پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


 

تبلیغ تنها برای شرکت های بزرگ نیست بلکه فروشگاه های کوچک نیز برای رقابت و بهتر دیده شدن نیازمند تبلیغات هستند. تبلیغاتی برای کسب و کار های کوچک مناسب است که در عین اثر بخشی ، هزینه های کمی را به مغازه دار ها تحمیل کند. ما در این نوشته به معرفی این  بهرتین شیوه های تبلیغ مغازه پرداخته ایم. بخشی از این تبلیغات در قالب تبلیغات محلی و بخشی دیگر در دسته تبلیغات آنلاین قرار می گیرند.
در گذشته باور بر این بود که تبلیغات برای شرکت های بزرگی است که ده ها و صدها نیروی کار در مجموعه خود دارند، نه برای کسب و کار های کوچک ! 
اما چه اتفاقی افتاد که این طرز تفکر منقضی شد؟ 
اگر شرکت های بزرگ در بین خودشان رقابت می کنند کسب و کار های کوچک هم رقیبان خود را دارند. اگر کسب و کار های بزرگ می خواهند با تبلیغات اعلام وجود کنند خب یک مغازه دار هم احتیاج به اعلام وجود به مشتریان بالقوه خود دارد. 
فرقی نمی کند صاحب یک برند بزرگ باشید یا یک مغازه کوچک ، تبلیغات جزء جدانشدنی فروش شما خواهد بود. این روزها مردم با کلی مغازه مشابه شما رو به رو می شوند اما چرا باید از شما خرید کنند و سراغ رقیبتان نروند ؟ 
ضرب المثل جالبی وجود دارد که می گوید : از دل برود هر آنکه از دیده رود ! بله کار تبلیغات این هست که کاری کند که شما از دیده و در نتیجه از دل مشتری ها بیرون نروید. تبلیغات موثر می تواند شما و کالاهایتان را در ذهن مشتری ماندگار کنند . این ماندگاری باعث می شود برای خرید بعدی خود به سراغ مغازه دیگری نروید. 
در این مطلب سعی داریم بهترین شیوه های تبلیغ مغازه های کوچک و بزرگ را معرفی کنیم؟
کمپین تخفیفی : 
کمپین های تخفیفی یکی از شیوه های تبلیغاتی جذاب برای کسب و کار های کوچک هستند روش های مختلفی برای اجرا این کمپین های تخفیفی وجود دارد که ما به برخی از آن ها پرداخته ایم .
. در شیوه  کمپین تخفیفی شما تخفیفی روی محصولات خود در نظر می گیرید. سعی کنید این تخفیف را به یک مناسبت گره بزنید. مناسبتی را انتخاب کنید که با کمپین شما همخوانی بیشتری دارد. مثلا اگر آجیل فروشی دارید تخفیفات یلدایی بگذارید. 
پخش تراکت : 
بهترین شیوه برای اعلام کمپین تخفیفاتی استفاده از تراکت تبلیغاتی است. زیرا در این شیوه می توانید جزئیات بیشتری را وارد کنید. 
. یک سری محصولات را در تراکت خود لیست کنید و قیمت قبل و بعد تخفیف را بزنید. سعی کنید محصولاتی باشند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند تا امکان مقایسه فراهم شود. 
هشدار ! هیچوقت از تخفیف فیک استفاده نکنید این کار علاوه بر اینکه به شما کمکی نخواهد کرد تاثیر مخرب و منفی روی کسب و کار شما خواهد داشت.
بعد از اینکه تراکت را چاپ کردید، در صندوق پست یا حیاط منازلی بیندازید که در محدوده خدمت رسانی شما هستند.
وقتی پای مشتری به مغازه شما باز شد نوبت آن است که با رفتار مودبانه و عرضه کالاهای متنوع امکان وفاداری مشتری را افزایش دهید. در این صورت این امکان وجود دارد که مشتری در خرید های بعدی فروشگاه شما را انتخاب کند و به سراغ فروشگاه های دیگر نرود.
تابلو تبلیغاتی :
برای اینکه کمپین تخفیفاتی را به مشتری اعلام کنید تابلو های تبلیغات محیطی گزینه بعدی است قیمت استرابورد ها نسبت به بیلبورد ها پایین تر هست بنابر این برای کسب و کار های کوچک استفاده از آن ها مفید تر می باشد. 
اما چنانچه علاقه مندید از روش های کم هزینه تر مطلع شوید به ادامه مطلب توجه کنید.

شیوه های تبلیغات محلی : 
شیوه های گوناگونی برای تبلیغ کسب و کارهای کوچک و مغازه ها وجود دارد که بهترین آن تبلیغات محلی می باشد. تبلیغات محلی تنوع بالایی دارد که ما سعی کردیم مهم ترین و موثر ترین آن ها را مورد بررسی قرار دهیم . 
تبلیغ در مراکز خرید : 
استقبال مردم از مراکز خرید باعث شده روز به روز به تعداد آن ها افزوده شود و مجتمع های تجاری جای راسته های تجاری را بگیرند. از ویژگی های مثبت مراکز خرید می توان به موارد زیر اشاره نمود. ویژگی هایی که در زیر به آن ها اشاره کردیم باعث استقبال مردم از مراکز خرید گشته است. 
1.وجود یک مرکز تجاری با تنوع بالای کالا و محصول باعث می شود که هر فرد با یک بار مراجعه بیشتر نیاز های خود وخانوداه را بر طرف کنند و همچنین در زمان خود نیز صرفه جویی نماید.
2. مصون بودن فضای مجتمع های تجاری از باران ، برف و آفتاب سوزان باعث شده مردم برای خرید در همه روزها  در این اماکن حضور پیدا کنند.
3.وجود امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی ، سیستم گرمایش و سرمایش ، نمازخانه و صندلی های انتظار عامل دیگری  بر جذب مشتری می باشد.
 فضای باز مراکز خرید امکان اجرا رسانه های تبلیغاتی را برای کسب و کار ها فراهم کرده است . با توجه به اینکه هزینه های تابلو های تبلیغاتی موجود در مراکز خرید به نسبت کمتر است میزان استقبال کسب و کار های کوچک از این نوع تبلیغات بیشتر می باشد. 
تبلیغ در سینما : 
درصد بالایی از جمعیت کشور را جوان ها تشکیل می دهند از این رو است که صندلی های سینما ها را هیچگاه خالی از تماشاگر نمی بینم .داخل سینماها فضای کافی برای رسانه های تبلیغاتی دارند. علاوه بر فضای داخل سینما و سالن انتظار ، خیابان های منتهی به سینماها نیز پتانسیل های بالایی برای تبلیغات دارند. 
تبلیغ در هایپر مارکت ها : 
هایپرمارکت ها هم ویژگی هایی مشابه مراکز خرید دارند به همین دلیل روزانه تعدادی زیادی از مردم را به خود جذب می کنند . زیرا مردم ترجیح می دهند به جای خرید از یک سوپرمارکت کوچک از هایپر مارکت با تنوع محصول بالا خرید کنند. 
مغازه شما در هر جا که باشد حتما یکی از این فرووشگاه های زنجیره ای را در اطراف خود خواهید داشت . تبلیغ در فروشگاه های زنجیره ای را مغتنم شمارید زیرا هم بازدید بالایی دارد و هم هزینه های آن نسبت به سایر تبلیغات محیطی مناسب تر است.
تبلیغ در ایستگاه تاکسی و اتوبوس و مترو : 
حمل و نقل عمومی مانند تار عنکبوتی بر بدنه شهر ها تنیده شده است. مغازه کوچک شما در هر نقطه از شهر که باشد حتما به یکی از ایستگاه های حمل و نقل عمومی نزدیک است. 
محدوده خدمات رسانی مشتریان خود را مشخص کنید و لیستی از ایستگاه های تاکسی ، مترو و اتوبوس را لیست کنید. ایستگاه ها چون مکان های مکث هستند بهترین فضاها برای تبلیغات محلی به حساب می آیند.


 
تبلیغ در باشگاه های ورزشی :
چنانچه کسب و کاری مرتبط با ورزش و سلامتی دارید می توانید از فرصت های تبلیغاتی موجود در باشگاه های ورزشی استفاده کنید. چند نمونه از مشاغل مرتبط در زیر آورده شده است.
1. لباس و وسایل ورزشی 
2. ابزار ورزشی مثل تردمیل و غیره 
3.غذاهای سلامت محور 
4. مشاوره تغذیه 
5. مشاوره انتخاب رشته ورزشی 
6. سالن ماساژ درمانی
تبلیغ در فرهنگسراها :
تبلیغ در فرهنگسرا ها نیز نمونه دیگری از تبلیغات محلی به حساب می آید که مناسب کسب و کار های کوچک است اما در انتخاب این فضا باید دقت داشته  باشید که با موضوع کسب و کار شما همخوانی داشته باشد.
نمونه ای از کسب و کارهایی که می توانند در فرهنگسراها تبلیغ کنند در زیر آورده شده است.
1.فروشگاه کتاب 
2. فروشگاه لوازم التحریر
3. آموزشگاه موسیقی 
4. آموزشگاه نقاشی 
5. فروشگاه هنر و صنایع دستی 


شیوه های تبلیغات آنلاین : 

 
اینستاگرام / تلگرام : 
حتما در فضاهای مجازی پر مخاطب برای خود صفحه تجاری داشته باشید. 
مزایای داشتن پیج ایسنتاگرام و کانال تلگرام :
1.کاتالوگ محصولات : از طریق پیج ایسنتاگرام خود می توانید یک کاتالوگ محصول داشته باشید فضای مغازه این اجازه را نمی دهد که شما همه محصولات خود را در معرض دید قرار دهید . ممکن است بسیاری از محصولات شما در قفسه ها باشند و شانس دیده شدن نداشته باشند. 
با قرار دادن تصاویر در صفحه تجاری خود می توانید آن ها را به مشتریان حضوری خود نشان دهید . 
2. فالو کردن مشتری : زمانی که مشتری به مغازه شما سر می زند از او بخواهید که همان لحظه عضو کانال شما شود و یا پیج شما را فالو کند به این گونه شما اورا به صورت غیر محسوس فالو کرده اید هر وقت که پست جدیدی بگذارید می تواند ببیند و ترغیب به خرید مجدد شود.
3 : مشتریان جدید : دوست دارید که مشتریان شما مشتری جدید بیاورند؟ پس فرصت را از دست ندهید بارها شده که دوست ما از پوشاک یک مغازه دیدن خرید کرده باشد و با ذوق در مورد محصولاتش تعریف کند اگر مشتری شما پیج شما را داشته باشد به راحتی می تواند آن را به دوستان خود معرفی کند. 
4. آدرس و شماره تلفن : برخی از کسب و کار های کوچک مثل سوپر مارکت ها یا عطاری ها ، خیلی مهم است که  شماره تلفن خود را به مشتری بدهند، زیرا محصولاتی دارند که افراد به صورت غیر حضوری هم می توانند سفارش دهند. با دادن آدرس کانال یا پیجتان با یک تیر دو نشان می زنید . کارت مغازه به احتمال زیاد بعد مدتی گم شود اما پیج و کانال  نه ! 
دایرکتوری مشاغل : 
یکی از رایج ترین شیوه های تبلیغات آنلاین ، ثبت مغازه در دایرکتوری مشاغل است . تعداد زیادی از این دایرکتوری ها در فضای وب فعالیت می کنند که می توانید به راحتی شغل خود را با نام و ادرس خود ثبت کنید. توجه کنید که برخی از این بانک مشاغل رایگان و برخی دیگر با دریافت اندک مبلغی اقدام به ثبت مغازه یا فروشگاه شما می کنند.
سایت و فضای مجازی محلی و منطقه ای : 
برخی سایت های محلی و منطقه ای در فضای وب شکل گرفته اند که اخبار و اطلاعات محله را نقل می کنند . این سایت ها در کنار مطالب جذابی که دارند اقدام به معرفی مشاغل محلی نیز کرده اند. شما می توانید به راحتی شغل خود را با پرداخت مبلغ اندکی به دایره خدمات رسانی خود معرفی کنید. این سایت ها معمولا دارای چند پلن مختلف هستند که می توانید پلنی که مناسب با شرایط شماست را انتخاب کنید.
این سایت ها معمولا پیج اینستاگرام و تلگرام هم دارند. فضاهای مجازی به دلیل دسترسی آسان تر و اتمسفر صمیمانه تری که دارند ، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. پست ها و استوری هایی که در فضاهای مجازی قرار داده میشود به صورت موقت است و قیمت بیشتر و البته بازدهی بالاتری هم نسبت به سایت دارد.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی