پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba



 
این روزها مشکلات و خرابی‌های گوشی، ممکنه برای هرکسی پیش بیاد. کافیه گوشی چند باری زمین بخوره یا بچه معصوم فامیل باهاش چند ساعتی بازی کنه، تا پای ما هم به مغازه‌های تعمیر موبایل باز شه و جسم بی‌جان گوشی رو دودستی به دکتر تحویل بدیم. راستی حرف از دکتر شد؛ همون‌طور که خود تعمیرکار‌ها اصرار دارن، تعمیر هم یک شاخه‌ای از پزشکی حساب می‌شه. پس همونطور که جسم خودمون رو دست هر دکتری نمی‌سپریم، باید حواسمون باشه که گوشی عزیزتر از جان رو هم به هر تعمیرکاری ندیم؛ چون به‌هرحال، گوشی‌ها تبدیل به عضوی از بدن ما شدن و باید حواسمون باشه که به بهترین شکل تعمیر شن. در ادامه، یک سری از ویژگی‌های تعمیرکارها یا دکترهای گوشی رو بررسی می‌کنیم تا اهمیت انتخاب تعمیرکار خوب رو، متوجه بشیم.  با تعمیرات 118 همراه باشید تا تموم نکات لازم برای انتخاب یه تعمیرکار خوب رو بدونید. 

تعرض به حریم خصوصی صاحب گوشی
همون‌طور که گفتیم، گوشی‌ها تبدیل به عضوی از بدن ما شدن؛ عضوی که توش اطلاعات کاری و غیرکاری، خاطرات خوب و بد و اطلاعات افراد دیگه رو نگهداری می‌کنیم. در نتیجه، به‌خاطر مسئولیتی که در قبال اطلاعات خودمون و بقیه داریم، باید حواسمون باشه که گوشی رو به چه کسی می‌سپریم. حواستون باشه که شکستن قفل گوشی یا بک‌آپ گرفتن از گوشی و اطلاعات شخصی و غیرشخصی شما، برای کسی که شغلش سر و کله زدن با گوشیه، کاری نداره. پس بهترین کار توی این‌جور مواقع، اینه که گوشیتون رو به یک تعمیرکار ناشناس ندید. برای انتخاب تعمیرکار، باید فاکتورهایی مثل شناخته شده بودن رو در نظر بگیرید؛ چون یک تعمیرکار باسابقه و مشهور ریسک نمی‌کنه و اعتبارش رو با دزدیدن اطلاعات و تصاویر شخصی شما، از بین نمی‌بره.

استفاده از قطعات تقلبی یا بی‌کیفیت
معمولاً وقتی گوشیمون رو می‌بریم تعمیر، ده بار به تعمیرکار گرامی یادآوری می‌کنیم "فقط قربون دستت، جنس اصل بنداز روش دیگه!"‌. در بیش از 90 درصد مواقع هم، جوابی جز "حله غمت نباشه" نمی‌گیریم. اما آیا واقعاً می‌شه غممون نباشه؟ وقتی شما گوشی رو از تعمیرکار تحویل می‌گیرید، نمی‌تونید درست مثل تعمیرکار، اون رو باز کنید و کیفیت لوازم و قطعات به کار رفته رو بسنجید؛ درحالی که این موضوع خیلی مهمه و به نوعی ضامن سلامتی گوشی در آینده‌ست. برای اطمینان از اینکه تعمیرکار بهترین قطعات گوشی مثل ال سی دی و تاچ و باتری و هارد و ... رو به کار می‌بره، می‌تونید باز هم به فاکتوری مثل سابقه و شهرت تعمیرکار دقت کنید؛ چون کیفیت بالای کار یک تعمیرکار، و همچنین صداقتش باعث شهرتش می‌شه و اگر یک روز این تعمیرکار جایی از کارش بلنگه، قطعاً افراد زیادی باخبر می‌شن.

تعمیر موقتی گوشی برای مراجعه‌های بعدی
کسی نیست که از پول بیشتر بدش بیاد، اما شیوه به دست آوردن این پول هم مهمه. بلانسبت تعمیرکارها و دکترهای گوشی خوب و کار درست، ممکنه بعضی وقت‌ها گوشی رو به دست آدم اشتباهی بدیم که برای به دست آوردن پول بیشتر، گوشی شما رو موقتی تعمیر می‌کنه. به عبارت دیگه، مشکل رو کامل حل نمی‌کنه یا مشکلات دیگه‌ای ایجاد می‌کنه تا چندوقت بعد، دوباره برید سراغش و ازتون پول بیشتری دربیاره. برای پیشگیری از این‌جور درگیری‌ها، باید رضایت مشتری‌های یک تعمیرکار رو بسنجید و خوب پرس و جو کنید. هرچقدر که رضایت مراجع‌ها بالاتر باشه و اعتماد بیشتری به یک تعمیرکار داشته باشن،‌ خیال شما هم راحت‌تره  که گوشیتون به خوبی تعمیر میشه و لازم نیست چندبرابر قیمت گوشی، خرج تعمیراتش بکنید.

بدقولی سر زمان تحویل
اگر تعمیرکاری رو پیدا کردید که در جواب "کی آماده میشه؟" بلافاصله نگفت "همین فردا عصر"، سفت بچسبید بهش و به سادگی رهاش نکنید، مگر اینکه مشخص بشه در یک زمینه‌ دیگه می‌لنگه. خیلی از تعمیرکارها تخمین اشتباهی از زمان آماده شدن گوشی دارن و یک هفته، براشون مثل یک روز می‌گذره؛ برای همین بدون فکر و برنامه ریزی، میگن "فردا عصر". درحالی که ممکنه شما روی این زمان اعلام شده توسط دکترگوشی، حساب باز کنید و براش برنامه ریزی کنید. برای جلوگیری از پیش اومدن این مورد هم، باز باید سابقه کار و تجربه مشتری‌ها رو بررسی کنید و بعد گوشی رو تحویل بدید. حواستون باشه که اگه برای تحویل گرفتن گوشی عجله زیادی دارید، حتماً به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید و به راحتی ازش نگذرید.

اطلاعات کم و قدیمی درباره تعمیرات
یک تعمیرکار خوب و کاربلد، درست مثل یک پزشک باید هر روز مطالعه کنه و اطلاعات خودش رو ارتقاء بده تا از رقبای خودش عقب نمونه. اطلاعات کم یا قدیمی، شاید کار شما رو راه بندازه اما تضمینی برای سلامت گوشی در آینده نیست. همین‌طور که دنیا پیشرفت می‌کنه و گوشی‌ها روز به روز پیچیده‌تر می‌شن، مشکلات گوشی هم هر روز پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شن. در نتیجه اگر یک تعمیرکار دانش خودش رو آپدیت نکنه، ممکنه باعث آسیب دیدن اجزای حیاتی گوشی مثل بورد اون بشه. پس وقتی قرار شد گوشی رو برای تعمیر تحویل بدید، از دانش تعمیرکار اطمینان حاصل کنید. یه تعمیرکار خوب باید آموزش تعمیرات موبایل رو دیده باشه و بتونه جدیدترین روش‌ها رو پیاده کنه. 

مسئولیت پذیر نبودن
به هرحال هیچ‌کسی از خطا مصون نیست و ممکنه یک وقت‌هایی اشتباه بکنه. تعمیرکارها هم گاهی وقت‌ها دچار خطای پزشکی می‌شن و به جای درست کردن ابرو، میزنن چشم گوشی رو کور می‌کنن. چیزی که توی این‌جور مواقع خیلی مهمه، مسئولیت پذیری تعمیرکار در این زمینه و تقبل هزینه تعمیر یا خسارته. اگر یک وقت از کسی شنیدید که فلان تعمیرکار، اشتباهی یک بلایی سر گوشی آورده و قبول نکرده، اصلاً خوش‌خیال نباشید و این موضوع رو زیرسیبیلی رد نکنید. چون این مسئولیت‌پذیر نبودن، می‌تونه هشداری برای زیرپا گذاشتن اصول دیگه‌ای هم باشه؛ اصولی مثل حفظ حریم خصوصی، خوش قولی و یا استفاده از قطعات و لوازم با‌کیفیت. برای جلوگیری از پیش اومدن همچین مسائلی، نیازی نیست که دنبال تعمیرکار بی‌خطا بگردید، چون به سختی پیدا میشه؛ به جای  اون، دنبال تعمیرکار مسئولیت پذیر بگردید و مطمئن باشید که به شکایت و نارضایتی مشتری اهمیت میدن و برای برطرف کردن مشکل، تلاش می‌کنن.

تا اینجا با اشتباهاتی که ممکنه یک تعمیرکار مرتکب بشه آشنا شدیم؛ سوالی که ممکنه پیش بیاد، اینه که "پس یک تعمیرکار خوب چه ویژگی‌هایی داره؟"، که جوابش خیلی ساده‌ست: تعمیرکار خوب کسیه که موارد بالا رو انجام نده. به عبارت دیگه، تعمیرکار خوب کسیه که: به حریم خصوصی شما احترام بذاره، از قطعات باکیفیت و اصل استفاده کنه، گوشی رو به طور اصولی تعمیر کنه، خوش‌قول باشه و مدت زمان تعمیر رو دقیق به شما اطلاع بده، در حیطه کاری خودش مطالعه داشته باشه و از همه مهم‌تر، مسئولیت پذیر باشه و به شکایت مشتری رسیدگی کنه. پیدا کردن تعمیرکاری که همه‌ این ویژگی‌ها رو یک‌جا داشته باشه، کار نسبتا سختیه؛ اما توی دنیای امروز، هر مشکلی راه حل خودش رو داره. تنها کافیه توی گوگل سرچ کنید "تعمیرات موبایل 118" و با یکی از برترین تیم‌های تعمیر موبایل آشنا بشید؛ یک تیم جوان و حرفه‌ای که سابقه بسیار درخشانی دارن و علاوه بر تعمیر گوشی‌ در کوتاه ترین زمان ممکن، به شما استفاده درست از گوشی رو هم یاد میدن تا کمتر گذرتون به تعمیرکار بیوفته. اگر کمی توی سایت تعمیرات 118 بگردید، متوجه می‌شید که این تیم قوی پکیج‌های آموزشی فوق‌العاده‌ای رو هم ارائه میدن، کاری که خیلی‌ها از ترس زیاد شدن رقبا انجام نمی‌دن. پس حواستون باشه، که خیلی راحت و بدون مواجه شدن با مشکلاتی که بالاتر گفتیم، می‌تونید گوشی خودتون رو تعمیر کنید و خیالتون بابت همه‌چیز راحت باشه.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی