پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          28 بهمن 1402 - 17 February 2024


اگر از عده داوطلبانی هستید که می خواهید در آزمون های استخدامی قبول شوید و علاقه به شغل های کارمندی و یا معلمی دارید حتما این مقاله را مطالعه کنید تا با مسیر استخدامی در ارگان های دولتی آشنا شوید.


قدم اول : اطلاع از آزمون های استخدامی

در طی سال آزمون های استخدامی متنوعی برگزار می شوند که بسیاری از داوطلبان از آنها اطلاعی ندارند و فرصت قبولی را در این آزمون ها از دست میدهند. ارگان هایی مانند اداره آب و فاضلاب، اداره برق، اداره گاز، اداره پست، شرکت نفت، شرکت پتروشیمی، هلال احمر، آتشنشانی و ... از ادارات دولتی هستند که هر ساله برای تامین نیروی انسانی خود آزمون های استخدامی برگزار می کنند.

شما می توانید با بررسی ادارات یا ارگان هایی که دوست دارید در آنها شروع به خدمت کنید خبر های استخدامی آنها را مستقیما از سایت همان ادارات و یا از طریق وب سایت های واسطه بررسی کنید.

قدم دوم: آمادگی برای آزمون

بهترین و مطمئن ترین راه برای آمادگی در آزمون های استخدامی مطالعه دروس عمومی است چون این دروس در تمامی آزمون های استخدامی یک پایه ثابت سوالات استخدامی است. برای دانلود نمونه سوالات استخدامی میتوانید از سایت هایی مانند ماهان داک کمک بگیرید. سوالات عمومی آزمون های استخدامی از دزوس تعلیم و تربیت اسلامی، قوانین اداری و اطلاعات عمومی، اندیشه های اسلامی، وصایای اما خمینی (ره)، هوش و توانایی های عمومی، آمار و ریاضیات و مهارت های ICDL تشکیل میشوند.

سعی کنید تسلط کافی برروی سوالات و منابع این دروس داشته باشید. تا در زمان برگزاری آزمون های استخدامی بتوانید زمان خود را بر روی دروس تخصصی بگذارید و با این کار سه هیچ از مابقی داوطلبان جلوتر هستید.


قدم سوم: بررسی دفترچه های ثبت نام استخدامی

اگر هنوز فراخوان برای ثبت نام در آزمون استخدامی وجود ندارد می توانید با جستجو در اینترنت دفترچه های قبلی ارگان هایی که دوست دارید در آنها استخدام شوید را پیدا و مطالعه کنید. معمولا شرایط و منابع موجود در درفترچه های آزمون های استخدامی تغییر زیادی نمی کند و میتوانید آنها را منبع مطالعاتی و شرایط استخدامی را در نظر بگیرید و خود را برای فراخوان های آینده آماده کنید.

با بررسی دفترچه های گذشته آمادگی بسیار بالایی را می توانید برای آزمون های بعدی بدست آورید چون هم از شرایط استخدام باخبرید و هم از منابع مطالعاتی که قرار است مجددا در آزمون های استخدامی بعدی فراخوان داده شوند.

قدم چهارم: آمادگی برای مصاحبه

معمولا بخش زیادی از مصاحبه های شغلی از سوالات معارف و رساله های مراجع تقلید می باشد و بخش دیگری از مهارت های تخصصی و شغلی است. حتما حتما از تجربه های داوطلبان قبلی که در آزمون های استخدامی قبول شده اند استفاده کنید. می توانید از انجمن های اینترنتی یا از کامنت های مختلف در پرسش و پاسخ های استخدامی استفاده کنید و یا از کارمندان ادارات مختلف بصورت حضوری سوال بپرسید.

همچنین می توانید از منابع مطالعاتی که توسط نشریه ها و یا از طریق وب سایت ها جمع آوری شده است استفاده کنید. سوالات پرتکرار در مصاحبه های شغلی را جمع آوری کنید و آنها را مطالعه کنید تا آمادگی لازم را برای مصاحبه بتوانید کسب کنید.

خوشبختانه امروزه با گسترش فضای مجازی و وبسایت های اینترنتی بهانه ای برای بی اطلاعی از آزمون های استخدامی، منابع آزمون ها و سوالات مصاحبه ها دیگر ندارید و با یک جستجوی ساده می توانید منابع زیادی را پیدا کنید. پس کمی جسارت داشته باشید و با کمی تلاش مطمئن باشید می توانید به راحتی به خواسته خود برسید.


قدم نهایی: نظم و انظباط اداری

مطمئنا تا حالا و با تلاش خود یک کارمند شده اید و به این مرحله راه یافته اید که بتوانید از موقعیت کارمندی بهترین استفاده را کنید و آرزو های بعدی خود را محقق کنید.

سعی کنید در زمان اداری کارهای خود را به پایان برسانید و همانطور که خودتان به اداره ای میرفتید و دوست داشتید با شما رفتار کنند با مراجعه کنندگان برخورد کنید. سعی کنید در محیط اداری منظم باشید و به بهترین نحو وظایف خود را انجام دهید. به امید اینکه بتوانیم با هم کشورمان را به اوج برسانیم رمز موفقیت ما و آینده فرزندانمان به تک تک ما بستگی دارد و اگر هر کس به نوبه خود وظایف خود را انجام دهد قطعا آینده زیبایی خواهیم داشت.

با آرزوی موفقیت شما در راه رسیدن به خواسته هایتان







جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها استخدامی استخدام دولتی سوالات استخدامی قبولی استخدامی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی