پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          29 اسفند 1402 - 19 March 2024


همیشه بازاریاب ها در تلاش بوده اند بیشترین جلب توجه را با تبلیغ خود انجام دهند. برای همین هیچ گاه دست از خلاقیت های خود در بازاریابی نمیزند. این خلاقیت ها و روند فناوری باعث تغییرات بازاریابی شده است که در این مقاله بیشتر توضیح داده خواهد شد.

5 علت تغییرات بازاریابی و روند آن چیست؟

رشد روزافزون فناوری و تغییرات در عادات مصرفی مردم، همچنین توسعه روش‌های جدید بازاریابی و تبلیغات، به ویژه در دهه‌های اخیر، به شدت تأثیرگذار بر صنعت بازاریابی و تبلیغات بوده است. در این راستا، می‌توان چند مورد کلیدی را در روند تکامل دنیای بازاریابی و تبلیغات مورد بررسی قرار داد:

ترکیب مدل‌های بازاریابی علت پیوسته تغییر در بازاریابی

از تکنیک‌های سنتی تا روش‌های دیجیتالی، بازاریابان به دنبال یافتن ترکیب بهینه‌ای از روش‌های مختلف هستند. این شامل استفاده از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی به همراه تبلیغات آنلاین، تبلیغات اجتماعی، بازاریابی محتوا و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای هدفگذاری دقیق‌تر می‌شود. این مدل های بازریابی معمولا بر اساس کانال های انتخاب شده، برنامه ریزی و بودجه بندی میشوند، به عنوان مثال کانال بازاریابی دیجیتال سئو با توجه به توانمندی های آن، برنامه گوگل ادز امروزه در هر مدل بازاریابی مشاهده می‌گردد. ترکیب مدل بازاریابی همیشه یکی از عوامل اصلی تغییرات پیوسته در بازاریابی است.

تغییر در پلتفرم‌های تبلیغاتی

شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های آنلاین، امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های تبلیغاتی شناخته می‌شوند. این پلتفرم‌ها به بازاریابان اجازه می‌دهند تا با جمع‌آوری داده‌های کاربران و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، تبلیغات خود را به صورت دقیق‌تر واگذار کنند. از سال 90 نیز در ایران آژانس های دیجیتال مارکتینگ برپایه تبلیغات آنلاین شکل گرفتند.

بزرگترین پلتفورم تبلیغاتی دنیا، برای کمپانی گوگل است. از زمانی که بازاریاب ها گوگل را یکی از ابزارهای خود قراردادند، کمپانی گوگل نیز از این رویکرد استقبال کرده و باعث ایجاد تغییری بزرگ در بازاریابی شده است. بیش از یک سوم بودجه تبلیغات دیجیتال دنیا در این پنل مدیریت میشود. در حال حاضر برای هر کسب و کاری لازم است که اقدام به ساخت اکانت گوگل ادز نمایید.

تحولات دیجیتال و تغییرات بازاریابی

تمرکز بر تجربه کاربری

این روزها، بازاریابان بیشتر به سمت ارائه تجربه‌های کاربری منحصر به فرد و جذاب برای مشتریان متمایل هستند. این شامل ایجاد محتوای خلاق، ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا و ایجاد ارتباطات فعال با مشتریان می‌شود.

با رشد سایت ها و اپلیکیشن ها برای خرید اینترنتی، میتوان گفت این بسترها دارای امکاناتی ویژه برای تحلیل رفتار کاربران خود دارند. اطلاعاتی که از کاربران سایت های اینرتنی میتوان کسب کرد، بسیار بیشتر از اطلاعات تحقیقات بازار سنتی است. این را شاید بتوان بزرگترین تغییر در بازرایابی دانست

رشد بازاریابی محتوایی و تغییرات مثبت بازریابی

محتوا به عنوان یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی در دنیای دیجیتال، رشد قابل توجهی داشته است. بازاریابان اکنون به سمت ارائه محتوای مفید، آموزشی و جذاب برای جذب مشتریان هدف می‌روند.

با رشد شبکه های اجتماعی و همه گیر شدن آن، یکی از پلتفورم هایی که صاحبات کسب و کار باید در آن حضور داشته باشند، سوشال مدیا است. برند ها باید به هر نحوی، چه تبلیغات شبکه های اجتماعی مانند تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات لینکدین و ... و یا چه به صورت تولید محتوا باید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند. گفتنی است تبلیغات در لینکدین نیز یک پلفورم مخصوص به لینکدی دارد. در واقع اینجا نیز مانند خرید کلیک گوگل ، بحث هزینه به اضای کلیک مطرح است.

توجه به تحولات فناوری و تاثیر آن در بازاریابی

با رشد روزافزون فناوری‌هایی مانند واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، و اینترنت اشیا، بازاریابان باید توانایی پیش‌بینی و انطباق با تغییرات را داشته باشند و از آخرین دستاوردهای فناوری برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود استفاده کنند. هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ، بزرگترین تحول را در بازاریابی و در کسب و کار ایجاد خواهد کرد.

به طور کلی، دنیای بازاریابی و تبلیغات به سرعت در حال تغییر و تکامل است و بازاریابان باید همواره به روز باشند و به تغییرات پاسخگو باشند تا بتوانند رقابت کنند و مشتریان خود را جذب و نگه دارند. هر ممکن است با روند رشد، همیشه چالش هایی به وجود می آید، مانند مشکلات گوگل ادز در ایران، اما همواره باید نهایت استفاده را از تکنولوژی برای بازاریابی دیجیتال انجام داد.

چگونه از تغییرات بازاریابی جا نمانیم؟


برای جلوگیری از جا نماندن در مواجهه با تغییرات پویا و رو به رشد دنیای بازاریابی و تبلیغات، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

چگونه از تغییرات بازاریابی جا نمانیم؟

آموزش و یادگیری مداوم و همگام با تغییرات بازاریابی

با مطالعه و آموزش مداوم در زمینه روندها و تکنولوژی‌های جدید، می‌توانید با تغییرات روزمره آشنا شوید و استراتژی‌های مناسب را برای کسب و کار خود اجرا کنید.

مشارکت در کارگاه‌ها و همایش‌ها

یکی دیگر از راهای کنترل تغییرات بازاریابی اطلاع داشتن از آن است. شرکت در کارگاه‌ها و همایش‌های مرتبط با حوزه بازاریابی و تبلیغات، فرصتی عالی برای یادگیری از تجارب دیگران و آشنایی با آخرین تکنولوژی‌ها و روش‌های موفق می‌باشد.

تجزیه و تحلیل بازار و تحولات آن

با تحلیل داده‌های بازار و نقد و بررسی عمیق رقبا و روندهای صنعت، می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و استراتژی‌های مناسب را اتخاذ نمایید.

ایجاد شبکه حرفه‌ای

ارتباط با صنعت‌بازان و افراد موفق در حوزه بازاریابی و تبلیغات، فرصتی برای یادگیری از تجارب آن‌ها و به اشتراک گذاری ایده‌های نوآورانه است.

انعطاف‌پذیری با تغییرات بازاریابی

انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات و آمادگی برای تغییر در رویه‌ها و استراتژی‌های خود، می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی در مواجهه با چالش‌ها و تغییرات بازار عمل کنید.

به طور کلی، برای جلوگیری از جا نماندن در دنیای پویای بازاریابی و تبلیغات، اهمیت آموزش و یادگیری مداوم، تجزیه و تحلیل بازار، ایجاد شبکه حرفه‌ای و انعطاف‌پذیری را نباید اغفال کرد.



تگ ها دیجیتال مارکتینگ سئو گوگل ادز تحقیقات بازار روند بازار تغییرات بازار رشد بازار ایجاد بازار تحول بازار تحول بازاریابی تغییر بازاریابی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی