پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          24 خرداد 1399 - 13 June 2020


بی تردید می توان دانشگاه پیام نور را بزرگترین و پرمخاطب ترین دانشگاه کشور نامید.
مدتی قبل در اخبار پیام نور آمده بود که تعداد دانشجویان این دانشگاه چیزی نزدیک به 50 هزار دانشجوست.
از دلایل این موضوع می توان به وجود واحدهای این دانشگاه در تمام کشور، شهریه به نسبت پایین تر از دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی، عدم الزام حضور در کلاسها، مدرک معتبر دانشگاه، پذیـرش بدون کنـکور در پیام نور و ... اشاره نمود.
همین گستردگی و تعداد بالای پذیرفته شدکان این دانشگاه سبب شد تا به مهمترین سوال دانشجویان دانشگاه پیام نور پاسخ دهیم:
آیا با بررسی نمونه سوالات پیام نور می توان در امتحان پایان ترم نمره خوبی کسب کرد؟
برای پاسخ به این سوال بهتر است که ابتدا دو موضوع رو توضیح دهیم. موضوعاتی که دانستن آنها برای تمامی دانشجویان پیام نور الزامی است.
در مورد چگونگی برگزاری امتحانات در پیام نور و دیگری راه و روش موفقیت در امتحانات و در نهایت پاسخ سوال بالا را می دهیم.



امتحانات پایان ترم پیام نور چگونه برگزار می شود؟
برای رعایت عدالت آموزشی و اینکه شرایط امتحانات پایان ترم پیام نور برای تمامی دانشجویان یکسان باشد، امتحانات پایان ترم بصورت سراسری، متمرکز و اغلب تستی برگزار می کند. البته برخی امتحانات بصورت تستی – تشریحی یا تمام تستی برگزار می شود، اما چیزی که اکثریت دارد امتحانات تمام تستی است. 
به عبارتی امتحان هر درس مانند برگزاری یک کنکور سراسری است. در یک تاریخ و ساعت مشخص امتحان درسی در سراسر کشور با سوالات مشابه برگزار می شود. 
امتحان پایان ترم پیام نور در مقطع کارشناسی و ارشد از 12 نمره گرفته می شود و 8 نمره دیگر مربوط به نمره میانترم است که توسط اساتید اعلام می شود. اگر دانشجویی نمره میانترم نداشته باشد نمره نهایی او از ضرب نمره برگه در عدد 10 و سپس تقسیم بر 6 بدست می آید.
تاریخ امتحانات پایان ترم پیام نور در ابتدای ترم توسط دانشگاه منتشر می شود و دانشجو در هنگام انتخاب واحد از طریق سامانه جامع گلستان تاریخ هر امتحان را نیز مشاهده می کند.
همچنین برای شرکت در امتحانات پیام نور نیاز است که دانشجو کارت ورود به جلسه امتحانات خود را نیز از همان سیستم گلستان پیام نور دریافت نماید. داشتن این کارت امتحانات پایان ترم پیام نور به همراه کارت دانشجویی برای شرکت در جلسه امتحان ضروری است.
نمرات امتحانات پیام نور نیز معمولا بعد از 3 الی 4 روز پس از برگزاری از قسمت مشاهده نمرات دانشجو سیستم گلستان قابل دریافت است.
یک استثنا هم در مورد امتحانات پیام نور وجود دارد و ان هم امتحانات پایان ترم دوم  99-98 پیام نور است که به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، بصورت غیرحضوری؛ غیرمتمرکز و الکترونیکی برگزار شد.
 سازمان مرکزی دانشگاه در اردیبهشت 99 تصمیم گرفت امتحانات پایان ترم پیام نور 99 بعد از سی سال که بصورت سراسری و متمرکز برگزار می شد، در این ترم آنلاین و غیرحضوری برگزار شود.
برای قبولی در امتحانات پایان ترم پیام نور چه باید کرد؟
در پیام نور برای هر درس کتابی توسط سازمان مرکزی پیام نور اعلام می شود که امتحان پایان ترم نیز براساس همان کتاب طرح می شود.
همین موضوع و اعلام منابع برای دروس، قبولی در امتحانات را کمی سخت می کند.
ولی اگر روش مطالعه دروس پیام نور را بدانید قبولی در امتحانات پایان ترم زیاد سخت نیست و می توانید نمراتی خوب را براحتی کسب کنید.
وب سایت irsoal.com توصیه های بسیار مفیدی برای قبولی در امتحانات پیام نور داشته که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.
1- سعی کنید حتی المقدور خود کتاب یا جزوه آن را برای امتحان مطالعه کنید.
2- استفاده از کتابهای راهنما برای دروسی مانند ریاضی، فیزیک و کلا دروسی که نیاز به محاسبات دارد می تواند مفید باشد.
3- برای دروس عمومی حتما بخش های تیتر وار کتاب را حفظ کنید. 
4- اغلب سوالات تشریحی امتحانات پایان ترم پیام نور از بین مثالها و تمارین حل شده خود کتاب طرح می شود. حتما آنها را تمرین کنید.
5- برای دروسی که به زبان دیگری طرح می شود برروی معانی کلمات توجه کنید.
6- و مهمترین نکته اینکه نمونه سوالات گذشته پیام نور را تمرین کنید. 
بنده با تجربه بیش از 20 سال در دانشگاه پیام نور خدمت شما عرض می کنم که سوالات پایان ترم پیام نور بسیار شبیه به سوالات ترم های گذشته است. یا عیناً خود همان سوال می آید یا گزینه های آن فرق می کند.
حال زمان پاسخ دادن به سوال طرح شده در ابتدای متن است.
آیا با بررسی نمونه سوالات پیام نور می توان در امتحان پایان ترم نمره خوبی کسب کرد؟


 
اگر بخواهیم پاسخی یک کلمه ای به این پرسش بدهیم باید عرض کنیم بله. 
این بله دو شرط دارد:
یک اینکه نمونه سوالات باید از مکانی معتبر دریافت شود. 
نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه باید از وب سایتی معتبر دانلود شود که هم از اعتبار سوالات و پاسخنامه ها مطمئن بود، هم از کامل بودن مجموعه سوالات .
دوم اینکه نمونه سوالات را باید با راه و روشی خاص بررسی کرد. مطالعه و تمرین تنها نمونه سوالات و اکتفا کردن به آن می تواند شما را تا حدود 55 درصد برای امتحان آماده کند.(برای دروس عمومی تا حدود 65 درصد)
ولی اگر می خواهید قبولی خود را با نمره خوب در امتحان تضمین کنید ابتدا یک دور بصورت روزنامه وار کتاب یا جزوه را مطالعه کنید. 
بعد بروید سراغ نمونه سوالات و سعی کنید سوالات را قسمت بندی کنید. بدین صورت که هر سوال از کدام فصل آمده است. با این کار می توانید فصلهای مهم کتاب را تشخیص دهید و برروی اون بخش ها بیشتر کار کنید.
این توصیه ما برای برخی رشته ها بسیار مفیدتر است.
مثلا نمونه سوالات پیام نور رشته حقوق برای دانشجویان این رشته بسیار بسیار مثمرثمر است
یا نمونه سوالات پیام نور رشته روانشناسی 
و یا نمونه سوالات پیام نور رشته علوم تربیتی
موضوعی که خیلی بتازگی رایج شده استفاده اساتید دانشگاه های دیگر برای طراحی سوالات امتحان از نمونه سوالات پیام نور است.
بطوری که در رشته حقوق دانلود نمونه سوالات رشته حقوق پیام نور به تمامی دانشجویان این رشته در تمامی دانشگاه ها توصیه می شود.

در پایان امیدواریم که این متن توانسته باشد تا حدودی نگرانی شما پیام نوری های عزیز را برای امتحانات پایان ترم رفع کرده باشد.


تگ ها نمونه سوالات پیام نور نمونه سوالات پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی