پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          28 امرداد 1397 - 19 August 2018

چرا باید تولید محتوا را جدی گرفت؟


محتوا  یکی از مهمترین عواملی است که یک مخاطب بواسطه جذابیت و تعاملی بودن آن به یک برند اطمینان کرده و اقدام به خرید یک محصول یا یک سرویس از یک وب‌سایت کند.  تولید محتوا  یعنی ایجاد یک مقاله، طراحی یک تصویر، ساخت یک ویدیوی شگفت‌انگیز و یا هر خوراک دیگری که در عین جذابیت بتواند از کیفیت اطلاعاتی بالایی نیز برخوردار باشد.
فرآیند تولید محتوا شامل مراحل بسیار زیادی مانند تحقیق و پژوهش، بررسی بازار، تعیین جذابیت موضوع و مسائل بیشمار دیگری میشود.  محتوای وب به عنوان یک متخصص در امر بازاریابی و تولید محتوا تلاش میکند تا در طول تمامی این مراحل محتوایی تعاملی و سازنده برای مخاطبان خود ایجاد کند.
تولید محتوا واجب تر است یا نان شب؟
میتوان گفت تولید محتوا برای یک وب سایت جزء گزینه‌های اختیاری و آپشن های موجود نیست. بلکه یک اجبار است!
حتما میپرسید که خب حالا تولید محتوا به چه دردی میخورد؟
اصلا چرا باید چنین کار سخت و طاقت فرسایی را انجام دهم؟
یا ممکن است بگویید “وب سایت من که مثلا یک فروشگاه اینترنتی ست نیازی به وبلاگ و محتوا نویسی ندارد.”
تولید محتوا تنها دلیل بقا و ادامه حیات یک وب‌سایت و طبعا یک کسب و کار اینترنتی محسوب میشود. این کار شگفت‌انگیز میتواند به سادگی هرچه تمام‌تر ترافیک ورودی به هر وب سایتی را افزایش داده و رتبه‌های آن وب‌سایت در کلمه‌های کلیدی مختص به خودش افزایش دهد.

- چرا باید محتوا تولید کنیم؟
اینکه کسی بنشیند و در راستای اهداف کاری یک کسب و کار محتوا نویسی کند، بسیارکار سخت و طاقت فرسایی است و نیازمند هوش و برنامه ریزی های دقیق است. اما در حقیقت به رشد آن کسب و کار و ترافیک ورودی به سایت بطور غیر قابل باوری کمک میکند.
بلاگ نویسی به رشد inbound لینک ها و لینک های ایندکس شده در موتورهای جستجو به میزان ۹۷٪ کمک میکند و منجر به رشد ۴۳۴٪ صفحات ایندکس شده میشود. این آمار به این معنی ست که بلاگ نویسی از طرف گوگل و سایر متورهای جستجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به افزایش بازدید وب سایت شما کمک میکند، حتما میدانید که افزایش بازدید به افزایش فروش محصول و افزایش ارائه خدمات و قطعا افزایش درآمد منتهی میشود.
فراموش نکنیم که همه تلاش های ما برای افزایش ترافیک و بازدید و … فقط و فقط برای افزایش اعتبار برند شخصی یا تجاری ماست بنابراین چرا از فردا…! همین امروز شروع کنیم.
تحقیقات نشان داده که ۹۲٪ کاربران در سرچ موتورهای جستجو فقط به همان صفحه اول اکتفا و حدود ۳۳٪ از این تعداد هم به اولین لینک پیشنهادی توسط موتور جستجو مراجعه میکنند.
بنظر شما با این اوصاف چه اتفاقی برای وب سایتی که اصلا تولید محتوا ندارد خواهد افتاد؟ یا حتی وب سایتی که محتوای با کیفیت تولید نمیکند؟
وب سایتی که تولید محتوا نداشته باشد در نتیجه سرچ موتورهای جستجوی مثل گوگل یا بینگ و … قطعا مدفون خواهد شد و به سختی توان رقابت و یا حتی تماس و تعامل با کاربر و مشتری را خواهد داشت.
بعد از برندهای جدید، فیس بوک، یوتیوب و مجلات خبری، تولید محتوا پنجمین روش جلب اعتماد کاربران جهت گسترش و حفظ برند شماست. طبق گفته های مراکز بزرگ آمار در سراسر جهان تقریبا ۸۵٪ مصرف کنندگان تا سال ۲۰۲۰ تمامی نیازها و خدمات خود را بصورت آنلاین از طریق وب سایت های اینترنتی تامین خواهند کرد.

تولید محتوای الکترونیکی موفق
تولید محتوای الکترونیکی بخش مهمی از استراتژی دیجیتالی برای پیشبرد اهداف یک کسب و کار در فضای اینترنت است. هر نوع محتوایی مانند خبرنامه، وایت پیپر، پست‌های وبلاگی، و … که تولید میکنید باید با دقت نگارش، ویراستاری و البته طراحی شوند تا قادر به جذب مشتری بوده و بتوانند رتبه‌های یک وب‌سایت در موتورهای جستجو را افزایش داده و مخاطبان را به مشتری تبدیل کنند.
در ادامه این پست قصد دارم به ۶ مرحله تا موفقیت اشاره کنم. لطفا توجه داشته باشید که هر کسب و کار آنلاین برای رسیدن به رشد و تعالی به انجام این شش روی برای تولید محتوای الکترونیکی قطعا نیاز خواهد داشت.

تولید محتوای الکترونیکی: 6 گام تا موفقیت
پس از آن که مخاطبان مورد نظر خود را شناسایی کردید، چندین مرحله وجود دارد که به ارتقاء سطح کیفیت و موثر بودن پروسه تولید محتوای الکترونیکی شما کمک می‌کند. اگرچه ممکن است برخی از مراحل ذکر شده برای انواع مختلفی از محتوا مناسب نباشد، اما به طور کلی برای بیشتر محتواهایی که توسط برندهای بوجود آمده‌اند کاربردی هستند.

1. هدف کسب و کارتان را تعیین کنید: همانطور که میدانید انواع و اقسام محتوا وجود دارد که هرکدام برای هدفی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال درحالی که مطالعات موردی (case studies) میتوانند نمایانگر تجربه سازمانی و تخصص شما در زمینه‌هایی خاص باشند، از طرف دیگر مقالات آموزشـی و … می‌توانند به منظور افزایش سطح آگاهی از برند شما تولید و منتشر شوند. با مشخص کردن دقیق هدف خود در آغاز پروسه تولید محتوا می‌توانید احتمال رسیدن به موفقیت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

۲. محتوای خوب، کاربردی و با کیفیت تولید کنید: دقت داشته باشید که در فرآیند تولید محتوای الکترونیکی مهمترین قانون موجود این است که هر چه را که تولید میکنید باید کاربردی و مرتبط با مخاطبان مورد نظر باشد. هرچه محتوایتان کاربردی تر باشد، تطبیـق دادن آن برای مخاطبان با موقعیتشان و به اشتراک گذاشتن آن با دوستان و آشنایان راحتتر خواهد بود.

۳. محتوا را در شبکه‌های اجتماعی ترویج دهید: تمام تلاش خود را بکنید تا انواع محتوا را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذراید تا میزان آگاهی مخاطبان از برند شما گسترش پیدا کرده و در نتیجه بتواند کمپین محتوایی و تبلیغاتی اثرگذارتری داشته باشید. محتوایی که در هر کدام از صفحات اجتماعی خود به اشتراک میگذارید باید خاص و منحصر به فرد باشد تا مخاطبانتان دلیلی برای پیگیری و دنبال کردن برند شما در سایر شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که پست‌های وبلاگی و انواع دیگر محتوا که بازدید، لایک و میزان اشتراک‌گذاری زیادتری دارند، میتوانند رتبه وب‌سایت شما در موتورهای جستجو را افزایش دهند.

۴. از تصاویر و ویدیوها استفاده کنید: کاملا هوشمندانه میتوانید محتوای متنی خود را با تصاویر جذاب، اینفوگرافی‌های پرمغز و البته ویدیوهایی با استراتژی درست و بازاریابی شده کامل کرده و به اوج خود برسانید. بر طبق تحقیقاتی که توسط MDG Advertising انجام شده است، محتوای متنی که بتواند پیام و مفهوم خود را با تصاویر جذاب انتقال دهد تا میزان ۹۴ درصد بازدید بیشتری نسبت با سایر متون دریافت کرده و مورد استقبال کاربران قرار میگیرد. طبق آمارهای ارائه شده توسط MDG حدود ۶۷ درصد از کاربران اینترنت تصاویر شفاف به همراه جزییات مناسب را مهمتر از اطلاعات یک محصول و همچنین نظرات و رتبه‌بندی کاربران میدانند.

۵. برای سئو و بهبود وضعیت سایت خود برنامه‌ریزی کنید: به جای حدس زدن کلمات کلیدی و استفاده از آنها در تولید محتوا و امید بستن به اینکه در بین مخاطبان سر و صدا خواهید کرد، توصیه میکنیم تا با یک برنامه‌ریزی و استراتژی درست اقدام به ارتقاء سئو سایت خود کرده و از یک متخصص سئو و کارشنـاس تولید محتوا برای پیشبرد اهداف کسب و کاریتان کمک بگیرید. یک سئوکار خوب میتواند شما را با ابزارهای کلیدی و اثرگذار گوگل آشنا کرده و در شرایط و روزهای سخت دست شما را گرفته و کنارتان باشد. یک کارشنـاس تولید محتوا میتواند به شما و کسب و کارتان کمک کند تا بتوانید کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرده و  به درستی آنها را هدف‌گذاری کنید.

۶. تجزیه و تحلیل، بروزرسانی محتوا: در حالت ایده آل، برنامه تحلیلی شما برای وب‌سایتتان میبایست از ساده‌ترین شکل که بررسی بازدید صفحات یا همان page views است فراتر رفته و به رفتارشناسی کاربر بپردازد. البته برای این سبک از تجزیه و تحلیل نیازمند ابزار دقیق و ه فردی کاردان و مجرب دارید تا آمار شما خوانده و سپس در تصمیم‌گیری کمکتان کند. با این روش میتوانید در کلمه‌ی کلیدی اصلی خود پله پله تا اولین رتبه گوگل پیشروی کنید و در سایر کلمات نیز به جایگاه خوب و قابل قبولی برسید. درضمن بخش تجزیه و تحلیل بطور متوسط هر ماه حداقل یک بار به شدت توصیه می‌شود.

تگ ها رپرتاژ خبری رپرتاژ آگهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی