فراوانش با سختیهایى نیز همراه است.به گزارش ماركتینگ نیوز به نقل از سایت www.bx.businessweek.com یكى از بزرگترین چالشهاى پیش روى بازاریابى همسوسازى كانالهاى بازاریابى با یكدیگر و ایجاد بازاریابى متمركز است. براى اینكه بتوانید كانالهاى بازاریابى خود را در یك راستا قرار دهید ما سه راه به شما پیشنهاد مى كنیم:
.۱ سایتى متناسب با نیازهاى مراجعه كنندگان مختلف داشته باشید: دوره ى فرستادن یك پیام مشترك به تمامى مصرف كنندگان به پایان رسیده است. از آنجا كه خریداران به طرق مختلف به سایت شما راه پیدامى كنند (مثلا از طریق فیس بوك و یا جستجوى گوگل) محتواى سایت خود را به گونه اى انتخاب كنید كه جواب گوى نیازهاى مختلف این افراد با سلایق و علایق مختلف باشد. مثلا مى توانید قسمتى را مخصوص كاربران فیس بوك قرار دهید و خدمات ویژه اى را به آنان عرضه نمایید. با این كار علاوه بر اینكه كانالهاى بازاریابى خود را هم جهت كرده اید به مشتریان خود نشان مى دهید كه براى علایق آنها اهمیت قائل هستید.
.۲ از كدهاى سریع-پاسخ استفاده كنید: كدهاى سریع-پاسخ ابزار بسیار مناسبى براى بازاریابى متمركز هستند زیرا همانند پلى فاصله بین كانالهاى بازاریابى سنتى مثل پوستر و تبلیغات كاغذى و كانالهاى دیجیتال مانند ایمیل و موبایل را پر مى كنند. استفاده از این كدها این امكان را به شما مى دهد كه به راحتى با مشتریان خود ارتباط برقرار كنید. (شایان ذكر است كه كدهاى سریع-پاسخ یكى از رایجترین باركدهاى دوبعدى هستند كه براى اولین بار توسط شركت خودروسازى تویواتا مورد استفاده قرار گرفتند.)
.۳ از رسانه هاى اجتماعى استفاده كنید: استفاده از رسانه هاى اجتماعى این امكان را به شما مى دهد كه پیام خود را در اختیار تعداد بیشترى از مخاطبین قرار دهید. بازاریابى متمركز زمانى محقق مى شود كه شما از هر فرصتى براى وسعت بخشیدن به كسب وكار خود استفاده كنید.
شما مى توانید از طریق كانالهاى بى شمارى بازاریابى خود را متمركز سازید. با این حال اگر تعیین كنید مشتریان شما از چه كانالهایى بیشتر استفاده مى كنند مى توانید در وقت و منابع خود صرفه جویى نمایید. براى پى بردن به شیوه مورد علاقه مصرف كنندگان در دریافت اطلاعات مى توانید از روشهاى تحقیقى استفاده نمایید. اما به خاطر داشته باشید كه این تحقیقات بیشتر به صورت غیررسمى و دوستانه انجام شوند.
Notice: Undefined index: video in /home/unp/domains/unp.ir/public_html/App/Template/home/per_con.html on line 44