پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آموزش مجازی          08 اردیبهشت 1393 - 28 April 2014


آموزش ایجاد دیتابیس در هاست cPanel



 توضیحاتی درباره سیستم های مدیریت محتوای تحت وب داده شد. اکنون وقت آن رسیده است که یکی از آنها را برای ادامه کار خود انتخاب کنیم. وقتی بخواهیم CMS ای را نصب کنیم از ما اطلاعات پایگاه داده خواسته خواهد شد. پایگاه داده مکانی برای ذخیره اطلاعات به صورت رشته ای می باشد. به عبارتی اطلاعاتی از قبیل رمزها ، اطلاعات کاربران و پست ها در پایگاه داده ذخیره می شوند و فایل هایی همچون تصاویر ، صوت ها و فیلم ها خارج از دیتابیس ذخیره می شوند.

با توجه با توضیحات فوق، اولین گام برای راه اندازی یک وب سایت ایجاد پایگاه داده (Database) می باشد. فرقی ندارد که می خواهید از کدام CMS استفاده کنید. ولی حداقل باید یک بانک اصلاعاتی بر روی هاست داشته باشید تا اطلاعات سایت در آنجا ذخیره شود.


گام اول - ورود به بخش MySQL Databases

برای اینکه پایگاه داده را بسازیم ، وارد کنترل پنل مدیریت هاست شوید. از بخش Databases گزینه MySQL Databases را انتخاب کنید.




گام دوم - ایجاد پایگاه داده جدید





با توجه به پکیج هاستی که تهیه کرده اید می توانید به تعداد مشخص پایگاه داده بسازید. در صورتی که از این مورد اطلاع ندارید می توانید از تب Stats که در صفحه اصلی سی پنل قرار دارد این اطلاعات را بدست آورید و یا اینکه به پشتیبانی هاستینگ تیکت ارسال کنید تا آنها جواب بدهند.

بدون شک هاستی که در اختیار دارید حداقل قابلیت ایجاد یک پایگاه داده را دارد، در غیراینصورت به احتمال زیاد شما هاست دانلود خریداری کرده اید نه هاست وب سایت. هم اکنون در صفحه ای که قرار دارید (البته اگر مراحل را دنبال کرده باشید) در کادر Create New Database نام پایگاه داده ای را که می خواهید ایجاد کنید، وارد نمایید.



گام سوم - ایجاد کاربر





همانطور که در بالا اشاره کردم برای اینکه بتوانید با دیتابیسی که ایجاد کرده اید ارتباط برقرار کنید و اطلاعات را به آن افزوده و یا حذف کنید. می بایستی یک سطح دسترسی ایجاد کنید. برای این کار بعد از ایجاد پایگاه داده بر روی دکمه Go back کلیک کنید تا دوباره به صفحه MySQL Databases برگردید.

در قسمت Add New User باید نامی را برای کاربری که میخواهید از آن برای اتصال به دیتابیس استفاده کنید را وارد نمایید. پیشنهاد می شود تا این نام را همان نامی که برای دیتابیس انتخاب کرده اید وارد کنید تا اگر در آینده تصمیم گرفتید چندین پایگاه داده و کاربر مختلف را ایجاد کنید دیگر سر درگم نشوید که این کاربر مربوط به کدام پایگاه داده می باشد.


در انتخاب رمز برای کاربر پایگاه داده دقت کنید. چراکه اگر شخص دیگری از این رمز اطلاع داشته باشد می تواند به پایگاه داده که حاوی اطلاعات محرمانه از قبیل رمزهای ناحیه مدیریتی سایت دست پیدا کند. در تصویر فوق من رمز را یک عبارت ساده وارد کرده ام که سیستم تشخیص قدرت رمز سی پنل به آن از 100 نمره 50 را داده است که خوب نمی باشد. البته من هدفم از ایجاد این پایگاه داده صرفا برای ادامه دادن پست های آموزشی می باشد و قرار نیست که بر روی این پایگاه داده سایتی راه اندازی شود. برای همین باز هم تذکر میدم که شما از رمز قوی استفاده کنید. البته می توانید از سیستم تولید رمز Password Generator خود cPanel استفاده کنید.



گام چهارم - افزودن کاربر به پایگاه داده




مجددا به صفحه MySQL Databases برگردید. الان وقت آن رسیده که پایگاه داده و کاربر را با یکدیگر آشنا کنیم :D . از قسمت Add User To Database پایگاه داده و کاربر ایجاده شده را انتخاب کرده و بر روی Add کلیک کنید.


در صفحه ای که نمایش داده خواهد شد می باستی دسترسی کاربر به پایگاه داده را مشخص کنید. برای اینکه ما مدیریت پایگاه داده را به CMS خواهیم سپرد برای همین تیک تمامی گزینه ها را بزنید.

و در نهایت با کلیک بر روی گزینه Make Changes عملیات را ذخیره کنید. اگر دوباره برای چندمین بار روی گزینه Go Back کلیک کنید :D و به صفحه MySQL Databases باز گردید. اینبار در جدول Curent Databases می توانید پایگاه داده ایجاد شده را به همراه مقدار فضای استفاده شده و کاربر تعریف شده به آن را مشاهده کنید و یا پایگاه داده را حذف کنید.




هم اکنون پایگاه داده آماده استفاده می باشد. کافیست تا یک CMS را برای شروع کار خود انتخاب کنید. من برای ادامه سری پست های آموزش راه اندازی وب سایت، وردپرس رو انتخاب کردم که دلیل آن هم راحتی کار و یادگیری ، وجود منابع آموزشی و افزونه و قالب های فراوان می باشد.




تگ ها آموزش ایجاد دیتابیس در هاست cPanel

خبرنامه - شبکه های اجتماعی