پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانش آموزی          28 شهریور 1392 - 19 September 2013


تاکید بر صلاحیت رانندگان سرویس مدارس و استفاده رایگان از مترو در اول مهر


ستاد استقبال از مهر جلسه دیگری را با حضور نمایندگانی از شرکتهای ارائه کننده خدمات شهری برگزار کرد در این مراسم بیشترین تاکید روی سرویس مدارس، نحوه آموزش رانندگان و نظارت روی عملکرد آنها بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آغاز فعالیت ستاد استقبال از مهر با حضور نمایندگانی از شرکت اتوبوسرانی، اورژانس تهران، آموزش و پرورش، تاکسیرانی  و ... ظهر روز چهارشنبه در ساختمان سازمان معاونت ترافیک و حمل و نقل برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه از ترخیص 139 دستگاه اتوبوس دوکابینه خبر داد و گفت: در هنگام صبح و زمان تعطیلی دانش آموزان مدارس در نزدیکی مدرسه ها خطوط اتوبوسرانی به صورت فعالتر مستقر خواهد شد همچنین در ساعت پیک در میدان های شهر اتوبوس مستقر می شود همچنان که سالهای گذشته این طرح انجام شده بود.

پیمان سنندجی از استقرار خودروهای امداد و سیستم های خدمات پشتیبانی خبر داد و گفت: شرکت واحد برای اول مهر برنامه ریزی هایی در این خصوص انجام داده است همچنین یکی از اتفاقات مهم در کشور افتتاح پایانه حمل و نقل معلولان بود که امسال با تفاهم نامه ای که منعقد شده  5 مدرسه استثنایی خدمات سرویس مدارس دریافت می کنند.

استفاده رایگان از مترو در روز اول مهر

در ادامه این مراسم بهرام عبابافی قائم مقام شرکت بهره برداری مترو تهران بیان کرد: آماده هستیم تا روز اول مهرماه دانش آموزان به صورت رایگان از مترو استفاده کنند.

میثم مظفر مدیرعامل شرکت تاکسیرانی نیز درباره اقدامات پیش بینی شده برای اول مهر گزارشی ارائه کرد و گفت: تک تک خطوط و اماکن تجمع مسافر در فضای نقشه تهران جانمایی شده است. با آموزش و پرورش مذاکراتی انجام شده تا نام سرویسهای مجاز مدارس اعلام شود و مدیران مدارس بدانند در محدوده خود چه شرکت خدمات مسافری وجود دارد.

وی گفت: در زمینه تامین تاکسی و ساماندهی خودروهای شخصی که از سازمان تاکسیرانی احراز صلاحیت می شوند اقداماتی انجام شده است و رانندگان باید برچسب سرویس مدارس را داشته باشند.

اطلاع والدین از زمان حرکت سرویس مدارس

مظفر گفت: رانندگان تاکسیهای دیگری که می خواهند به عنوان سرویس مدارس فعالیت داشته باشند باید صلاحیتشان از جمله عدم سوء سابقه کیفری و اعتیاد توسط سازمان تاکسیرانی احراز شده باشد به همین منظور برای آنها نیز دوره های آموزشی نیم روزی در نظر گرفته ایم به همین دلیل پیش بینی می کنیم که شاهد ارتقای کیفی در این بخش باشیم.

وی به مشکل برچسب سرویس مدارس نیز اشاره کرد و گفت: امسال بر روی هر برچسب سرویس مدارس پلاک هر خودرو نیز درج می شود تا امکان سوء استفاده از آن وجود نداشته باشد. همچنین برای رانندگان نیز کارت مصوب صادر خواهد شد که در آن راننده با پلاک خودرو تطبیق داده می شود.

رئیس سازمان تاکسیرانی از راه اندازی نرم افزار سیما تاکسی خبر داد و گفت: استفاده از این نرم افزار باعث می شود تا راننده به محض رسیدن به مدرسه، کارت بزند. می توان از این فرصت استفاده کرد و به محض کارت زدن راننده پیامکی به والدین داده شود و آنها از رسیدن راننده و فرزندشان به مدرسه باخبر شوند و یا حتی هنگام خروج دوباره این اقدام انجام شده و  والدین از خروج دانش آموزان و آغاز حرکت راننده به سمت منزل مطلع شوند. این اقدام باعث ایجاد بار روانی خوبی در میان والدین می شود.

وی گفت: سال گذشته 6 هزار و 226 برچسب سرویس مدرسه صادر شد، امسال پیش بینی می کنیم که این تعداد به 12 هزار برچسب برسد که 50 درصد آن متعلق به خودروهای شخصی و 50 درصد دیگر متعلق به تاکسیها است.

در ادامه این مراسم، بهروز اقدس پور به نمایندگی از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در این مراسم حضور یافت و گفت: 912 کیلومتر مرمت و بازسازی انواع خط کشی ها انجام شده است. همچنین 553 مورد خط کشی ایستگاههای حمل و نقل عمومی و مرمت 235 مورد تجهیزات ترافیکی انجام شده است اما در بحث نصب و مرمت ضربه گیر نیز 9 هزار و 445 عدد انجام شده است. 518 مورد نیز نصب و مرمت پل روی انهار داشته ایم. تعمیر و بازسازی و تجهیز حمل و نقل عمومی 165 مورد بوده است.

همچنین احمد رضا ایمانی از نمایندگان انجمن اولیا و مربیان در این برنامه گفت: تاکید ما این است که از ظرفیت سرویس های مجاز مدارس استفاده شود و والدین از رفتن به سمت سرویس های غیرمجاز پرهیز کنند. نرخ سرویس های مدارس 25 درصد افزایش داشته است و تاکید شده در این سامانه از ظرفیت راننده های واجد صلاحیت برخوردار شود و ما انتظار داریم که از خودروهای استاندارد در این زمینه بهره ببریم و خودروهایی که معاینه فنی و یا بیمه ندارند در این بخش فعالیت نکنند.

وی از پلیس راهور نیز درخواست کرد که از افزایش سرنشین در سرویس مدارس جلوگیری کند چرا که آموزش و پرورش یکی از مخالفان سرسخت این موضوع است. همچنین در مدارس دخترانه هر چقدر بتوان از راننده خانم استفاده کرد امنیت روانی بیشتر خواهد بود و در حوزه مدارس ابتدایی دخترانه به ویژه در پیاده روها حریم هایی ایجاد شود که موتورسواران نتوانند در آن محدوده تردد کنند.

ایمانی گفت: کارت مترو سالانه برای دانش آموزان صادر می شد و طرح خوبی بود اما متاسفانه مدتی است که کارت ها دیگر توزیع نمی شود به نمایندگی از اولیا می خواهم که حداقل برای دانش آموزان این بلیت ها ارائه شود و یا با تخفیف های مناسبی این کارت ها توزیع شود. همچنین در روز بازگشایی مدارس رانندگان سرویس ها با گل به استقبال دانش آموزان بروند.

شهرام جبارزادگان مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز از استقرار 20 گروه حرفه ای تئاتر در مدارس خبر داد و گفت: این گروههای تئاتری از نیمه مهرماه تا نیمه اسفندماه آموزه های ترافیک را در مدارس آموزش می دهند .

حجت‌الله بهروز مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران نیز با بیان اینکه 800 دوربین در شهر تهران فعال است، گفت:‌370 دوربین از این تعداد هوشمند اداره می‌شود و بیش از 50 دوربین نیز در تقاطع شهر تهران نصب شده تا تخطی به عبور از چراغ قرمز و تجاوز به خط کشی عابر پیاده ثبت شود.

بهروز هدف از نصب این دوربینها در تقاطع شهری را افزایش ایمنی شهروندان عنوان و درباره وضعیت تونل‌های تهران نیز گفت: با توجه به اینکه تونل‌های شهری از لحاظ طول و مسافت و ایمنی اهمیت ویژه‌ای دارند مدیریت خوبی بر آنها صورت گرفته و از وضعیت نسبتا خوبی برخوردارند و گزارش‌های تونل‌های رسالت، نیایش و توحید نشان می‌دهد که شهروندان با رعایت قانون رانندگی آرامی را در تونل‌ها دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه تونل نیایش از وضعیت ویژه‌ای برخوردار است و در مراحل تکمیل به سر می‌برد برای مهرماه در این تونل محدودیت‌های ترافیکی خاص اعمال می‌شود هرچند که از لحاظ عمرانی به صورت 100 درصد به بهره برداری نرسیده اما از لحاظ تجهیزات صددرصد شده و عبور از خط اضطرار و سرعت بالا توسط دوربین‌ها در این تونل ثبت و قوانین راهنمایی و رانندگی به طور کامل اجرا می‌شود.

امسال شهر تهران هوشمند می شود

جعفر تشکری‌هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در این جلسه گفت: تمام دستگاه‌های امدادی از اول مهرماه بر اساس نقشه حوادث شهر تهران در سطح شهر مستقر می شوند و نیروهای اورژانس،‌ امدادخودرو، آتش نشانی در نقاطی که مشکلات بیشتری بر اساس گزارش‌ها اعلام شده برای کاهش رسیدگی به حوادث دور از انسداد ترافیکی در این نقاط مستقر می شوند.

وی گفت: به همه مدارس شهر تهران در مناطق 22 گانه اعلام شده که محوطه مدرسه را بازدید میدانی داشته باشند و چنانچه داخل یا بیرون مدرسه نیاز به ایمن سازی دارد،‌ آنرا به دستگاه متولی اعلام کنند.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: با شروع سال تحصیلی تجهیزات جدیدی برای هوشمندسازی شهر به کار گرفته می‌شود که برخی از این تجهیزات برای نخستین بار در شهر به کار گرفته می‌شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه از مهر ماه امسال شهر تهران از همیشه هوشمندتر می‌شود، گفت: تجهیزات هوشمند به کمک مدیریت شهری از جمله کنترل بزرگرراه‌ها، نظارت بر حوادث و جریانات ترافیکی خواهد آمد و تعداد دوربین‌های کنترل سرعت به 131 دوربین افزایش خواهد یافت که بیشترین دوربین‌ها در ورودی خروجی و تقاطع‌های شهر نصب می‌شوند.

وی با بیان اینکه از وضعیت سرویس‌های مدارس رضایت زیادی نداریم تصریح کرد: تاکسی‌های فعلی حتی برای شهروندان نیز مناسب نیستند چه برسد برای سرویس مدارس اما برای سال تحصیلی آینده سرویس‌های اختصاص ویژه مدارس که ویژگی‌های یک سرویس مطلوب و استاندارد را دارد به کار خواهیم گرفت و تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های مرتبط این اقدام انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استقرار دولت یازدهم کامل شده انتظار می‌رود در حوزه مسائل مدیریت شهری به کمک ما بیایند تا بتوانیم در حوزه خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل شهری از جمله مترو، تاکسی و اتوبوسرانی خدمات مناسبتری را به شهروندان ارائه دهیم. چون به رغم اینکه در سالهای گذشته نیز بحث بودجه حمل و نقل مورد تاکید بود اما مورد توجه واقع نمی‌شد اما از دولت‌های جدید انتظار داریم با تخصیص به موقع اعتبارات بودجه 90 به کمک ناوگان حمل و نقل شهری بیایند تا بتوانیم مدیریت شهری بهتری داشته باشیم و خدمات شهری دچار اختلال نشود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در ارتباط با کارت بلیتهای سالانه، گفت: طرحی را در دستور کار داریم که شاید به اول مهر نرسد اما در ماه‌های بعدی ادامه خواهد داشت و برای برخی از اقشار جامعه که باید از حمایت‌های ویژه برخوردار شوند این کارت‌ها با تخفیف ویژه برای آنها در نظر گرفته خواهد شد که دانش آموزان و دانشجویان بخشی از این اقشار هستند.

وی با تاکید بر اینکه سرویس مدرسه بیش از پنج سال عمر نخواهد داشت گفت:ن به سرویس‌های مدارس بدون بیمه و معاینه فنی اجازه تردد و فعالیت داده نمی شود همچنین رانندگان باید آموزش‌های لازم را قبل از آغاز سال تحصیلی دریافت کرده باشند و برچسب سرویس مدارس نیز در محل‌های مناسب که از سوی راهور اعلام شده نصب شود.

وی گفت: سرویسهای ون و یا ماشینهایی با ظرفیت بیشتر علاوه بر صلاحیت روانی راننده باید یک نیروی کمکی نیز حضور داشته باشد.

تشکری هاشمی از شرکت توزیع برق نیز خواست در نیمه دوم سال برای معابری که نیاز به روشنایی دارند و محل تردد دانش‌آموزان و دانشجویان است روشنایی لازم را تامین کنند.


تگ ها استفاده از سرویس مدارس بازگشایی مدارس شرایط استفاده از سرویس مدارس

خبرنامه - شبکه های اجتماعی