پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          07 اسفند 1402 - 26 February 2024

ابزارهای تجزیه و تحلیل داده با هوش مصنوعی

تجزیه و تحلیل داده ها در حال حاضر یکی از عملکردهای اصلی در هر سازمان داده محور است. همچنین برای انجام مقاله و پایان نامه، نیاز دارید یک بخش را به تجزیه و تحلیل آماری داده ها اختصاص دهید. هدف اصلی از این مطلب، در مورد تجزیه و تحلیل داده با هوش مصنوعی است. ابزارهای زیادی وجود دارد که هم برای افراد حرفه ای و هم برای کسانی که سابقه محدودی در این زمینه دارند، مناسب می باشد. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا داده‌ها را تجسم، تجزیه و تحلیل و ردیابی کنید تا بتوانید بینش‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف خود را بدست آورید.

اگر یک تحلیلگر داده هستید یا دانشجویی هستید که می خواهید تجزیه و تحلیل داده در پایان نامه و مقاله خود را به هوش مصنوعی بسپارید، با ما همراه باشید.


ابزار تحلیل داده ها با هوش مصنوعی



تجزیه و تحلیل آماری داده به کمک هوش مصنوعی

هوش مصنوعی نیروی محرکه هر استراتژی تجزیه و تحلیل داده موثر است و یک روش قدرتمند، کارآمد و قابل دسترس برای پردازش داده ها است. هوش مصنوعی حجم عظیمی از داده ها را بررسی می کند تا روندها و الگوهایی را بیابد که مطابق با اهداف شما، مورد استفاده قرار گیرند. هوش مصنوعی همچنین به ساده سازی تجزیه و تحلیل داده ها کمک می کند و به کاربران امکان می دهد یک دید کلی از داده ها داشته باشند. بنابراین تجزیه و تحلیل داده ها با هوش مصنوعی، یک راه مقرون به صرفه، سریع و دقیق است.

ابزارهای تجزیه و تحلیل آماری با هوش مصنوعی در سطح وب بسیار است اما در ادامه، چند مورد از بهترین ابزارها را در این زمینه معرفی می کنیم.

1. جولیوس AI

Julius AI یک ابزار تحلیل داده با هوش مصنوعی است که داده های پیچیده را به شیوه ای بصری و کاربرپسند تفسیر، تجزیه و تحلیل می کند. نقطه قوت استفاده از این ابزار، سادگی آن است که حتی برای کسانی که دانشمند داده یا آمار نیستند، قابل استفاده است.

این ابزاز از هر فرمت فایل داده مانند xls.، xlsx.، .xlsm.، xlsb.، .csv، Google Sheets و پایگاه‌های داده Postgres، پشتیبانی می‌کند.

پس از وارد کردن فایل منبع داده، می‌توانید آنها را با درخواست زبان طبیعی در صفحه چت، تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار برای پروژه های ساده تر مثل مقالات و پایان نامه ها بهترین ابزار است.

برخی از مزایای هوش مصنوعی جولیوس عبارتند از:

به یک منبع مستقیماً در رابط چت دسترسی دارید.

صفحات گسترده را با چندین برگه تجزیه و تحلیل کنید.

کنترل و دسترسی دقیق دارید.

استفاده آسان.


2. تحلیل داده با هوش مصنوعی Tableau


یکی دیگر از ابزارهای برتر تحلیل داده با هوش مصنوعی، ابزار Tableau است که یک پلتفرم تجزیه و تحلیل و تجسم داده می باشد و کاربران را قادر می سازد با داده های خود تعامل داشته باشند. یکی از مهمترین نکات هوش مصنوعی Tableau، این است که نیازی به دانش کدنویسی ندارد. با استفاده از Tableau، کاربران می توانند گزارش ایجاد کرده و آنها را در پلتفرم های دسکتاپ و موبایل به اشتراک بگذارند.


ابزار تجزیه و تحلیل داده با هوش مصنوعی Tableau، ایجاد گزارش هایی را که می توانند در یک مرورگر به اشتراک گذاشته شوند یا در یک برنامه کاربردی جاسازی شوند، پشتیبانی می کند. زبان پرس و جو که پلتفرم Tableau روی آن اجرا می شود، VizQL نام دارد که دارای امکانات کشیدن و رها کردن بوده و اجزای تجسم را به پرس و جوهای پشتیبان ترجمه می کند.

برخی از مزایای هوش مصنوعی Tableau عبارتند از:

از محاسبات پیچیده و ترکیب داده ها پشتیبانی می کند.
به سرعت تجسم های تعاملی ایجاد کنید.
سهولت اجرا
حجم زیادی از داده ها را مدیریت می کند.

3. هوش مصنوعی Microsoft Power BI


تحلیل داده با هوش مصنوعی

یکی دیگر از ابزارهای برتر تحلیل آماری با هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها، Microsoft Power BI است. هوش مصنوعی Microsoft Power BI یک پلتفرم بسیار مفید است که به کاربران امکان می دهد داده های خود را مرتب کنند و آنها را به صورت بصری درآورند. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌ها را تقریباً از هر منبعی وارد کنند و می‌توانند بلافاصله شروع به ساخت گزارش‌ها و تجزیه آنها کنند.

Microsoft Power BI به کاربران امکان می‌دهد مدل‌های یادگیری ماشینی بسازند و از سایر ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کنند. این ابزار هوشمند از ادغام های متعدد مانند ادغام اکسل و ادغام با یادگیری ماشینی Azure پشتیبانی می کند. اگر یک شرکت از قبل از ابزارهای مایکروسافت استفاده می کند، Power BI را می توان به راحتی برای گزارش داده ها، تجسم داده ها و برای ساخت داشبورد پیاده سازی کرد.

در اینجا برخی از مزایای ابزار Microsoft Power BI آورده شده است:

با برنامه های کاربردی موجود به راحتی ادغام می شود.
داشبوردهای شخصی سازی شده ایجاد می کند.
به انتشار گزارش های ایمن کمک می کند.
بدون محدودیت حافظه و سرعت است.

4. هوش مصنوعی پلیمر برای تحلیل داده ها


یکی دیگر از گزینه های عالی برای تحلیل داده های مقاله با هوش مصنوعی، ابزار Polymer است. پلیمر یک ابزار هوش مصنوعی قوی است که یک برای تبدیل داده ها به یک پایگاه داده ساده، انعطاف پذیر و قدرتمند ارائه می دهد. مشابه دیگر ابزارهای عالی هوش مصنوعی، یکی از بهترین جنبه های پلیمر این است که نیازی به کدنویسی ندارد.

این ابزار برای تجزیه و تحلیل داده ها و بهبود درک کاربران از آن به هوش مصنوعی متکی است. پلیمر همه اینها را بدون یک فرآیند نصب طولانی انجام می دهد. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که فایل خود را در پلتفرم آپلود کند تا فوراً آن را به یک پایگاه داده ساده تبدیل کرده و از امکانات تجزیه و تحلیل داده با هوش مصنوعی پلیمر استفاده کند.

مهمترین مزیت پلیمر این است که تنها ابزاری است که صفحات گسترده کاربر را «قابل جستجو، هوشمند و تعاملی» می کند. این ابزار توسط طیف گسترده ای از دانشجویان، تحلیلگران داده، بازاریابان دیجیتال، سازندگان محتوا و... قابل استفاده است.

برخی از مزایای هوش مصنوعی پلیمر عبارتند از:

ابزار قوی هوش مصنوعی که داده ها را به پایگاه داده تبدیل می کند.
به هیچ کدنویسی نیاز ندارد.
داده ها را تجزیه و تحلیل می کند و درک کاربران را بهبود می بخشد.
صفحات گسترده را قابل جستجو و تعاملی می کند.

5. هوش مصنوعی آکیو


پنجمین ابزاری که برای تحلیل داده با هوش مصنوعی می خواهیم معرفی کنیم، ابزار Akkio است که یک ابزار تجزیه و تحلیل و پیش بینی داده ها می باشد. این ابزار برای مبتدیان طراحی شده است و برای کاربرانی که می خواهند با داده های خود شروع به کار کنند، ایده آل است.

ابزار هوش مصنوعی آکیو، کاربران را قادر می سازد تا مجموعه داده خود را آپلود کرده و متغیری را که می خواهند پیش بینی کنند انتخاب کنند. سپس این ابزار، تجزیه و تحلیل آماری، پیش بینی، بازاریابی و فروش را ساده می کند. Akkio به هیچ تجربه کدنویسی قبلی نیاز ندارد.

در اینجا برخی از مزایای هوش مصنوعی Akkio آورده شده است:

پلتفرم یادگیری ماشین بدون کد نویسی.
برای مبتدیانی که به دنبال شروع کار با داده هستند، عالی است.
ایجاد شبکه عصبی حول متغیرهای انتخاب شده.
مدل های خود را براساس دقت در تحلیل و پیش بینی، رتبه بندی می کند.

6. هوش مصنوعی MonkeyLearn


آخرین ابزاری که می خواهیم معرفی کنیم، MonkeyLearn است. مانکی لرن نیز یکی دیگر از پلتفرم های بدون نیاز به کدنویسی است که از ویژگی های تجزیه و تحلیل داده های هوش مصنوعی برای کمک به کاربران برای تجسم و تنظیم مجدد داده های خود استفاده می کند.

MonkeyLearn شامل چندین ابزار تجزیه و تحلیل متن مبتنی بر هوش مصنوعی است که داده‌ها را فوراً مطابق با نیازهای کاربر تحلیل می‌کند. همچنین می‌توان از آن برای راه‌اندازی طبقه‌بندی‌کننده متن و استخراج‌کننده متن استفاده کرد که به مرتب‌سازی خودکار داده‌ها بر اساس موضوع یا هدف، و همچنین استخراج ویژگی‌های محصول یا داده‌های کاربر کمک می‌کند.

MonkeyLearn با تکیه بر یادگیری ماشینی برای خودکارسازی گردش کار تجزیه و تحلیل متن، می تواند ساعت ها در پردازش دستی داده صرفه جویی کند. یکی از ویژگی‌هایی که بیشتر مورد پسند کاربران قرار گرفته است، توانایی MonkeyLearn برای جمع‌آوری خودکار داده‌ها به محض ورود آنها است. مانکی لرن داده‌ها را از طریق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل طبقه‌بندی می‌کند و متن خاصی را برجسته می‌کند که آن‌ها را برای مرتب‌سازی و پردازش آسان دسته‌بندی می‌کند.

در اینجا برخی از مزایای MonkeyLearn آورده شده است:

داده ها را با برچسب ها به روشی ساده طبقه بندی می کند.
سازماندهی و تجسم داده ها را آسان می کند.
بدون نیاز به کدنویسی است.
با خودکار کردن تجزیه و تحلیل متن، در زمان صرفه جویی می کند.
جمع بندی
ابزار تجزیه وتحلیل آماری با هوش مصنوعی، برای متخصصان داده و دانشجویانی که می خواهند کار تجزیه و تحلیل داده های خود را به ابزارهای آنلاین بسپارند، بسیار یاری بخش هستند. امیدوارم ۶ ابزار برتری که معرفی کردیم، برای شما مفید واقع شده باشد. اگر می خواهید هر بخشی از نوشتن مقاله و پایان نامه خود را برون سپاری کنید، می توانید از طریق موسسات معتبر مانند علم پژوه اقدام کنید.



تگ ها تحلیل داده مقاله هوش مصنوعی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی