پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          19 اسفند 1402 - 09 March 2024


مدیران در کسب و کارهای مختلف همیشه به‌دنبال گذراندن دوره‌هایی هستند که سطح آگاهی خود را به‌روز کنند. به‌همین‌دلیل دوره‌هایی که در زمینه مدیریت کسب و کار است را حتما ثبت‌نام خواهند کرد؛ مانند دوره های مدیریت کسب و کار (MBA)، دکتری مدیریت کسب و کار (DBA) و دوره عالی مدیریت حرفه ای کسب و کار (POST DBA). در واقع مدیران با شناخت دقیق‌تر نسبت به این‌که Post dba چیست، برنامه‌ریزی بهتری می‌توانند داشته باشند. کسب کردن آگاهی نسبت به مسیرهای رشد و موفقیت شما را برای رسیدن به اهداف کاری به‌شکلی کاربردی نشان می‌دهد.


شما با کسب دانش کافی در زمینه DBA و تفاوت DBA با Post DBA قطعا تغییرات موثری را در اجرای تصمیمات خواهید داشت. با‌توجه‌به رقابتی شدن بازار شما برای این‌که مسائل موجود در کسب و کار را مدیریت کنید، نیاز دارید این مقاله را مطالعه کنید.

Post DBA (دوره عالی مدیریت حرفه ای کسب و کار) چیست؟

حروف اختصاری دوره PostDBA حاکی از اصطلاح BusinessAdministration of PostDoctor دارند. عمده تمرکز اساتید در دوره POST DBA به کسب مهارت های عملی دانش پژوهان اختصاص دارد. لذا دانش آموختگان در پایان دوره آموزشی قادر خواهند بود دانش و آموخته های خویش را در محیطی کارگاهی به اجرا در بیاورند.

در زمان‌هایی که فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی شما نیاز به بهبود یافتن دارد، برخی از مهارت‌های مدیریتی کمک‌کننده هستند. این‌که بدانید Post DBA چیست، مهم است؛ زیرا دید دقیق‌تری را در مورد آینده برنامه‌هایتان پیدا خواهید کرد. تنها نیاز برای داشتن چنین مهارتی علاقه و پشتکاری است که در اجرایی کردن تکنیک‌ها باید داشته باشید. مسیرهای پیشرفت و درهای فرصت‌های پنهان برای شما به ‌صورت شفاف نمایان خواهند شد.

هر مهارتی برای مدیران به کاهش ریسک در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

وقتی مهارت مدیریتی را به حد بالایی ارتقا دادید، قطعا آینده‌آفرینی و نوآوری برای کسب و کارتان دقیق‌تر خواهد بود. در زمینه پیشرفت کاری چنین مدیرانی می‌توانند تحولات عمده را در محیط کاری ایجاد کنند. در واقع تاثیرات Post DBA کاملا قابل مشاهده خواهد بود. بسیاری از توانمندی‌ها از جمله موارد زیر را با گذراندن دوره Post DBA می‌توانید کسب کنید.

  • بالا بردن توانایی در ایده‌پردازی
  • دقت در بازاریابی سودمند
  • تامین منابع از جاهای مختلف
  • برنامه‌ریزی دقیق در مسائل ناگهانی و پیش‌بینی نشده

هر یک از فرآیندهای کسب و کار با وجود چنین ویژگی‌های مدیریتی قابلیت سوددهی دارند. زمانی‌که ایده‌های شما بین‌المللی باشند، تفاوت dba با Post DBA بیشتر قابل لمس کردن است. اگر بدانیم که این دانش چه کمکی به استفاده از فرصت‌های طلایی می‌کند، سریع‌تر به‌ سمتش می‌رویم.

DBA (دکتری مدیریت کسب و کار) چیست؟

دکتری مدیریت کسب‌ و کار یا DBA مخفف عبارت (Doctorate Business Administration) است که با هدف پرورش مدیر هایی برای بنگاه های خدماتی و تولیدی در بخش خصوصی، دولتی و تعاونی طراحی شده است. این دوره یک گام اساسی برای تربیت مدیران ارشد، رهبران و صاحبان کسب و کارهای مختلف محسوب می شود که در ارتقا دانش و تخصص آن ها تاثیر چشمگیری دارد.

دانش از ملزومات یک مدیر موفق و حرفه‌ای است که بتواند در موقعیت‌های سخت و پیچیده بهترین تصمیم را بگیرد. وقتی مدیران به تکنیک‌هایی که در dba وجود دارد، تسلط یابند، نیازهای ضروری را بهتر رفع خواهند کرد. مدیریت کردن صحیح منابع انسانی با چنین توانایی برای مدیران ایجاد می‌شود. شما خیلی راحت می‌توانید مدل‌های ذهنی مدیریتی را در کارتان استفاده کنید. در واقع با تسلط یافتن به dba بسیاری از پیشرفت‌های کاری برایتان اتفاق خواهد افتاد. همچنین بیزینس موفقی را در بین دیگر رقبا تجربه می‌کنید.

شما به‌راحتی با گذراندن دوره مورد نظر می‌توانید خیلی عمیق برای پیچیدگی‌های کسب و کار کاوش و تحقیق صورت دهید. برای‌ این‌که بتوانید موقعیت‌های خاص را به یک درآمد تبدیل کنید، تنها نیاز به مهارت‌های به‌دست آمده در dba دارید.

تفاوت dba با Post DBA

Post DBA یک مدرک بالاتر از DBA می باشد. وقتی بخواهید که در زمینه مدیریت حرفه‌ای خیلی بیشتر از dba اطلاعات داشته باشید، نیاز به تلاش بیشتری است. وقتی برای شما dba کافی نباشد باید مهارت‌های موجود در Post DBA را کسب کنید. برای آشنایی بیشتر شما در ادامه به این تفاوت اشاره شده است.

  • در Post DBA شما می‌توانید مدل‌های مدیریت را اجرایی کنید که در dba از نظر تئوری به آن آگاهی دارید.
  • به‌کار گرفتن مهارت‌های مدیریتی در موقعیت‌های واقعی در کار تفاوت dba با Post DBA را بهتر نشان می‌دهد.
  • کسب کردن مهارت عملی در Post DBA برای کسب و کار که قدمی جلوتر از توانمندی‌های کسب شده در dba است.
  • ابزارهای مدیریتی که در dba آگاه شده‌اید را با کمک توانمندی‌های به‌دست آمده در Post DBA اجرایی خواهید کرد.
  • تمرکز در Post DBA بیشتر بر مسائل مهارتی است که در dba مدیران کمتر به اجرای تکنیک‌ها اهمیت می‌دهند.

چنین تفاوت‌هایی باعث می‌شود تا مدیران حرفه‌ای علاقه بیشتری در زمینه Post DBA پیدا کنند. اگر تفکرهای انتقادی رفتاری مناسبی ندارید، چنین دوره‌های بهبود مدیریتی مناسب است. شما در سطوح مختلف سازمانی با کمک dba Post به‌قدری توانمند می‌شوید که می‌توانید بر معیارهای تحول‌ساز موثر باشید.

مزیت‌های Post DBA در کسب و کار

بسیاری از مدیران نیاز دارند تا با مطالبی جدید و کاربردی آشنا شوند و از این طریق تغییرات موثر را اعمال کنند. هر زمانی‌که یک مدیر این نیاز را در خود ببیند که Post DBA سرعت رسیدن به اهداف را بیشتر می‌کند، عالی است. شما می‌توانید با به‌کار بردن هر یک از ویژگی‌های یک مدیر موفق نسبت به مسائل موجود دید بهتری را پیدا کنید. مزیت‌هایی برای مدیران پس از گذراندن دوره Post DBA نمایان می‌شود که در ادامه اشاره کرده‌ایم.

  • مدیر می‌تواند در رتبه بالاتری از نظر علمی قرار بگیرد.
  • نظرات و ایده‌های جدید کاربردی‌تری را بین ذینفعان تبادل خواهد کرد.
  • تبدیل کردن چالش‌ها به فرصت‌های سودده
  • آموزش یافتن اصول سرمایه‌گذاری نتیجه‌بخش
  • به‌کار گرفتن استراتژی‌های کسب و کار برای دست ‌یافتن به موقعیت‌های ویژه در بازار
  • ارائه مشاوره برای کارآفرینی در سطح عالی
  • واکنش به‌موقع داشتن نسبت به تغییرات سریع در زمینه کسب و کار

چنین مزیت‌هایی وجود دارند، اگر مدیران به تلاش بیشتر بپردازند و از Post DBA غافل نشوند. با در نظر گرفتن مهارت‌های تخصصی‌تر نسبت به dba دیگر زمانی برای معطل کردن وجود ندارد. اگر شرایط برای رشد کاری شما در بازارهای مختلف وجود دارد، تکنیک‌های Post DBA موثر خواهند بود.

شما می‌توانید در حین آموزش دیدن نکات را مرحله‌به‌مرحله در سازمان اجرایی کنید. ویژگی‌های فردی رفتار مدیران را تغییر می‌دهد که برای سازمان بسیار مفید خواهد بود. مدیر باید بتواند انگیزه توفیق‌طلبی را در محیط کار افزایش دهد که با Post DBA امکان‌پذیر است. ابعادی از ذهن شما با کسب چنین مهارت‌هایی شکوفا خواهند شد که به عملکرد مطلوب شغلی کمک می‌کنند.

دو سوال متداول در رابطه به مدارک DBA و Post DBA:

آیا داشتن مهارت در سطح dba کافی نیست؟

در پاسخ باید گفت که نیاز و هدف شما در بازارهای رقابتی می‌تواند برای این سوال جواب مناسبی باشد. وقتی ایده جدید در کار باعث کسب سود بیشتری می‌شود پس این دوره کافی نخواهد بود.

نتایج استفاده از مهارت‌های کسب شده بعد از Post DBA در تمامی کسب و کارها یکسان است؟

خیر، زمانی‌که شما به‌عنوان مدیر براساس نیاز کسب و کارتان برخی از استراتژی‌ها را به‌کار ببرید. قطعا نمی‌توانید نتیجه یکسانی با دیگر مدیران داشته باشید. همچنین باید بدانید که نسبت به قبل موفق‌تر عمل خواهید کرد.

شرکت در دوره های مدیریت کسب و کار موسسه هفتاد

بسیاری از سوالات و مشکلات موجود در مدیریت بهینه یک شغل را می‌توانید با مشاوران هفتاد برطرف کنید. دوره های مدیریتی موسسه آزاد عالی هفتاد از گرایش های بازاریابی و استراتژی MBA، دکتری مدیریت کسب و کار DBA و مدیریت عالی Post DBA را در بر می گیرد. این مرکز آموزشی برای دوره های خود مدرک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به دانش پذیران ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه و زمان برگزاری دوره ها، به وب‌سایت رسمی موسسه به آدرس https://haftad.org/ مراجعه فرمایید.







جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها کسب و کار mba مدیریت dba

خبرنامه - شبکه های اجتماعی