پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آموزش مجازی          09 اردیبهشت 1393 - 29 April 2014


الکسا چیست و چه اهمیتی دارد؟





اگر هم سایت باز باشید حتما هر چند روز یکبار به الکسا سرمی زنید تا ببینید کدام سایت توانسته رتبه برتر سایت های خبری را کسب کند.هرچند که البته کارشناسان حوزه وب انتقادات مهمی را متوجه سیستم رتبه بندی الکسا می دانند و معتقدند که بالا آمدن در این سیستم لزوما به معنی پرمخاطب بودن یک سایت نیست، چنانکه اگر شما همین امروز فهرست برترین های این سایت را مرور کنید، ممکن است از حضور برخی سایت های بی نام و نشان در برخی رتبه ها حسابی شگفت زده شوید. با این همه به دلیل نبود سیستم های معتبر تر و قابل اعتناتر رتبه بندی در اینترنت، الکسا لاجرم به یک مرجع مهم و معیار قضاوت در خصوص میزان بازدید کننده سایت های مختلف اینترنتی تبدیل شده است ، آنچه در ادامه می خوانید مروری است برمکانیسم عملکرد و رتبه بندی این سایت معروف.

الکسا چیست؟

الکسا وبسایتی است که کار آن جمع آوری اطلاعات ترافیک دیتا در محیط اینترنت است. بخشی از این اطلاعات به صورت رایگان روی وبسایت این شرکت برای استفاده عمومی منتشر می شود. از این رو شما می توانید بفهمید در سراسر جهان و در کشورهای مختلف و نیز در 17 دسته بندی مختلف، چه سایت هایی دارای بیشترین بازدید است. الکسا همچنین آمار بازدید از وبسایت ها را به صورت دوره های هفتگی تا شش ماهه ارائه می دهد. طریقه ورود به سایت، کلمات پر جستجو و نیز دموگرافی از سن و جنس کاربران (که البته لازمه آن رجیستر شدن صحیح کامپیوتر هاست) از دیگر مواردی است که الکسا به همه کاربران به صورت رایگان ارائه می کند. در کنار این فعالیت ها، الکسا فعالیت تجاری هم دارد و اطلاعاتی علاوه بر این اطلاعات رایگان را در کنار نرم افزارها و نیز توصیه های کاربردی خاص هر وبسایت برای افزایش بازدید و در نتیجه بهبود رتبه سایت در الکسا و گوگل ارائه می کند. این دقیقا همان خدمتی است که از آن با عنوان SEO یاد می شود.

از شرکت مستقل تا عضوی از آمازون

شرکت الکسا از سال 1996 به عنوان یک شرکت مستقل تاسیس شد، اما سه سال بعد شرکت آمازون که بیشتر شهرت آن به خاطر فروشگاه اینترنتی اش بخصوص در حوزه کتاب است، الکسا را خرید. در حال حاضر 30میلیون سایت در الکسا رده بندی شده است و این سایت در هر ماه نزدیک به 9 میلیون بازدید دارد. نام الکسا به اعتبار کتابخانه اسکندریه مصر انتخاب شده است؛ کتابخانه ای که مملو از کتاب و دانش بوده است و حالا در نظر موسسان الکسا همین ویژگی را اینترنت دارد.

الکسا چگونه کار می کند؟

روش کار الکسا استفاده از تولباری است که روی مرورگرهای مختلف نصب می شود. وقتی کاربران در سایت های مختلف به گشت و گذار می پردازند، تولبار الکسا اطلاعات بازدید از هر سایت را به سرور مرکزی می فرستد و سرانجام رتبه سایت ها تعیین می شود. در عین حال، برخی مدیران سایت ها می توانند با ثبت نام کردن سایت خود در الکسا به این شرکت این مجوز را بدهند که از اطلاعات بازدید سایت استفاده کند تا هم اطلاعات دقیق تری داشته باشد و هم احتمالا رتبه سایت را ارتقا دهد. در حال حاضر در رنکینگ الکسا در سراسر جهان، گوگل، فیسبوک، یوتیوب، یاهو و بایدو (یک شبکه اجتماعی چینی) در صدر قرار دارد. این در حالی است که در ایران گوگل، بلاگفا، یاهو، ورزش سه و موتور جستجوی اسک در رده اول تا پنجم قرار گرفته اند. در بخش سایت های خبری هم نیوز یاهو، سی.ان.ان، ردیت، هافینگتون پست و نیویورک تایمز در رده اول تا پنجم قرار دارند.


خبرنامه - شبکه های اجتماعی