پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علوم نوین          15 آبان 1392 - 06 November 2013

تحقیقات جدید نشان می دهد که فضای کیهانی گسترده است اما چندان هم متروک نیست چرا که تنها در کهکشان راه شیری میلیاردها سیاره هم اندازه زمین وجود دارد که دور ستاره هایی چون خورشید ما می چرخند و برای حیات نه زیاد گرم و نه زیاد سرد هستند.

ستاره شناسان با استفاده از اطلاعات ناسا برای نخستین بار محاسبه کرده اند که در کهکشان راه شیری ماه دست کم 8.8 میلیارد ستاره با سیاره های هم اندازه زمین وجود دارد که در دمای قابل سکونت به سرمی برند.

نتایج این تحقیقات دیروز دوشنبه 13 آبان ماه در مجله مقالات آکادمی علمی علوم منتشر شده است.

جف مارسی یکی از نویسندگان این تحقیق و استاد نجوم دانشگاه کالیفرنیا برکلی گفت: تنها در کهکشان راه شیری 8.8 میلیارد احتمال وجود حیات مطرح است.

دانشمندان اظهار می دارند که گام بعدی آنها بررسی اتمسفرهای این سیارات با تلسکوپهای قوی فضایی است که در آینده پرتاب می شوند، این امر می تواند سرنخی را درباره وجود حیات احتمالی در این سیارات به دست دهد.

مارس اظهار داشت که نتایج این تحقیقات یک پرسش را به ذهن متبادر می کند که اگر ما در کیهان و یا در کهکشان راه شیری تنها نیستیم، پس چرا در کهکشان ما در یک سکوت آزار دهنده ای فرو رفته است و هیچ صدایی از سوی تمدنهای پیشرفته به گوش نمی رسد.

در کهکشان راه شیری یک ستاره از هر 5 ستاره از نظر رنگ، اندازه و سن شبیه خورشید ما است و این ستاره ها دارای سیاراتی هستند که تقریبا هم اندازه زمین محسوب می شوند و از نظر قرار گیری آنها در منطقه قابل سکونت این سیاره ها می توانند دارای آب به شکل مایع باشند.

این اولین باری است که دانشمندان درصد ستاره های شبیه به خورشید ما را که دارای سیاره های شبیه به زمین هستند را به جای تخمین، محاسبه کرده اند و آن را 22 درصد با حاشیه خطای مثبت و منفی 8 درصد اعلام کرده اند.

ناتالی باتالها دانشمند ناسا که روی کپلر کار می کند اظهار داشت که هنوز باید اطلاعات زیادی بررسی شود که این رقم به صورت نهایی اعلام شود.

براساس اظهارات مارسی، در کهکشان ما 200 میلیارد ستاره وجود دارد که 40 میلیارد آنها شبیه خورشید ما هستند، یکی از نویسندگان این تحقیق تعداد ستاره های شبیه خورشید را نزدیک به 50  میلیارد عنوان کرده به این معنا که تعداد سیارات شبیه به زمین 11 میلیارد خواهد بود.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی