پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

   

به منظور تحصیل تخصص در استرالیا ، شما بایستی حتما مدرک پزشکیتان از یک موسسه آموزش عالی معتبر چه در استرالیا و چه در خارج دریافت کرده باشید. علاوه بر این حداقل 3 سال دوره آموزش تخصصی را گذرانده باشید و دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی نیز باشید. در ضمن، شما باید که در آژانس نظارت بر کار کادر سلامت استرالیا (AHPRA) ثبت نام کرده باشید. در این زمینه دانشگاه ها و بیمارستان های مختلفی در استرالیا هستند که انواع برنامه های تخصص را به متقاضیان ارایه می دهند. اما برای درخواست پذیرش در دوره تخصص استرالیا 2023 طی مرحل زیر الزامی است:

  • مرحله1: ارزیابی برنامه های رزیدنسی در استرالیا
  • مرحله2: تحویل درخواست از طریق شورای پزشکی استرالیا (AMC)
  • مرحله 3: فرآیند گزینش که احتمالا شامل ارزیابی مدارک، مصاحبه و احتمالا آزمون کلینیکی
  • مرحله 4: پذیرش درخواست رزیدنسی در استرالیا
  • مرحله 5: شروع دوره رزیدنسی یا تخصص

ضمن اینکه رزیدنت ها در استرالیا از حقوق ماهیانه ای هم برخوردارند که حداقل آن در حدود AUD 81531 (دلار استرالیا) در سال است. با ما در ادامه همراه باشید تا با جزییات بیشتری در خصوص دوره تخصص در استرالیا 2023 آشنا شوید.

شرایط تحصیل تخصص در استرالیا

دوره تخصص یا Special Period یا همان رزیدنسی پزشکی در استرالیا مخصوص آندسته از فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی (IMG ها) است که آموزش تخصصیشان را در کشورشان به اتمام رسانده و حالا مایل به اخذ مدرک تخصص در استرالیا هستند. این دوره به فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی اجازه می دهد تا به عنوان متخصص یا Specialist در بورد پزشکی استرالیا ثبت نام بکنند. اما برای ورود به دوره تخصص در استرالیا، فارغ التحصیلان پزشکی بایستی به فکر تامین و تدارک شرایط زیر باشند:

عزیزان توجه داشته باشند که برای ورود به دوره تخصص در استرالیا حتما و حتما بایستی حداقل 3 سال آموزش تخصص را طی کرده باشید و مدرک تخصص نیز در دستتان باشد. مدرکی که بتوان آن را از طریق بورد پزشکی استرالیا معادلسازی کرد. نکته آخر اینکه شرط مهارت زبان انگلیسی نیز بایستی مطابق شرایط اعلامی توسط بورد پزشکی استرالیا باشد.

فرآیند درخواست تحصیل تخصص در استرالیا

اصولا فرآیند درخواست برای تحصیل تخصص در استرالیا شامل تحویل درخواست به کالج پزشکی تخصصی در استرالیا به همراه مدارک پشتیبان دیگر و نیز سابقه کاری است. کالج پزشکی در استرالیا درخواست متقاضیان را ارزیابی کرده و سپس نتیجه پذیرش یا رد درخواست را اعلام می کند. در صورت پذیرش درخواست، از فارغ التحصیل بین المللی پزشکی (IMG) خواسته می شود که قبل از حضور در دوره تخصص حتما دوره کار تحت نظارت در استرالیا را بگذراند. ناگفته نماند که مدت دوره کار تحت نظارت ممکن است بسته به تخصص و شرایط فردی متغیر باشد.

برنامه های تحصیل تخصص در استرالیا

از جمله مزایای تحصیل تخصص در استرالیا این است که دست شما به عنوان متقاضی باز است که تخصص خودتان را در رشته مورد علاقه اتان ادامه دهید. از جمله برنامه های تخصص در استرالیا و مدت زمان اتمام آنها از قرار زیر است:

رشته تحصیلی

مدت تحصیل

بیهوشی

5 سال

کاردیولوژی

6 سال

درماتولوژی یا تخصص پوست

4 سال

فوریت های پزشکی

5 سال

اندوکرینولوژی

6 سال

گاستروانترولوژی

6 سال

پزشکی عمومی

3 سال

پیری پزشکی

3 سال

هماتولوژی

5 سال

امراض واگیردار

5 سال

پزشکی داخلی

3 تا 6 سال

نورولوژی

5 سال

زنان و زایمان

4 تا 6 سال

اونکولوژی

5 سال

اوفتالمولوژی

5 سال

اوتارینولوژی

5 سال

پزشکی اطفال

4 تا 6 سال

روانپزشکی

5 سال

رادیولوژی

5 تا 6 سال

پزشکی احیا

5 سال

پزشکی تنفسی

5 سال

روماتولوژی

5 سال

جراحی

5 تا 6 سال

اورولوژی

6 سال

تحصیل تخصص در استرالیا چند سال است؟

واقعیت این است که تحصیل تخصص یا همان رزیدنسی در استرالیا بسته به رشته تحصیلی متقاضیان متفاوت است اما معمولا دوره تخصص در این کشور شامل یک دوره حداقل 3 ساله و حداکثر 6 ساله آموزش پیش گزینشی است. به هر حال شما به عنوان یک آفیسر پزشکی رزیدنت (RMO) جهت آمادگی برای برنامه آموزش تخصصی بایستی آموزش یا تحقیقات بیشتری را انجام دهید. پس دوره تخصص در استرالیا چندان هم دوره آسانی نیست.

حقوق رزیدنت ها در استرالیا

مطابق گزارش انجمن پزشکی استرالیا (AMA)، حداقل درآمد رزیدنت های پزشکی در استرالیا فعلا حدود AUD 81531 (دلار استرالیا) در سال است. با این حال، خیلی از برنامه های رزیدنسی بسته به برنامه و محل درمدهای بالاتری به رزیدنت ها پیشنهاد می کنند. در ضمن مطابق آمار منتشره از سوی اداره کارها و مشاغل کوچک استرالیا، متوسط درآمد سالیانه پزشکان در استرالیا در حدود AUD 106000 (دلار استرالیا) است. با این حال این رقم ممکن است بسته به تخصص پزشکان متغیر باشد.

ویزا برای تحصیل تخصص پزشکی در استرالیا

فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی (AMG) به محض اخذ پذیرش در دوره تخصص دانشگاه ها و بیمارستان های استرالیا بایستی برای اخذ ویزای خود اقدام بکنند که فرآیند خاص خود را دارد. متداولترین نوع ویزای صادره برای رزیدنت های پزشکی در استرالیا، ویزای کمبود مهارت موقت یا همان ویزای TSS است که با عنوان ویزای سابکلس 482 نیز شناخته می شود. ویزایی مخصوص کارکنان ماهری که توسط کارفرمای استرالیایی البته با اقامت موقت استخدام می شوند. خود این ویزا نیز شامل دو دسته ویزایی به شرح زیر است:

دانشگاه ها و بیمارستان های ارایه دهنده تخصص پزشکی در استرالیا

برای تحصیل تخصص در استرالیا می توان طیف گسترده ای از دانشگاه ها و بیمارستان ها را مشاهده کرد که با برنامه های متنوع در خدمت فارغ التحصیلان پزشکی هستند. برخی از معروفترین دانشگاه ها و بیمارستان های استرالیایی ارایه دهنده دوره تخصص و برنامه های آنها شامل:

  • دانشگاه ملبورن: این دانشگاه برنامه های رزیدنسی پزشکی شامل بیهوشی، کاردیولوژی، درماتولوژی، فوریت های پزشکی، پزشکی داخلی، نورولوژی، زنان و زایمان، اونکولوژی، اطفال، روانپزشکی، رادیولوژی و جراحی را ارایه می دهد.
  • موناش هلس Monash Heakth: موناش هلس بیمارستانی در ملبورن بوده و برنامه های رزیدنسی شامل بیهوشی، فوریت های پزشکی، پزشکی عمومی، پزشکی داخلی، زنان و زایمان ، اطفال، روانپزشکی، رادیولوژی، جراحی و انکولوژی را ارایه می دهد.
  • بیمارستان سلطنتی پرس: برنامه های رزیدنسی این بیمارستان نیز شامل بیهوشی، درماتولوژی، نورولوژی، فوریت های پزشکی، پزشکی عمومی، پزشکی داخلی، زنان و زایمان ، اطفال، روانپزشکی، رادیولوژی، پزشکی احیا، جراحی و اورلوژی است.
  • بیمارستان وستمید: بیمارستان وستمید در سیدنی استرالیاست و انواع برنامه های رزیدنسی مثل فوریت های پزشکی، پزشکی اطفال، زنان و زایمان، جراحی، انکولوژی، نورولوژی، اورلوژی و کاردیولوژی را ارایه می دهد.
  • بیمارستان کانبرا: این بیمارستان نیز طیف گسترده ای از برنامه های تخصص پزشکی شامل بیهوشی، کاردیولوژی، درماتولوژی، فوریت های پزشکی، پزشکی داخلی، نورولوژی، زنان و زایمان، اونکولوژی، اطفال، روانپزشکی، رادیولوژی و جراحی را ارایه می دهد.

از دیگر بیمارستان های استرالیا در زمینه ارایه برنامه تحصیل تخصص می توان به مرکز پزشکی فلیندرز در آدلاید، ماتر هاسپیتال در بریسبین، بیمارستان لیورپول در سیدنی، بیمارستان کارینس در کوئینزلند و غیره اشاره کرد. در صورت هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص تحصیل پزشکی و یا تحصیل دندانپزشکی در استرالیا می توانید سوالاتتان را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درمیان بگذارید.  




 


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها تحصیل در استرالیا

خبرنامه - شبکه های اجتماعی