پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانش آموزی          04 خرداد 1392 - 25 May 2013



حدود 2سال است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش از لزوم هوشمند‌سازی مدارس سخن می‌گویند.

البته به گفته وزیر آموزش و پرورش تعریف هوشمندسازی مدارس مانند تعریف یک فرد باسواد است و درجات مختلفی دارد.


از اظهارات مسئولان آموزش و پرورش طی چند‌ماه اخیر چنین استنباط می‌شود که افزون بر اینکه تعریف واحدی از هوشمندسازی مدارس در این دستگاه وجود ندارد، آماری هم از تعداد مدارس هوشمندسازی شده وجود ندارد. هر مسئولی با توجه به تعریف خود از هوشمندسازی مدارس، آماری از مدارس هوشمند ارائه می‌کند و هیچ محدودیتی در این‌باره وجود ندارد!

پرتال دانشگاهی به نقل از وزیر آموزش و پرورش اردیبهشت90 در پاسخ به این پرسش که تبدیل مدارس به مدارس هوشمند بالا رفته و هر مدرسه‌ای که چند دستگاه رایانه دارد اعلام می‌کند «مدرسه هوشمند» است، چه تعریف استانداردی از مدارس هوشمند دارید؟ گفت: مانند این است که بگوییم انسان با سواد را تعریف کنید. انسان باسواد تعاریف مختلفی دارد، فردی که اول یا دوم ابتدایی را خوانده به همان اندازه سواد دارد، مدارس هوشمند نیز همینطور.

اگر مدرسه به اینترنت یا اینترانت ملی متصل باشد یک نوع است و اگر رایانه به اندازه کافی داشته باشد یک نوع دیگر هوشمند است. اگر به شبکه رشد دسترسی داشته باشد این هم می‌شود نوعی دیگر‌. هوشمندی بستگی به محتوایی دارد که در اختیارشان قرار می‌گیرد. حاجی‌بابایی تأکید کرد: باید به جایی برسیم که همه کارهای مدارس هوشمند از طریق اتوماسیون انجام شود. همچنین از نظر محتوا، هر آنچه محتوای کتاب‌های درسی، روش تدوین، مستندات علمی کتاب‌های درسی، بسته‌ آموزشی و درنهایت همه‌‌چیز در مدارس قابل رؤیت باشد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مدارس هوشمند باید بتوانند به‌راحتی به اینترانت متصل شوند، به محتوا و کتابخانه‌های مهم دسترسی داشته باشند یا معلمان و دانش‌آموزان بتوانند کتاب‌هایی را مطالعه کنند. بحث اصلی این است که نهضت هوشمندشدن مدارس را آغاز کرد‌ه‌ایم. برخی چیزها فقط شروعش با ماست و پس از شروع رقابت‌های سنگینی به‌وجود می‌آید که گاهی فراتر از حد انتظار است.

فروردین همان سال معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه تعریف آموزش و پرورش از مدارس هوشمند چیست؟ گفت: هم‌اکنون تعریف واحدی از مدارس هوشمند در ایران وجود ندارد و برداشت‌های متفاوتی از آن می‌شود. حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان درباره اینکه آیا مدارسی که تحت عنوان مدارس هوشمند راه‌اندازی می‌شود، واقعا مدارس هوشمند است؟ اظهار کرد: هیچ‌یک از این مدارس ویژگی‌های یک مدرسه هوشمند را ندارد. البته اخیرا تعریف واحد و جامعی از مدارس هوشمند ارائه داده‌ایم و در اختیار وزیر آموزش و پرورش است تا پس از تأیید به مناطق آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شود.

شاید براساس همین اظهارات است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش آمار و ارقام متناقضی از مدارس هوشمندسازی شده ارائه می‌‌دهند. در سخنان برخی مسئولان وزارت آموزش و پرورش طی چند‌ماه اخیر تعداد مدارس هوشمندسازی شده افزایش شتابانی داشته است. درباره تعداد مدارس هوشمندسازی شده اظهارنظرهای مختلفی وجود دارد که برخی از آنها را مرور می‌کنیم تا با آمار ارائه شده و هوشمندسازی مدارس روی کاغذ بیشتر آشنا شویم. البته منکر کارهای انجام شده دراین باره نیستیم.

آبان‌ماه 91؛ خبرگزاری ایسنا، یوسف نوری رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش: تا‌کنون 26هزار مدرسه هوشمندسازی شده و تا خرداد‌ماه سال آینده 14هزار مدرسه دیگر نیز هوشمندسازی خواهد شد.دی‌ماه91؛ خبرگزاری ایسنا، یوسف نوری رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش: 5هزار واحد آموزشی در کشور در 3‌ماه نخست سال تحصیلی هوشمندسازی شدند و با هوشمندسازی این مراکز، شمار مدارس هوشمند به حدود 31هزار واحد افزایش یافت و تا پایان شهریور آینده به 40هزار واحد افزایش می‌یابد.

دی‌ماه91؛ واحد مرکزی خبر، ‌وزیر آموزش و پرورش: 30هزار مدرسه در کشور با موفقیت هوشمندسازی شد.
بهمن‌ماه91؛ خبرگزاری پانا، محمود رجبی، معاون مرکز فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش: برایند حاصل از اجرای طرح هوشمندسازی مدارس باعث شد تا امروز 36هزار مدرسه در کشور تحت پوشش این فرایند قرار گیرد.
بهمن91؛‌ جام‌جم‌آنلاین، فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش: در حال حاضر 33هزار مدرسه هوشمندسازی شده است.

اسفند91؛ خبرگزاری ایسنا، یوسف نوری ئیس مرکز فناوری اطلاعات و آمار وزارت آموزش و پرورش: تعداد مدارس هوشمند سراسر کشور از 450مدرسه در سال89 به حدود 33هزار مدرسه هوشمند در سال91 افزایش یافته است.اردیبهشت92؛ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، ابراهیم سحرخیز معاون وزیر آموزش و پرورش: 30هزار مدرسه هوشمند در کشور فعال هستند.
اردیبهشت92؛ خبرگزاری ایسنا، وزیر آموزش و پرورش آغاز طرح هوشمندسازی 33هزار مدرسه در کشور را یک انقلاب واقعی در آموزش و پرورش دانست.

آیا مسئولی در وزارت آموزش و پرورش آمار حقیقی مدارس هوشمندسازی شده کشور را دارد؟ ‌آمار چه مسئولی صحیح است؟
البته بخش عمده هزینه هوشمندسازی مدارس بر دوش پدران و مادران دانش‌آموزان تحمیل شده و دولت از سال گذشته تاکنون به مدارس سرانه‌ای پرداخت نکرده است.جالب است بدانید در چنین وضعیتی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به مدارس نمونه دولتی و هیأت امنایی اولتیماتوم داده که اگر در جهت هوشمندسازی حرکت نکنند، مجوز فعالیت آنها لغو می‌شود!

تگ ها هوشمند سازی مدارس هوشمند شدن مدارس

خبرنامه - شبکه های اجتماعی