پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آموزش مجازی          05 تیر 1393 - 26 June 2014


  پیاده روی مجازی در تهران


بسیاری از کاربران با سرویس نقشه گوگل یا همان گوگل مپ آشنایی دارند. این سرویس در بیشتر تلفن های همراه و تبلت ها در اختیار کاربران قرار می گیرد و با مراجعه به سایت www.maps.google.com نیز هر کاربری می تواند از هر دستگاه متصل به اینترنت، از سرویس نقشه گوگل استفاده کند.

سرویس نقشه گوگل امکانات بسیاری را در خود جای داده است. مسیر یابی، مشاهده اطلاعات جغرافیایی هر مکان، مشاهده نقشه های ماهواره ای، قدم زدن در خیابان ها (این قابلیت برای برخی کشورها فعال است) و... برخی از این امکانات به شمار می رود. تا به حال به فکر استفاده از این سرویس برای شهر تهران افتاده اید؟ مطمئنا بسیاری از شما برای یک بار هم که شده از نقشه گوگل برای پیدا کردن آدرس موردنظرتان کمک گرفته اید. آیا می دانید سرویسی مشابه نقشه گوگل از سوی شهرداری تهران راه اندازی شده و به طور رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است؟ اگر پیش خودتان می گویید هیچ چیز گوگل نمی شود، باید بگوییم سخت در اشتباهید زیرا این بار شهرداری تهران سرویسی با امکانات بمراتب بیشتر از گوگل را در اختیار کاربران قرار داده است که یکی از این سرویس ها آرزوی کاربران ایرانی بویژه کاربران کلانشهر تهران بوده است!

تهران در یک نگاه

سرویس نقشه تهران از جمله خدمات شایسته ای است که شهرداری تهران به کاربران اینترنتی ارائه کرده است. این سرویس که اکنون نسخه ۵ آن انتشار یافته است، با مراجعه به سایت زیر قابل دسترس است:

http: / / map.tehran.ir /

در نگاه کلی این سرویس شبیه نقشه گوگل است، اما تفاوت های موجود در آن موجب می شود تا نقشه تهران را کاربردی تر از نقشه گوگل بیابیم.

نقشه تهران در دو حالت نقشه و ماهواره قابل رؤیت است. در حالت ماهواره شما تصویری ماهواره ای از بالای تهران را مشاهده خواهید کرد که با قابلیت بزرگنمایی می توانید روی نقطه موردنظر تمرکز کرده و با استفاده از برچسب ها، اطلاعات مکانی آن نقطه را نیز مشاهده کنید.

در بخش نقشه شما می توانید نقشه را با توجه به موارد خاصی نشانه گذاری کنید. برای مثال می توانید محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد را مشاهده کنید، مناطق یا محلات تهران را از یکدیگر تفکیک کنید یا ایستگاه ها و مسیر های سامانه های حمل ونقل عمومی شامل مترو، اتوبوس BRT، تاکسیرانی و اتوبوس های درون شهری را ببینید. نقشه تهران نیز مانند دیگر نقشه های آنلاین قابلیت بزرگنمایی و کوچک نمایی، حرکت به شمال، جنوب، شرق و غرب را با استفاده از نشانگر ماوس و عملیات کشیدن در اختیار شما قرار می دهد.

شهرنما (سرویس مشاهده خیابان های تهران و حرکت درون آنها)، اماکن تهران، مسیر یابی، تهران گردی، محله من و اخبار مکان محور از دیگر امکاناتی است که این نقشه در اختیار شما قرار می دهد.

شهر نما

به جر أت می توانیم قابلیت شهرنما را برگ برنده سرویس نقشه تهران معرفی کنیم! با قابلیت گوگل استریت آشنایی دارید؟ سرویس نقشه گوگل در برخی کشورها قابلیت استریت را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. به کمک این قابلیت کاربر نه تنها یک مکان را از بالا روی نقشه مشاهده می کند، بلکه می تواند به آن محدوده وارد شود، گویی که اکنون در آن منطقه قرار گرفته و در حال پیاده روی در خیابان یا کوچه موردنظر است. این قابلیت شاید تا چند سال دیگر نیز از سوی گوگل، برای ایران و شهر تهران فعال نشود؛ اما شهرداری تهران در اقدامی جالب سرویس شهرنما را با قابلیتی مشابه در اختیار کاربران قرار داده است. شما می توانید براحتی به بسیاری از خیابان ها و کوچه ها بروید و در آنها قدم بزنید! برای بررسی این موضوع نیز می توانید همین حالا دست به کار شوید و به دفتر روزنامه جام جم بیایید. البته توسط نقشه تهران!

۱ـ وارد سایت نقشه تهران شوید. (http: / / map.tehran.ir)

توجه: ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

۲ـ برای پیدا کردن سریع تر مسیر در کادر جستجو عبارت «روزنامه جام جم» را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

۳ـ از فهرست نتایج شماره گذاری شده، نتیجه ای را که در محدوده میرداماد است کلیک کنید.

۴ـ حالا از بالا سمت راست، دقیقا کنار گزینه ترافیک، روی آیکونی که به شکل یک آدمک است کلیک کرده و با استفاده از عملیات کشیدن و رها کردن، آن را به محل مشخص شده روزنامه جام جم انتقال دهید.

۵ ـ اکنون شما در بلوار میرداماد قرار گرفته اید و چنانچه کمی اطراف خود را مشاهده کنید تابلوی روزنامه جام جم را خواهید دید! (متاسفانه نمی توانیم در این سرویس شما را به داخل ساختمان نیز دعوت کنیم)

شما می توانید با کشیدن ماوس به جهات مختلف، دورتادور نقطه ای را که قرار گرفته اید مشاهده کنید. همچنین در سمت مقابل و پشت سر شما دو علامت فلش برای حرکت به جلو و عقب دیده می شود. با کلیک روی این علامت ها یا کلیک روی آیکون های « ـ » و «+» از سمت چپ و راست صفحه، می توانید به سمت جلو یا عقب حرکت کنید و به این ترتیب به هر خیابان یا کوچه ای که تمایل دارید وارد شوید. (در صورتی که آن منطقه در محدوده شهر نما باشد و جزو اماکن ممنوعه همچون اماکن نظامی نباشد)

عملیات دوبار کلیک روی نقشه در حالت شهر نما نیز شما را به نقطه کلیک شده منتقل خواهد کرد.

اماکن تهران

گلفروشی، کارواش، نانوایی، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، مدرسه، دانشکده و دانشگاه، حسینیه، مسجد، کلیسا، سالن ورزشی، زورخانه، مجتمع های مسکونی، هتل، آژانس مسافرتی، خوابگاه، پارک و بوستان، دفاتر ازدواج و طلاق، گرمابه، سرویس بهداشتی، بانک ها و موسسات اعتباری، بیمه، دستگاه خودپرداز، شهربازی، سینما، موزه، باغ وحش، رستوران، تالار پذیرایی، جایگاه پمپ بنزین، مهدکودک، شیرخوارگاه، زندان، سفارتخانه، دفاتر پستی، بیمارستان، داروخانه، کارخانه های صنعتی و بسیاری موارد دیگر از گزینه هایی است که در بخش اماکن تهران می توانید به جستجو میان آنها بپردازید.

استفاده از سرویس اماکن تهران بسیار ساده است. در ابتدا از سمت چپ روی آیکون «اماکن تهران» کلیک می کنید، سپس با توجه به مکان مورد نظر خود به مجموعه های موجود مراجعه کرده و در نهایت با مشخص کردن نام مکان مورد نظر به جستجوی آن روی نقشه می پردازید. در صورتی که نام مکان مورد نظر را نمی دانید نیز می توانید ضمن خالی گذاشتن کادر جستجو، روی گزینه جستجو کلیک کنید تا کل مکان های موجود برای شما به نمایش درآید. در نهایت نیز با توجه به محدوده مورد نظر خود می توانید گزینه انتخابی را از میان نتایج پیدا کنید.

مسیریابی

برای استفاده از قابلیت مسیریابی نیز باید روی آیکون مربوط به آن در سمت چپ صفحه کلیک کنید. پس از بازشدن منوی مسیریابی در ابتدا باید نوع حرکت (پیاده روی یا توسط خودرو) را مشخص کنید. پس از آن چند گزینه برای مشخص کردن مبدا و مقصد در اختیارتان قرار می گیرد.

شما می توانید روی نقشه کلیک راست کنید و گزینه مبدا مسیریابی و مقصد مسیریابی را با کلیک در منوی به نمایش درآمده، انتخاب کنید. همچنین می توانید روی گزینه A،B کلیک کرده و پس از آن نقشه را کلیک کنید. روش دیگر نیز وارد کردن نام مکان مورد نظر در کادرهای مربوط به مبدا و مقصد است. در پایان نیز پس از مشخص کردن شرایط مسیر، روی جستجو کلیک کرده و منتظر بمانید تا مسیر موجود برای شما به نمایش درآید.

تهران گردی

اگر قصد دارید تهران را بگردید و خودتان با نام اماکن گردشگری آشنایی دارید، می توانید براحتی آنها را در کادر جستجو وارد کرده و موقعیت آنها را روی نقشه مشاهده کنید. در غیر این صورت چنانچه قصد سفر به تهران را دارید یا تصمیم گرفته اید ساعاتی از اوقات فراغت خود را به اماکن گردشگری تهران بروید، می توانید از تهران گردی کمک بگیرید. اماکن تاریخی، مذهبی، موزه ها، اماکن گردشگری و تفریحی و... از گزینه های قابل مشاهده در این بخش به شمار می روند.

بچه کجایی؟

محله من از دیگر بخش های نقشه تهران است. با انتخاب این گزینه شما باید منطقه و محله سکونت خود را انتخاب کنید. در ادامه امکانات جالبی همچون معرفی محله، اماکن محله و سرویس گزارش مشکلات محله در اختیار شما قرار می گیرد.

اخبار مکانی

سرویس اخبار مکانی از دیگر سرویس های جالب در نقشه تهران است. متاسفانه با بررسی که روی این بخش صورت گرفت مشاهده کردیم خبرهای آن بسیار قدیمی است! چنانچه تیم پشتیبانی نقشه تهران در این مورد نیز فعال تر شود و اخبار را به روز کند، یکی از امکانات ویژه در نقشه تهران نیز همین قابلیت خواهد بود. در این بخش می توانید خبرهای مختلف را در مناطق مختلف مشاهده کنید! به عنوان مثال اگر می خواهید بدانید آخرین حوادث در منطقه ۷ چه بوده است کافی است به بخش حوادث در منطقه ۷ مراجعه کنید! شاید ده ها سال بعد یک خبر آرشیو شده در یک محله تهران، اطلاعات ارزشمندی را در خود جای داده باشد.


خبرنامه - شبکه های اجتماعی