پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          27 اسفند 1402 - 17 March 2024



بهترین جراح دیسک کمر از جراحی به عنوان آخرین راه حل استفاده می کنند. بدیهی است که مواردی در رابطه با دیسک کمر وجود دارد که جراحی کاملاً ضروری و مورد نیاز است، اما یک جراح ستون فقرات خوب مطمئن می شود که شما تمام راههای درمان را طی کرده اید. از رویکردهای مدیریتی ساده مانند ترکیبی از فیزیوتراپی و داروهای ضدالتهاب گرفته تا گزینه‌های پیچیده‌تر مدیریت درد مانند تزریق اپیدورال، همه درمان‌های غیرجراحی مناسب باید در نظر گرفته شوند.

دیسک کمر ( waist disk ) عارضه ای است که در اثر وارد شدن فشار زیاد یا ضعیف شدن عضلات کمر در اثر بالا رفتن سن یا عوامل دیگر ممکن است به وجود آید. مهمترین علامت آن درد می باشد. درد معمولا در قسمت پشت بدن و پا بروز می کند. هر انسان معمولاً ۲۶ مهره در ستون فقرات خود دارد. مهره ها بوسیله صفحات انعطاف پذیری به نام دیسک بین مهره ای از یکدیگر جدا می شوند. در واقع هر فرد در حالت طبیعی دارای چهار دیسک کمر می باشد و لذا وجود دیسک کمر بیماری محسوب نمی شود. اگر بنا به دلایلی دیسک از قسمت عقبی خود دچار بیرون زدگی یا فتق شود، این قسمت بیرون زده روی نخاع یا رشته های نخاع فشار وارد می کند و سبب بروز درد در ناحیه کمر با انتشار به پاها می شود. مردم به اصطلاح به این بیماری دیسک کمر می گویند که البته اصطلاح درست آن فتق دیسک کمری می باشد. این بیماری، بیماری سیاتیک نیز خوانده می شود. دیسک بین مهره‌ای به موازات بالا رفتن سن، مایع خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود. در نتیجه فشردگی دیسک رخ می‌دهد که به نوبه خود می‌تواند به تخریب و تلاشی حلقه‌ی خارجی محکم دیسک بیانجامد و به این ترتیب هسته یا داخل حلقه امکان بیرون زدن از جایگاه خود و برجسته شدن را می‌یابد؛ به این عارضه بیرون زدگی دیسک کمر می‌گویند. قسمت مرکزی داخلی دیسک کمر همگام با استمرار تخریب دیسک یا وارد آمدن فشار مداوم بر ستون فقرات عملاً بخش محیطی را پاره می‌کند و از آن خارج می‌شود؛ این عارضه را پارگی دیسک یا فتق دیسک می‌خوانند. سپس اجزای ماده‌ی دیسک به ریشه‌های عصبی قرار گرفته در پشت فضای دیسک فشار می‌آورند. این امر به بروز درد، ضعف، کرختی یا تغییر حواس می‌انجامد. اکثر موارد بیرون زدگی دیسک کمر در مهره‌های پایین کمری، به ویژه در سطح‌های L4-5 و L5-S1 رخ می‌دهند.

علت های دیسک کمر

از شایع‌ترین علل دیسک کمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

افزایش سن

وزن بالای بدن

ایستادن و یا نشستن طولانی‌مدت

بلند کردن اشیا در حالات نامناسب

افزایش ناگهانی فشار بر ستون فقرات (حتی فشارهای کم)

لرزش کل بدن (مثلاً هنگام کار کردن با تراکتور و…)

ورزش‌های غیراصولی و سنگین مثل فوتبال، کشتی، ورزش‌های رزمی و

رانندگی به‌ویژه در مسافت‌های طولانی و با ماشین‌های سنگین یا دارای صندلی نامناسب

وضعیت بد بد<ن در زمان نشستن، ایستاده و

خم و راست شدن زیاد

سیگار کشیدن

بارداری

بهترین جراحان ستون فقرات مدارک و تجربه فراوانی دارند.

به دنبال جراحانی باشید که عناوین خاصی مانند «تأیید شده توسط هیئت ها» و «تحصیل شده در بورسیه رشته خود » دارند. جراحان دارای گواهینامه ها یک امتحان دقیق را گذرانده اند که نشان می دهد آنها در زمینه پزشکی خود از تخصص بالایی برخوردار هستند. جراحان ستون فقرات که تحت آموزش فلوشیپ هستند، آموزش های اضافی و فشرده را در تخصص خود گذرانده اند.

جراحان ستون فقرات به طور کلی یا جراح ارتوپد یا جراح مغز و اعصاب هستند. بسته به موقعیت خاص شما، یکی یا دیگری ممکن است برای شما مناسب تر باشد. جراحان بزرگ ستون فقرات نه تنها تجربه درمان وضعیت شما یا انجام عمل مورد نیاز شما را خواهند داشت، بلکه این کار را با میزان موفقیت بالایی نیز انجام خواهند داد.

بهترین جراحان ستون فقرات همیشه در حال یادگیری هستند.

رشته پزشکی به طور مداوم در حال پیشرفت است و بهترین جراحان ستون فقرات در کنار آن به گسترش دانش خود ادامه می دهند. آنها به بهبود نتایج بیماران با همگام ماندن با فن آوری های جدید و تکنیک های جراحی اختصاص داده شده اند. آنها ممکن است در مطالعات تحقیقاتی شرکت کنند، در سازمان های حرفه ای فعال باشند یا در کنفرانس های پزشکی شرکت کنند. آنها مایلند ذهنی باز داشته باشند و از دیگران بیاموزند.



 بهترین جراحان ستون فقرات رویکردی تیمی برای عمل خود دارند.

به منظور ارائه بهترین مراقبت طولانی مدت، جراحان ستون فقرات با کیفیت به عنوان بخشی از یک تیم چند رشته ای کار خواهند کرد. آنها بیش از نیازهای فوری بیماران خود را مورد توجه قرار می دهند و با سایر متخصصان پزشکی برای ایجاد یک برنامه درمانی جامع همکاری می کنند. این تیم می تواند شامل کایروپراکتیک، فیزیوتراپیست، پرستار، متخصص مدیریت درد و روان درمانگر باشد.

رکوردی از موفقیت

شاید مهم ترین کیفیتی که باید در جراح ستون فقرات به دنبال آن بود، سابقه جراحی های موفق باشد. در حالت ایده آل شما جراحی می خواهید که صدها (اگر نه هزاران) روش مشابه جراحی مورد نظر شما را با موفقیت انجام داده باشد. با روش‌های جدیدتری که اخیراً توسعه یافته‌اند (مثلاً Inspired OLLIF) نمی‌توانید جراحی با سابقه طولانی پیدا کنید، زیرا این روش‌ها بسیار جدید هستند. اگر اینطور است، به سوابق جراح برای روش های مشابه با حداقل تهاجمی نگاه کنید. 28,000+ جراحی موفق بخشی از کارنامه دکتر گیوشریفی می باشد .



قابل احترام و بررسی

یکی دیگر از معیارهای عالی کیفیت کار جراح این است که همتایان پزشکی او و بیماران قبلی چقدر از او و تخصصش تعریف می کنند. از پزشک مراقبت های اولیه خود تا خانواده و دوستان خود بپرسید که آیا می توانند شما را به جراحان عالی معرفی کنند. این مورد اغلب بهترین منبع اطلاعات است. همچنین می توانید به اینترنت مراجعه کرده و هر جراح مورد نظر خود را جستجو کنید.

معرفی دکتر گیوشریفی :

  دکتر گیو شریفی استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی، متخصص در جراحی آندوسکوپی قاعده جمجمه، تومورهای درون بطنی و هیپوفیز از طریق بینی بوده که سابقه ۱۳ سال آموزش دانشگاهی این تکنیک ها به جراحان اعصاب را دارند. ایشان در زمینه پژوهشی و کلینیکی مغز و اعصاب، در ایران پیشرو بوده و مقالات بسیاری در مجلات معتبر به چاپ رسانده‌اند.

فعالیت های دکتر به شرح زیر میباشد:

  • فعالیت در زمینه جراحی تومور های قاعده جمجمه
  • نورینوم آکوستیک
  • تومور سی پی انگل
  • تومورهای هیپوفیز به روش آندوسکوپیک از طریق ینی
  • تومورهای بطنی
  • تومورهای گلیان داخل مغزی و جراحی های ستون فقرات

همچنین:

  • انجام بیش از 5000 جراحی تومورهای مغزی
  • انجام بیش از 2000 مورد جراحی هیپوفیز
  • انجام بیش از 5500 مورد جراحی ستون فقرات

جهت اطلاعات بیشتر به سایت ایشان به آدرس gsharifi.com مراجعه نمایید .

 

خبرنامه - شبکه های اجتماعی