پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          14 آذر 1402 - 05 December 2023


آموزش دیجیتال مارکتینگ یکی از مباحث داغ این روزهای اینترنت است. بازاریابی دیجیتالی به لطف رشد روز افزون اینترنت و کسب‌وکارهای اینترنتی به عنوان یک شغل پردرآمد شناخته می‌‌شود. تقریباً می‌توان گفت اینترنت امروزی بدون Digital Marketing معنا و مفهوم خاصی ندارد.

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی از سالیان دور دنیای کسب‌وکار را متحول کرده است. از زمانی که تعداد تولید کنندگان افزایش یافته دیگر نمی‌توان بدون راهکارهای تکنیکی و تبلیغات فروش انجام داد. تعداد رقیب بیشتر به معنای نیاز به تلاش بیشتر برای دیده شدن و کسب اعتماد مشتری هست.

مشتری امروزی مانند سابق بدون چون و چرا خرید نمی‌کند. آگاهی و دانش در جامعه به شدت بیشتر شده است؛ بنابراین دروغ و بزرگ‌نمایی و این قبیل روش‌ها خریداری ندارد. در نتیجه باید به فکر راه حلی کارآمد و علمی بود. دقیقاً به همین دلیل افراد بسیاری در جستجوی آموزش پیشرفته دیجیتال مارکتینگ هستند. اگر شما نیز چنین هدفی دارید تا انتها همراه ما باشید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان

آموزش دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یک تکنیک تبلیغاتی در فضای مجازی به شمار می‌رود، بنابراین برای فعالیت در چنین شغلی نیاز به شرکت در دوره داریم. دوره دیجیتال مارکتینگ به ما کمک می‌کند استراتژی این نوع فعالیت اقتصادی را بهتر درک کنیم. همچنین برای تبدیل شدن به یک مارکتر حرفه‌ای همیشه و هر لحظه باید در حال یادگیری باشیم.

سایت‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ زیادی در اینترنت وجود دارند که می‌توانید برای شروع یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اما مسئله اصلی در این موضوع مهارت و دانش مدرس است. برخی از مربیان این حوزه برای اینکه کیفیت کار خود را به نمایش بگذارند مباحث اولیه در این خصوص را تحت عنوان دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ منتشر می‌کنند.

برای شناخت بیشتر این مدرسین می‌توانید از دوره‌‌های رایگان آن‌ها استفاده کنید. پیشنهاد دیگری که می‌توانیم در این خصوص بدهیم دانلود رایگان کتاب آموزش صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ است. استفاده از کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ برای یادگیری کمی زمان‌بر خواهد بود. اما برای شروع کار ابزار مناسبی محسوب می‌شود.

با‌این‌حال برای آموزش پیشرفته دیجیتال مارکتینگ نیاز به منابع بیشتری خواهید داشت. چراکه مباحثی مانند سئو در آموزش‌های رایگان به خوبی منتقل نمی‌شوند. نه به این دلیل که رایگان هستند و پولی بابت آن‌ها نمی‌پردازیم. بلکه به این دلیل که هیچ فرد متخصصی مباحث پیشرفته را به صورت رایگان در اختیار کسی نمی‌گذارد؛ زیرا معتقد است بدون زحمت و تحمل هزینه نمی‌توان در کاری موفق شد.

البته این موضوع بیشتر به فرد بستگی دارد. شاید شما بتوانید با کمک آموزش‌های رایگان خود را به نقطه قابل قبولی برسانید. اما قبول کنید تا مرحله خاصی می‌توانید رو به پیشرفت باشید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ

قبل از جستجو برای آموزش دیجیتال مارکتینگ بهتر است با مباحث اصلی آن بیشتر آشنا شوید. دیجیتال مارکتینگ از اجزای مختلفی تشکیل شده است. هر کدام از این اجزا وظیفه مشخصی دارند. یکی فاکتورهای اصلی در موفقیت یک مارکتر پیاده سازی سئو به نحو احسن هست؛ چراکه سئو پایه و اساس نتورک مارکتینگ به شمار می‌رود.

برای درک بهتر اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتالی بیایید یک تعریف کلی از آن ارائه دهیم. سئو به اعمالی گفته می‌شود که به کمک آن‌ها می‌توانیم سایت خود را برای موتور‌های جستجو بهینه‌سازی کنیم. موتور‌های جستجو مانند گوگل برای اینکه سایت شما را به کاربران خود نمایش دهند از الگوریتم‌های خاصی استفاده می‌کنند. این الگوریتم‌ها برای جلب رضایت کاربران ساخته شده‌اند.

پس نتیجه می‌گیریم که ایده اولیه دیجیتال مارکتینگ را موتور‌های جستجو ارائه داده‌اند. درواقع گوگل جمله «همیشه حق با مشتری است» را سرلوحه فعالیت خود قرار داده و تمام پلتفرم‌های خود را کاربر محور تولید می‌کند. این ویژگی یک فرصت طلایی برای فعالین حوزه اینترنت محسوب می‌شود. شغل دیجیتال مارکتینگ نیز بر همین اساس شکل گرفته است.

حال می‌خواهیم بدانیم سئو این سازگاری با موتور‌های جستجو را چگونه انجام می‌دهد. سئو چند بخش دارد که با نام‌های سئو متن، سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت شناخته می‌شوند. البته بحث‌های بسیار گسترده‌تری در این مورد می‌توان مطرح کرد. اما برای تفهیم کاربرد سئو در دیجیتال مارکتینگ همین اندازه کفایت می‌کند.

سئو متن به تکنیک‌هایی اشاره دارد که محتوای متنی سایت را بهینه سازی می‌کنند. گوگل ربات‌های نرم‌افزاری خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که با الگوریتم‌های متن کاوی بتوانند کیفیت مطالب موجود در یک سایت را مورد ارزیابی قرار دهند. پس متنی که در سایت منتشر می‌شود باید قابلیت پاسخگویی به فاکتور‌هایی که برای گوگل اهمیت دارند را داشته باشد.

سئو داخلی سایت بیشتر به مباحث تکنیکی می‌پردازد. برای این موضوع نیز مثال‌های بسیاری می‌توانیم بزنیم. یکی از این مثال‌ها صفحات سایت است. صفحات سایت باید به صورت داخلی به هم متصل باشند تا پیوستگی و یکپارچگی سایت قابل لمس باشد. مباحثی مانند امنیت، سرعت و رابط کاربری مناسب نیز از موضوعات مهم در سئو داخلی ساید محسوب می‌شوند.

سئو خارجی سایت همان‌طور که از نامش پیداست ارتباطی به خود سایت ندارد. منظور این مبحث این است که سایت شما تا چه حدی میان دیگر سایت‌ها شناخته می‌شود. به زبان ساده مثل اینکه گوگل در مورد شما از سایت‌هایی که قبل از شما فعالیت خود را شروع کرده‌اند و اعتبار بیشتری دارند تحقیق بکند. یعنی سعی دارد مشابه فضای کسب و کار فیزیکی عمل کند. اینجاست که سروکله دیجیتال مارکتینگ پیدا می‌شود.

آموزش پیشرفته دیجیتال مارکتینگ

درواقع دیجیتال مارکتینگ بخشی از سئو بوده و در شاخه سئو خارجی سایت قرار می‌گیرد. بازاریابی دیجیتالی شامل لینک‌سازی خارجی، رپرتاژ آگهی (که سئو متنی باید در آن رعایت شود) و هر فعالیتی می‌شود که برای شناخته‌تر شدن سایت انجام می‌دهیم.

آموزش دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام

دامنه فعالیت دیجیتال مارکتینگ محدود با سایت نبوده و در شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده می‌شود. اینستاگرام به عنوان پرطرف‌دارترین شبکه اجتماعی محبوبیت خاصی برای فعالین دیجیتال مارکتینگ دارد. آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام رایگان نیز می‌تواند نقطه ورود به این شغل باشد. درواقع بازاریابی دیجیتالی در اینستاگرام شا‌خه‌ای مستقل از این شغل به شمار می‌رود.

اینستاگرام و به طور کلی شبکه‌های مجازی حساسیت بیشتری دارند؛ چراکه برای تولید محتوا و بازاریابی در این فضا باید در کمترین زمان و با کمترین کلمات مخاطب را ترغیب به خرید یا انجام کاری کرد. اینستاگرام نیز همانند سایت مسائل فنی خود را داشته و به نوعی می‌توان گفت سئو داخلی و خارجی در این فضا نیز نیاز است.

اما باید بدانید کسی که خود را به عنوان یک مارکتر حرفه‌ای معرفی می‌کند معمولاً در تمام شاخه‌های شغلی دیجیتال مارکتینگ تخصص دارد. شاید بتوان در ابتدای کار از یک شاخه شروع کرد که راهی برای ورود به بازار کار باز شود. ولی در نهایت خواسته یا ناخواسته دامنه فعالیت حرفه‌ای گسترش خواهد یافت. به نوعی می‌توانیم بگوییم وقتی غرق کار شوید دیگر محدودیتی برای خود نخواهید دید. به عبارت دیگر هیچ کس از درآمد بیشتر فرار نمی‌کند.

حرف آخر

در دنیایی که به سمت اینترنت و فضای مجازی حرکت می‌کند کسب و کارهای سنتی چاره‌ای جز ورود به این فضا ندارند. با شروع فعالیت اینترنتی بنگاه‌های تجاری در سراسر جهان، شغل‌های بسیاری شکل گرفته‌اند. دیجیتال مارکتینگ یکی از این مشاغل محسوب می‌شود.

اینترنت یک بازار بزرگ است. برای شناخته شدن در این بازار باید از تکنیک‌های مدرن‌تری استفاده شود. سئو سایت یک تکنیک پیشرفته در این راستا بوده و شاخه‌های فعالیت مختلفی دارد. دیجیتال مارکتینگ بازوی تبلیغاتی سئو به شمار می‌رود. اینجاست که اهمیت آموزش پیشرفته دیجیتال مارکتینگ بیشتر درک می‌شود. برای موفقیت بیشتر و رشد روزافزون در بازار باید از این تکنیک به خوبی بهره برد.   





جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ فیلم آموزش دیجیتال مارکتینگ آموزش digital marketing

خبرنامه - شبکه های اجتماعی