پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          23 خرداد 1397 - 13 June 2018

مشـاوره تلفنی انتخاب رشته کـنکور سراسری و آزاد ریاضی،تجربی و انسانی


 
از مهم ترین تصمیماتی که محصلان در روند تحصیل خود باید بگیرند انتخاب رشته ای است که در دانـشگاهی ادامه خواهد داد و برای کـنکور سراسری در آن رشته سنجیده خواهد شد. در این روند انتخاب یک مشـاوره تحصیلی خوب و آگاه بسیار موثر است و میتواند در آینده تحصیلی و شغلی فرد بسیار تاثیر گذار باشد. به این منظور در این قسمت اطلاعاتی مانند آشنایی با قسمت های مختلف کارنامه، نقش سهمیه مناطق و شهدا و ایثارگران و مناطق محروم در انتخاب رشته، بومی گزینی در انتخاب رشته کـنکور سراسری، آشنایی با امکانات و هزینه ها و شهریه های دانـشگاهی های دولتی روزانه، شبانه، دانـشگاهی های غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس های خودگردان یا بین الملل و دانـشگاهی آزاد، نحوه صحیح انتخاب رشته کـنکور سراسری، انتخاب دانـشگاهی، نحوه صحیح چینش انتخاب ها در انتخاب رشته کـنکور سراسری توضیحاتی داده شده است که با مطالعه دقیق آن ها داوطلبان میتوانند انتخاب بهتری را داشته باشند.
اکثر دانش‌آموزان و دانشجویان بر این باورند که برای داشتن انتخاب رشته‌ ی خوب، مهم‌ ترین چيز دارا بودن کارنامه کـنکور و نمره کـنکور و رتبه‌ کـنکور خوب است اما این افراد بيش از این ‌که به خودشان، اهداف شان، آينده‌ شان و زندگی شان فکر کنند به نظر دیگر افراد و اهميتی که مردم جامعه برای رشته ‌های دانـشگاهی مختلف قائل هستند، توجه می ‌کنند.
موضوع اصلی برای داشتن انتخاب رشته‌ ی صحيح اين است که خود و هدف نهایی خود را خوب بشناسند.

در مورد خیلی از داوطلبان دیده شده که فرد در رشته ای پذیرفته شده است که علاقه ای ندارد و گاها علی رغم تمام تلاشش برای ورود به دانـشگاهی، از ادامه تحصیل در دانـشگاهی انصراف می دهند. برای همین است که مشاوره انتخاب رشته کنکور نقشی مهم در آینده شغلی و روحی تمامی دانـش آموزان و دانشجویان دارد.

ویژگی های انتخاب رشته خوب
آخرین گام دانـش آموزان برای ورود به دانـشگاهی انتخاب رشته کـنکور است و از نظر بسیاری ازمشاوران تحصیلی مهم ترین گام نیز همین انتخاب رشته کـنکور محسوب می‎شود. به عبارت دیگر یک انتخاب غلط می‌ تواند زحمات چندین و چند ساله داوطلب کـنکور را بر باد دهد. 
از طرف دیگر یک انتخاب رشته کـنکور مناسب به همان اندازه می‌ تواند داوطلب کـنکور را به رشته‎ای که به آن علاقمند است برساند و این نهایتا منجر به رضایت شغلی و اشتغال هدفمند و کاهش نرخ بیکاری و افزایش بهروری شغلی در جامعه خواهد شد.
مشاوران تحصیلی همواره این نکته را متذکر می شوند که داوطلب کـنکور باید دقت داشته باشد که یک رشته خاص به تنهایی نه خوب است و نه بد زیرا اگر کسی که به آن رشته علاقمند است و استعداد ادامه آن را دارد، به تحصیل آن بپردازد. نتیجه کار مناسب خواهد بود در صورتی که عدم علاقه داوطلب کـنکور به پرمخاطب‎ ترین رشته‎ های دانـشگاهی هم یک نیروی کارآمد در آن رشته تربیت نخواهد کرد.

مزیت مشـاوره تلفنی انتخاب رشته کـنکور سراسری
اتفاقی که همیشه برای بیشتر داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری رخ می دهد عدم رضایت از رتبه و انتظار بیشتر از نتایج است. از آنجا که وقت بسیار کمی را برای انتخاب رشته دارند و سردرگم می شوند نیاز به مشاوران تحصیلی برای دریافت مشـاوره انتخاب رشته کـنکور بیش از پیش حس می شود. خیلی از داوطلبان به علت های مختلف توان دسترسی به مشاوران حرفه ای و یا نرم افزار انتخاب رشته در آن مدت زمان کم را ندارند و بهترین راه برای آن ها کمک گرفتن از مشاوران تلفنی است.


 

نحوه صحیح انتخاب رشته دانشگاهی آزاد

هر داوطلب در انتخاب رشته دانـشگاهی آزاد حق انتخاب 20 رشته محل از لیست رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته دانـشگاهی آزاد را دارد که به دلیل کم بودن تعداد انتخاب ها نسبت به انتخاب رشته کـنکور سراسری داطلبان می بایست رشته محل هایی را انتخاب نمایند که اولا به آن علاقه مند باشند در ثانی شانس قبولی بیشتری نیز داشته باشند. داوطلبان برای انتخاب رشته باید به سایت Azmoon.org  مراجعه کنند. اکثر مواقع در مورد ثبت نام و نحوه انتخاب رشته و اولویت و شانس قبولی داوطلبان دچار اشتباه می شوند.
ثبت نام دانـشگاهی آزاد و کـنکور سراسری بصورت مشترک انجام می گیرد و برای ثبت نام کـنکور سراسری دانـشگاهی آزاد نیازی به پرداخت هزینه ای جداگانه ای نمی باشد. همه داوطلبانی که در کـنکور سراسری شرکت کرده اند مجاز به انتخاب رشته محل های بدون آزمـون دانـشگاهی ازاد هستند ولی برای انتخاب رشته محل هایی که پذیرش با آزمون دارند، حضور در جلسه آزمون الزامی است .
برای بسیاری از داوطلبان چگونگی تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته دانـشگاهی ازاد سوال پیش می آید که باید ذکر کنیم که هر داوطلب خودش انتخاب می کند که در کدام سهمیه قرار بگیرد که پس از تایید سهمیه انتخابی اش، در بالای کارنامه انتخاب رشته دانـشگاهی ازاد نوع سهمیه وی درج شده است . ضمن اینکه امکان استفاده دو سهمیه بطور همزمان برای یک داوطلب وجود ندارد یعنی اگر داوطلبی مشمول سهمیه 5 درصدی ایثارگران شود، و همچنین شرایط استفاده از سهمیه بسیج فعال را نیز داشته باشد ، فقط از یکی از سهمیه هایش می تواند استفاده نماید .
تصوری غلطی که اکثر داوطلبان انتخاب رشته دانـشگاهی آزاد دارند آن است که شانس قبولی خود را در اولویت های نخست بیشتر می بینند یعنی تصور می کنند که اگر در انتخاب اول شان پذیرفته نشوند در سایر انتخاب ها نیز شانسی برای قبولی ندارند که باید بگوییم که چنین تصوری کاملا اشتباه بوده و در انتخاب رشته این دانـشگاهی سعی کنید تا انتخاب هایتان را بر اساس میزان علاقه مندی تان مرتب نمایید
 
 
 


 

تفاوت سیستم آمـوزشی پاره وقت و تمام وقت در انتخاب رشته دانـشگاهی آزاد

رشته های تحصیلی در سیستم آمـوزشی پاره وقت در انتخاب رشته دانـشگاهی آزاد به رشته هایی گفته می شود که دانشجویان این رشته ها به دلایل مختلف نمی توانند زمان زیادی را در دانـشگاهی سپری کنند. با توجه به راهنمای انتخاب رشته دانـشگاهی آزاد در این رشته ها دانشجویان می توانند تا مدت 8 سال را به تحصیل در این رشته ها اختصاص دهند. رشته های بدون آزمـون و پاره وقت دانـشگاهی آزاد شامل رشته های غیر پزشـکی است و رشته های پزشـکی را شامل نمی شود. همچنین با توجه به راهنمای دفترچه انتخاب رشته دانـشگاهی آزاد کلاس های مربوط به رشته های پاره وقت دانـشگاهی آزاد در نوبت عصر برگزار می شود و در صورت نرسیدن به حدنصاب آمـوزشی همراه با رشته های سیستم آمـوزشی تمام وقت دانـشگاهی آزاد برگزار خواهد شد.

عوامل موثر در رتبه بندی دانـشگاهیهای آزاد در فرایند انتخاب رشته

تعداد پژوهش ها و مقالات علمی دانـشگاهی های آزاد رتبه بندی آن ها را مشخص می کنند که قبل از فرایند انتخاب رشته دانـشگاهی آزاد باید شناخت کاملی را از رتبه علمی دانـشگاهی مورد نظر خود داشته باشند.
ممکن است دانـشگاهی در رتبه بندی کلی جایگاه مناسبی را نداشته باشند اما در یک رشته خاص در سطح علمی بالایی قرار داشته باشند پس باید به رشته ی مورد نظر دقت شود. همچنین باید از اساتید دانـشگاهی اطلاعات داشته باشند تا بتوانند پیشرفت علمی مورد انتظار خود را بدست آورند.

انتخاب رشته مجازی دانـشگاهی آزاد

انتخاب رشته مجازی به داوطلبان کـنکور سراسری که متقاضی ثبت نام در دانـشگاهی آزاد هستند این امکان را میدهد تا از رشته های قبولی دانـشگاهی آزاد با توجه به میانگین رتبه و تراز خود مطلع شوند. یادتان باشد مسافت دانـشگاهی مورد نظر از محل زندگی و هزینه های دیگر مربوط به دانـشگاهی را نیز در نظر بگیرید. داوطلبان انتخاب رشته دانـشگاهی آزاد باید قبل از انتخاب رشته حتما به این نکته توجه داشته باشند که دانـشگاهی مورد نظر در چه مسافتی از محل زندگی آنها قرار دارد و امکانات رفاهی و حمل و نقل مربوطه را نیز به دقت بررسی نمایند.
خوب است رشته ای که انتخاب می کنید امکان ادامه تحصیل در همان دانـشگاهی را داشته باشد. داوطلبان انتخاب رشته دانـشگاهی آزاد در نظر داشته باشند که بایستی دانـشگاهی را که انتخاب می نمایند امکان ادامه تحصیل در رشته آنها را نیز داشته باشد. زیرا بسیاری از داوطلبان خواهان ادامه تحصیل در رشته ای خاص در همان دانـشگاهی هستند.

انتخاب رشته ریاضی

انتخاب رشته ریاضی به شرطی می تواند مسیر موفقیت شما باشد که آگاهی خود را نسبت به رشته های ارائه شده در دانـشگاهی های مد نظر بالا ببرید و بدانید رشته ی مورد علاقه ی شما در کدام یک از دانـشگاهی های ایران رتبه ی بهتری دارد و با انتخاب صحیح و آگاهانه بتوانید به اهداف بزرگتر دست یابید. دغدغه اصلی کـنکوری ها این است که چه طور می شود با رتبه خود در دانـشگاهی مد نظر در رشته ی مورد علاقه قبول شد. شما میتوانید برای انتخاب رشته ی صحیح و درست با در نظر گرفتن علاقه و استعداد فردی با مشاوران ما تماس گرفته تا شما را در انتخاب راه زندگی راهنمایی کنیم.
همانطور که میدانید کـنکور ریاضی سومین گروه آزمایشی پرجمعیت در کـنکور سراسری است که در خود رشته های فنی مهنـدسی و علوم پایه را جای داده است. با توجه به آمار قبولی در رشته های مهنـدسی اصلی ترین هدف داوطلبان این رشته برای شرکت در انتخاب رشته ریاضی است. در سالهای اخیر با توجه به آمارهای موجود از رشد نزولی متقاضیان این گروه آزمایشی ، شانس قبولی داوطلبان در رشته های مهنـدسی بیشتر شده است. اما انتخاب رشته ی مناسب مستلزم آگاهی کامل شما از تمامی موارد مرتبط خواهد بود.

انتخاب رشته تجربی

به دلیل افت بازار کار در اکثر رشته ها جز تجربی، انتخاب رشته ی تجربی در میان دانشجویان سال به سال افزایش می یابد. انتخاب رشته تجربی می تواند مسیر موفقیت شما باشد فقط باید آگاهی خود را نسبت به رشته های ارائه شده در دانـشگاهی های مد نظر بالا ببرید و بدانید رشته ی مورد علاقه ی شما در کدام یک از دانـشگاهی های ایران رتبه ی بهتری دارد و با انتخاب صحیح و آگاهانه بتوانید به اهداف بزرگتر دست یابید دغدغه اصلی کـنکوری ها این است که چه طور می شود با رتبه خود در دانـشگاهی مد نظر در رشته ی مورد علاقه قبول شد.
شما میتوانید برای انتخاب رشته ی صحیح و درست با در نظر گرفتن علاقه و استعداد فردی با مشاوران ما تماس گرفته تا شما را در انتخاب راه زندگی راهنمایی کنیم. رشته تجربی عنوان پرجمعیت ترین گروه آزمایشی کـنکور سراسری را دارد.

انتخاب رشته انسانی

انتخاب رشته انسانی یکی از دغدغه های اصلی دانـش آموزان رشته انسانی است قبول شدن در یکی از رشته های روانشـناسی ، حقوق حسابداری از اولویت دانشجویان این رشته می باشد. انتخاب رشته ی انسانی در میان دانشجویان سال به سال کاهش می یابد و این موضوع به دلیل معرفی نشدن درست این مجموعه و پتانسیل های آن است.
انتخاب رشته انسانی نیز می تواند مسیر موفقیت شما باشد فقط باید آگاهی خود را نسبت به رشته های ارائه شده در دانـشگاهی های مد نظر بالا ببرید و بدانید رشته ی مورد علاقه ی شما در کدام یک از دانـشگاهی های ایران رتبه ی بهتری دارد  و با انتخاب صحیح و آگاهانه بتوانید به اهداف بزرگتر دست یابید دغدغه اصلی کـنکوری ها این است که چه طور می شود با رتبه خود در دانـشگاهی مد نظر در رشته ی مورد علاقه قبول شد  در ادامه اطالاعاتی در مورد نحو ه ی انتخاب رشته انسانی و انتخاب دانـشگاهی مطالبی را شرح داده ایم تا بتوانیم به پرسش های شما پاسخ دهیم و در انتخابی درست با در نظر گرفتن استعداد هر شخص در رشته ی مورد علاقه مؤثر واقع شویم اگر در انتخاب رشته انسانی رشته ی مورد علاقه خودرا انتخاب نکرده اید و در شناسایی استعداد خود تردید دارید شما میتوانید برای انتخاب رشته ی صحیح و درست با در نظر گرفتن علاقه و استعداد فردی با مرکز مشـاوره ایران تحصیل تماس گرفته تا با مشاوران و کارشـناسان برتر کشور شما را در انتخاب راه زندگی راهنمایی کنیم.
داوطلبانی که در رشته انسانی در کـنکور سراسری شرکت کرده اند می توانند پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور و با توجه به نمره و تراز درج شده در کارنامه خود در صورت مجاز شدن برای مرحله انتخاب رشته انسانی اقدام کنند. همواره داوطلبان عزیز می توانند با کمک مشاوران برتر همراه تحصیلی که خود از رتبه های برتر در انتخاب رشته انسانی هستند ، راهنمایی لازم را جهت انتخاب رشته انسانی دریافت کرده تا انتخاب درستی را برای خود رقم بزنند.

انتخاب رشته هنر

انتخاب رشته هنر به شرطی می تواند مسیر موفقیت شما باشد که آگاهی خود را نسبت به رشته های ارائه شده در دانـشگاهی های مد نظر بالا ببرید و بدانید رشته ی مورد علاقه ی شما در کدام یک از دانـشگاهی های ایران رتبه ی بهتری دارد و با انتخاب صحیح و آگاهانه بتوانید به اهداف بزرگتر دست یابید. دغدغه اصلی کـنکوری ها این است که چه طور می شود با رتبه خود در دانـشگاهی مد نظر در رشته ی مورد علاقه قبول شد. شما میتوانید برای انتخاب رشته ی صحیح و درست با در نظر گرفتن علاقه و استعداد فردی با مشاوران ما تماس گرفته تا شما را در انتخاب راه زندگی راهنمایی کنیم. انتخاب رشته هنر در میان دانشجویان سال به سال کاهش می یابد و این موضوع به دلیل معرفی نشدن درست این مجموعه و پتانسیل های آن است.

انتخاب رشته زبان

شرکت در کـنکور زبان های خارجی هم برای متقاضیان این رشته و هم برای متقاضیان گروه های آزمایشی اصلی از جمله ریاضی ، تجربی ، انسانی مجاز است. به این صورت که اگر داوطلبی خواهان شرکت در یکی از گروه های آزمایشی اصلی باشد نیز می تواند در کـنکور زبان نیز شرکت کند. کارنامه انتخاب رشته زبان مدتی بعد از اعلام نتایج کـنکور منتشر می شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته زبان هستند 150 رشته را می توانند بر اساس اولویت انتخاب نمایند داوطلبان برای قبولی در رشته ی مورد نظر باید به رشته های زیر گروهی که در آن نمرات بالایی را به دست آورده اند توجه کرده و آن ها را در اولویت قرار دهند زیرا که شانس قبولی بیشتر است برای آگاهی دقیق از نحوه ی انتخاب رشته زبان باید با کارنامه و تاثیر سهمیه مناطق بر روی رتبه کاملا آشنا باشید تا بتوانید در انتخاب رشته دانـشگاهی موفق باشید.

ظرفیت دانـشگاهی ها را در نظر بگیرید

با توجه به آمار هر ساله کـنکور متوجه میشویم که داوطلبان در رشته تجربی بیش از سایر رشته ها هستند. یعنی طبق آمار بیش از ۶۰ درصد داوطلبان رشته های دانـشگاهی مرتبط با رشته تجربی هستند و علاقمند به تحصیل در یکی از رشته های پزشـکی، داروسازی و دندانپزشـکی هستند. طبیعی است با میزان ظرفیت موجود امکان تحقق هدف تمامی داوطلبان میسر نبوده و تمامی هشدارها و توصیه ها مبنی بر انتخاب رشته کـنکور متوازن در چنین شرایطی نقش خود را نشان می دهد. که این امر اهمیت مشـاوره انتخاب رشته کـنکور را صد چندان می کند. به طور کلی تقریبا یک پنجم ظرفیت به دوره روزانه اختصاص دارد.

تگ ها رپرتاژ خبری رپرتاژ آگهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی