پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          01 بهمن 1397 - 21 January 2019

سفر با تور مسافرتی بهتر است یا بصورت شخصی

برای برنامه‌ریزی یک سفر بی‌نظیر انتخاب‌های فراوانی وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از تورهای مسافرتی تصمیم‌گیری را ساده‌تر کنید یا تجربه ای را بصورت شخصی برای خودتان ایجاد کنید که هر کدام از این روشها مزایا و معایب خود را دارد.

پس از خواندن این مطلب با توجه به شرایط و نیازمندی‌های خود می‌توانید تصمیم بگیرید که به تنهایی سفر کنید و یا یک تور را انتخاب کنید.
مزایای استفاده از تورهای گردشـگری
سفر با تور ارزان گردشـگری می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر تجربه گردشـگری شما داشته باشد. آن‌ها یک مجموعه‌ای کامل از برنامه‌ّها و خدمات مسافرتی به شما ارائه می‌دهند تا بتوانید بدون فکر کردن به مقصد و زمان از سفر خود لذت ببرید اما ممکن است این تورها آزادی عمل شما در انجام ماجراجویی در سفر را محدود کنند, باید توجه کنید که وقتی با تور سفر میکنید برای هر روز سفر, برنامه مشخصی چیده شده و باید طبق آن پیش بروید که معمولا این برنامه ها بر اساس تجربه بسیار کامل است و میتواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند.
مزایا
· سفر با تور امنیت بیشتری به همراه دارد.  به‌ویژه اگر به منطقه امنی سفر نکرده باشید. 
· اگر از امنیت مقصدی که به آن سفر می‌کنید اطمینان دارید، ممکن است بخواهید از تور برای مسیریابی بهتر استفاده کنید. 
· در برخی کشورها تقریبا هیچ یک از افراد محلی به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند (این موضوع سفارش غذا و آدرس پرسیدن را سخت می‌کند) و علائم و تابلوها نیز به زبان انگلیسی نیستند. شما مترجم شخصی خود را همراه دارید که هم در خصوص زبان هم در مورد آشنایی با فرهنگ آن منطقه به شما کمک خواهد کرد. شما با کمک آن‌ها، در موقعیت‌های سخت قرار نمی‌گیرید. می‌دانید کجا باید چه رفتاری را انجام دهید و برای گردش به کدام قسمت‌های شهر بروید.
· بعضی از فعالیت‌ها مانند قایق‌سواری در تور کیش ، کویرگردی و ورزش‌های هیجان‌انگیز تقریبا بدون استفاده از خدمات تور امکان‌پذیر نیست و انجام دادن آن بصورت فردی ممکن است خطرناک باشد.
· انتخاب یک تور خوب آشنایی با جاذبه‌های پیچیده و عجیب را ساده‌تر خواهد کرد. دیدن زیبایی‌های طبیعت در سفر به حیات وحش و مکان‌ّای بکر با همراهی تور آسان‌تر و دل‌چسب‌تر است.
· استفاده از تخفیف‌ها و ورودی‌های رایگان تنها با استفاده از تور امکان‌پذیر است.
· در بعضی از سفرها فرهنگ و افراد محلی حس غربت و ناراحتی در افراد ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال در کشوری مانند ژاپن که فرهنگ عمیق و اخلاق‌گرا دارد تنهایی سفر کردن کار بسیار سختی است. حداقل در تور می‌توانید این احساس را با دیگر افراد در میان بگذارید.
· اگر زمان کمی برای بازدید دارید توصیه می‌شود حتما از تور استفاده کنید. تورهای گردشـگری با برنامه‌ریزی منظم بیشترین بهره را از زمان می‌برند.

در نهایت حتما باید به این نکته توجه کنید که عواملی همچون کیفیت تور، هزینه، برنامه‌های اجرایی، بیمه سفر , سیاست‌های لغو کردن و ... را به دقت بررسی کنید. حتما سعی کنید از یک آژانس مسافرتی خوش‌نام و تور باکیفیت استفاده کنید.
این نکته را در نظر آورید که در هر دو سبک سفر فرصت‌های فراوانی برای ملاقات افراد محلی و دیگر گردشگر‌ها وجود دارد که سفر شما را جالب‌تر خواهد کرد. اگر از تور استفاده می‌کنید می‌توانید از راهنمای خود که معمولا یک فرد محلی است در مورد فرهنگ و سبک زندگی اطلاعاتی کسب کنید. اگر به تنهایی سفر کردید می‌توانید یک روز را به گردش روزانه با تور اختصاص دهید بدین ترتیب می‌توانید دوستان بیشتری پیدا کنید و بیشتر خوش بگذرانید.
اگر تنها سفر کرده‌اید می‌توانید از اپلیـکیشن‌هایی استفاده کنید که مکان و زمان مراسم محلی را نشان می‌دهند و در آن‌ها شرکت کنید.
فعالیت‌هایی را که برای شخص شما جالب است، انتخاب کنید تا با انجام آن‌ها احساس کنید در خانه خودتان هستید.
فقط شما می‌توانید نوع سفرتان را با توجه به شرایط و انتظارات خود از سفر انتخاب کنید. اگر فردی ماجراجو، اهل خطر کردن و مستقل‌اید، بهتر است به تنهایی یا با گروه‌های کوچک مسافرت کنید. اگر از امنیت نداشتن و خطرپذیری گریزان اید و نظم و زمان‌بندی برای‌تان اولویت دارد سفر با تور را انتخاب کنید. برآورد هزینه نیز کاملا بستگی به مقصد و شرایط سفر دارد.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی