پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آموزش مجازی          28 دی 1392 - 18 January 2014


 آشنایی با تفاوت هارد SSD با هارد HDD





شاید بار ها به این دو ویژگی هارد های مختلف برخورد ه اید اما نمی دانید دقیقا این دو ویژگی چه تفاوتی با هم دارند و اصلا چه هستند.


HDD یک نوع هارد معروف می باشد که احتمال زیاد همین الان که شما در حال خواندن این مطلب هستید از همین هارد در سیستم رو میزی و یا لب تاپ تان استفاده می کنید.

این سیستم هارد ها نوع اول و قدیمی تر می باشد و از نظر فیزیکی دارای یک دیسک سخت به نام platter می باشد که توسط یک بازوی مکانیکی به دوران در آمده و ذخیره اطلاعات را بر عهده می گیرد.

این نوع هارد ها یک سری ویژگی و همینطور معایب نیز دارد. اما بگذارید ابتدا به سراغ نوع دوم هارد برویم و در آخر مقایسه نماییم.

هارد های SSD نوع دوم هارد ها می باشد که ابتدا در ارتش آمریکا برای محافظت بیشتر و حمل راحت تر انتقال اطلاعات استفاده شد و هم اکنون در بازار ها نیز به عموم فروخته می شود. این نوع هارد ها دیگر دیسک سخت ندارند و بازوی مکانیکی ندارند و همینطور ابعاد کوچکتری نیز نسبت به HDD دارند.

به طور مثال یک نمونه از این نوع هارد ها را می توان فلش مموری های معمولی حساب کرد. این هارد ها دارای خانه های پردازشی هستند که عمل خواندن و نوشتن اطلاعات را انجام می دهند که عدم وجود دیسک سخت و موارد مکانایکی بسیار به سرعت کپی و انتقال اطلاعات در این هارد ها کمک می کند.

در آخر اگر بخواهیم این دو هارد را انتخاب کنیم خوب باید بی پرده گفت که هارد های نوع دوم بسیار بهتر هستند زیرا  HDD ها امکان آسیب بسیاری زیادی دارند و همینطور به دلیل وجود تحرکات مکانیکی در این هارد قطعا استهلاک و مصرف برق بیشتری نیز طلب می کند.

اما هارد های SSD علاوه بر سرعت بیشتر انتقال اطلاعات کمتر آسیب پذیر تر هستند ولی قیمت این نوع هارد حدود 6 برابر هارد های نوع اول می باشد.



تگ ها تفاوت هارد SSD با هارد HDD آشنایی با تفاوت هارد SSD با هارد HDD

خبرنامه - شبکه های اجتماعی