پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آموزش مجازی          05 تیر 1393 - 26 June 2014


پلی استیشن ۴ یا ایکس باکس وان؟


برای خرید یک ایستگاه بازی رویایی لازم است سرمایه زیادی کنار بگذارید. ما یک راهنمای جامع برای تمام کسانی داریم که می خواهند یک بار خرج کنند و برای حداقل پنج الی شش سال خیال شان راحت باشد که به تمام بازی های بزرگی که عرضه خواهد شد دسترسی خواهند داشت.

ترکیب نهایی پیشنهادی برای نسل هشتم از سمت ما اینگونه است که ابتدا یک PC قدرتمند تهیه کنید که هم از انجام بازی های مشترک بین کنسول و PC لذت ببرید و هم در عین حال قطب تکنولوژیک خود را داشته باشید، سپس برای آشنا شدن با حقیقت دنیای بازی ها یک WiiU و ۳DS تهیه کنید و بعد از خواندن این مطلب هم تصمیم نهایی خود را بگیرید که برای گزینه آخر و تکمیل ایستگاه سرگرمی خود کدام یک گزینه بهتری است: پلی استیشن ۴ یا ایکس باکس وان؟

قیمت برابر، رقابت سالم تر

ایکس باکس وان با قیمت ۴۰۰ دلار بدون کینکت عرضه شد. حالا همه چیز برابر است. ما در نظر می گیریم که حالا هم قیمت و هم قدرت سخت افزار دو کنسول تقریبا در یک رده قرار گرفته. شما همین الان می توانید ۴۰۰ دلار (در بازار ایران معادل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تقریبا) از جیب تان دربیاورید و یک ایکس باکس وان یا یک پلی استیشن ۴ عادی بخرید.

آغاز جنگ تازه میان کنسول های بازی

منظور از عادی، یک کنسول به همراه یک کنترلر است. البته همچنان می توانید باندل هایی که کینکت یا دوربین پلی استیشن روی آن قرار دارد را با قیمت ۵۰۰ دلار بخرید اما اگر این دوربین ها نظر شما را به اندازه کافی جلب نکرده اند و به جای آن ۱۰۰ دلار ترجیح می دهید که دو بازی بیشتر برای کنسول تان بخرید، می توانید باندل های خلوت تر را زیر بغل بزنید که احتمالا بیشتر هم مورد پسند هستند.

هیچ قانونی در رابطه با خرید و فروش بازی های دست دوم وجود ندارد. لازم نیست هر ۲۴ ساعت، یک بار آنلاین شوید و تیک حاضری برای مایکروسافت بزنید یا از جلونظام کنید. خیلی از سیاست های دیروزی دیگر وجود خارجی ندارند. شاید مایکروسافت پروپاگاندای پیش از عرضه کنسول را به سونی باخته باشد اما الان همه چیز برابر است و رقابت اصلی در ارائه محتوا خواهد بود نه تکه پراکنی ها.

خداحافظ کینکت

ایکس باکس وان از این ماه به بعد بدون کینکت هم عرضه می شود و این یک حق انتخاب دیگر برای کسانی است که می خواهند کنسول ارزان تری انتخاب کنند. اگرچه کم کم سر و کله بازی های حرکتی برای کینکت پیدا خواهد شد اما باید اعتراف کرد که این دوربین موفقیتی که مایکروسافت در ابتدا انتظار داشت را کسب نکرد.

به عنوان یک بازیکن باید کدام را انتخاب کنید؟ دوربین پلی استیشن ۴ یا کینکت؟ اگر می خواهید اندکی بیشتر از ۴۰۰ دلار خرج کنید و تنها نقطه اختلاف تان هم یکی از این دو دوربین است، صریحا به شما اعلام می کنیم که کینکت مایکروسافت نه تنها تا اینجا بسیار موفق تر عمل کرده بلکه مجهز به سخت افزاری به غایت پیشرفته تر است.

بنابراین اگر قرار باشد آینده ای برای کنترل های حرکتی در نظر گرفته شود، کینکت با پشتوانه حمایتی استودیوهای مایکروسافت پیروز میدان خواهد بود. سونی یک دوربین همراه با پلی استیشن ۴ عرضه کرده که تا به امروز هیچ کس نمی داند دقیقا چه ارزشی دارد و چه دردی از گیمرها دوا می کند. پس به جای خرید دوربین پلی استیشن با قیمت ۶۰ دلار، اندکی بیشتر هزینه کنید و با ۱۰۰ دلار یک کینکت کنار ایکس باکس وان خود داشته باشید.

جدا از همه این حرف ها، بازی را که کنار بگذاریم، کینکت فعالیت های جنبی دیگری هم انجام می دهد. از کاربرد آن در طراحی اپلیکیشن ها گرفته تا استفاده از فرامین صوتی و ... شاید روشن کردن ایکس باکس با گفتن جمله «ایکس باکس روشن شو» چندان ویژگی خاصی نباشد اما حس جذاب تکنولوژی را که به شما می دهد. ۱۰ سال پیش تصورش را می کردید که با کنسول بازی خود صحبت کنید؟ خدا را چه دیدید، شاید ۱۰ سال دیگر اصلا در خانه ای زندگی کنیم که همه وسایل آن با ما صحبت می کنند.

پشتیبانی طولانی

هیچ چیز بهتر از این نیست که مطمئن باشید بابت سخت افزاری پول می دهید که مدت ها پشتیبانی خواهد شد. ایکس باکس وان و پلی استیشن چهار به عنوان گجت هایی که تنها هدف اصلی شان سرگرم کردن است، در این زمینه تنها باید لشگر قدرتمندی از بازی ها و سپس تکنولوژی های جالبی ارائه دهند. البته تجربه بیش از ۱ظ۰ اله مایکروسافت و سونی در این زمینه لازم به بازنگری دوباره نیست. تنها بگردید به دنبال بهترن بازی هایی که با سلیقه شما جور هستند.

بازی های انحصاری

بحث سلیقه که پیش می آید دیگر نمی توان حکمی صادر کرد. وقتی در یک سمت جبهه هیلو با این گیم پلی تمام نشدنی و خارق العاده اش قرار دارد و در سمت دیگر آنچارتد و The Last of Us، چه می توان گفت جز اینکه ببینید کدام یک بیشتر به سلیقه شما می خورد؟

این شاهکارهای تکرار نشدنی، قطعا صنعت بازی را چندین گام به جلو می برند. با خرید هر یک از این کنسول ها باید قبول کنید که موجی از عناوین انحصاری کنسول دیگر را از دست می دهید. برای مثال هیچ وقت نمی توانید روی پلی استیشن چهار، سری Gears of War را بازی کنید و برعکس، باید در خواب ببینید که God of War روی ایکس باکش وان اجرا شود.

پس در همین ابتدا که قصد خرید کنسول دارید یک نگاه دقیق و مفصل به لیست انحصاری ها بیندازید. اگر احساس می کنید که هیلو به بخشی جدا نشدنی از زندگی شما تبدیل خواهد شد، که البته اگر ایکس باکس وان بگیرید شک نکنید چنین خواهد شد، درنگ نکنید و در انتخاب خود جسور باشید.

اهل بازی های آنلاین نیستید و بیشتر بازی هایی با بخش تکنفره را ترجیح می دهید؟ پلی استیشن چهار با وجود توسعه دهندگان قدرتمندی چون ناتی داگ، بهشت شما است.

نتیجه مسابقه سال آینده مشخص می شود

اگرچه ۲۰۱۴ اندکی خلوت به نظر می رسد و تا آخر سال هم قرار نیست بیش از یکی دو عنوان انحصاری بزرگ برای هر دو کنسول منتشر شود اما ۲۰۱۵ به شکل ترسناکی سال خوبی برای گیمرها به نظر می رسد، مخصوصا گیمرهای کنسولی که مدت ها انتظار انحصاری های بزرگ چون هیلو و آنچارتد را کشیده اند. خیلی از عناوینی که قول داده شده تا ۲۰۱۵ آماده شوند، برای کنسول ها و پی سی منتشر خواهند شد؛ بنابراین برای اینکه یک ایستگاه بازی مناسب داشته باشیم باید یکی را انتخاب کنیم.

آغاز جنگ تازه میان کنسول های بازی

انتخاب های کنسولی را بین ایکس باکس وان و پلی استیشن چهار محدود کردیم. سرتیترهای فوق را هم بررسی نمودیم تا قضاوت با خودتان باشد. قطعا هر دو کنسول مسیر مشابهی را در پیش گرفته اند و آن هم ارائه بازی با بهترین کیفیت ممکن است اما تفاوت ها خیلی زود خود را نشان می دهد و هر شخصی می تواند براساس سلیقه، تفکر و منطق خودش یکی را برای شروع انتخاب کند.

خدا را چه دیدید، شاید مزه بازی های ویدیویی به دهن تان شیرین آمد و دوست داشتید این صنعت را جدی تر دنبال کنید، آن هم با چند کنسول و گجت مختلف!

نگاهی به آینده

از همین امروز به شما قول می دهیم که هر دو کنسول پلی استیشن چهار و ایکس باکس وان، آینده ای روشن خواهند داشت اما هر کدام به یک سو جهت خواهند گرفت.

سونی چند ماه پیش از پروژه ای تحت عنوان مرفیوس پرده برداشت؛ واقعیت مجازی سونی که علاوه بر گیمینگ، کارهای بسیاری انجام خواهد اداد اما مستقیما با پلی استیشن چهار در ارتباط است. هیچ شکی در آن نیست که مرفیوس، آینده سونی و پلی استیشن چهار خواهد بود. همانطور که رایانش ابری بخشی جدا نشدنی از هر دو شرکت سونی و مایکروسافت خواهد بود اما بازار هم باید برای چنین حدی از تکنولوژی آماده باشد.

Play Station Now یکی دیگر از اسم هایی است که پلی استیشن چهار را به یک پلتفرم آینده دار تبدیل می کند. فکر کنید بتوانید روی تلویزیون خودتان و حتی بدون داشتن کنسول (یک کنترلر کافی است) The Last of Us را اجرا کنید. مجله رسمی ایکس باکس، چندی پس از عرضه این کنسول مقاله ای جالب در این رابطه نوشت که آیا ایکس باکس وان آخرین سخت افزاری خواهد بود که تحت عنوان برند ایکس باکس ساخته می شود یا نه.


خبرنامه - شبکه های اجتماعی