پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          04 اردیبهشت 1400 - 24 April 2021


همان طور که می دانید، امروزه بیشتر افراد به کسب و کارهای اینترنتی روی آورده اند. پس اگر شما بتوانید برای این افراد، وبسایتی که می خواهند را راه اندازی کنید، می توانید درآمد خوبی داشته باشید.
 در این مقاله می خواهیم شما را با سیستمی با نام وردپرس و آموزش وردپرس رایگان و پیش نیازهای آن آشنا کنیم تا بدون نیاز به برنامه نویسی، بتوانید وبسایت خودتان را طراحی کنید. پس تا انتهای مطلب آموزش وردپرس، همراه ما باشید.

CMS چیست؟
وردپرس چیست؟
چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟
امنیت وردپرس به چه صورت است؟

 
CMS چیست؟
قبل از این که بخواهیم به آموزش وردپرس بپردازیم، در ابتدا باید با مفهومی به نام CMS آشنا شویم. CMS که مختصر واژه Content Management System می باشد، ترجمه آن به فارسی سیستم مدیریت محتوا می شود. 
شما می توانید برای انتخاب بهترین موضوع برای تولید محتوا اینجا کلیک کنید.
سیستم های مدیریت محتوا در واقع نرم افزاری هستند که روی سیستم سرور قرار می گیرند و به هر شخصی که مدیریت وبسایت را بر عهده دارد، این اجاره را می دهد که بدون نیاز به طراحی دوباره، محتوای سایت را تغییر دهد.
در واقع؛ شما به عنوان طراح سایت، یک بار طراحی را انجام می دهید و تعدادی از پلاگین های مورد نظر خود را نصب می کنید و آن را به مشتری خود تحویل می دهید. سپس مشتری شما می تواند خودش در وبسایتش صفحاتی را اضافه، ویرایش و یا حذف کند.
پس تا حدودی با مفهوم CMS آشنا شدیم. حالا قصد داریم تا چند نمونه از بهترین CMS های موجود را برای شما مثال بزنیم. فرض کنید که شما می خواهید برای وبسایت خودتان محتوا تولید کنید. در اینجا نیاز به یک اسکریپت مدیریت محتوا خواهید داشت که به وسیله آن بتوانید محتوایی که تولید کرده اید را در وبسایت خود منتشر کنید. 
در میان اسکریپت های مدیریت محتوا، در ابتدا می توانیم به محبوب ترین آن ها یعنی وردپرس اشاره کنیم. البته اسکریپت های دیگری هم مانند دروپال، جوملا و ... وجود دارد که هر یک در مواردی به صورت تخصصی تری کار کرده اند.



وردپرس چیست؟
در بالا با مفهوم CMS یا همان سیستم مدیریت محتوا آشنا شدیم. وردپرس در واقع یک سیستم مدیریت محتوا است که به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است. شما می توانید بدون نیاز به برنامه نویسی، وبسایت خود را راه اندازی کنید. کافیست وردپرس را روی هاست خود نصب کنید و پس از آن به انتخاب قالب مورد نظر خود بپردازید. سپس صفحات خود را ویرایش کنید.
وردپرس در عین سادگی که دارد، بسیار کامل است و همین موضوع باعث شده که هم در کشور ما و هم در سراسر دنیا، حداقل یک سوم از وبسایت ها از وردپرس استفاده کنند.
اگر بخواهیم به مهمترین ویژگی وردپرس بپردازیم، می توانیم به سادگی آن اشاره کنیم. وردپرس بسیار ساده است و همه افراد می توانند با آن کار کنند. البته ممکن است در ابتدا و در حین نصب اولیه به مشکلاتی برخورد کنید. اما پس از آن می توانید به راحتی با رابط گرافیکی که در اختیار شما قرار داده شده است، کار کنید و سایت خود را طراحی کنید.
اما به طور کلی وردپرس مزایای زیادی دارد که می توانیم مهمترین آن ها را برای شما عزیزان بیان کنیم: 
انعطاف پذیری بالا: یکی از مهم ترین نقاط قوت سیستم مدیریت محتوای وردپرس، انعطاف پذیری بسیار بالای آن است. برای مثال شما اگر یک قناد باشید یا یک مسئول دولتی باشید، فرقی نمی کند که چه شغلی داشته باشید؛  به راحتی می توانید با استفاده از وردپرس، سایت خود را طراحی کنید.
رایگان بودن: وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که به صورت متن باز ارائه شده است و برای اینک ه از آن استفاده کنید، نیازی ندارید که حتی یک ریال هم هزینه کنید.





چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟
حالا که با مفهوم CMS و وردپرس آشنا شدیم، ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که اصولا چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟ در ادامه، پاسخ این سوال را برای شما عزیزان مطرح می کنیم.
اجازه دهید در ابتدا یک مثال در دنیای واقعی برای شما بزنیم تا شاید راحت تر منظور ما را درک کنید. فرض کنید شما می خواهید برای شام، خوراک لوبیا بپزید. این کار علاوه بر زحمت زیادی که برای آشپزی دارد، هزینه های زیادی هم برای تهیه لوازم اولیه خواهد داشت. تازه قبل از همه چیز شما باید آشپزی بلد باشید.
حالا من از شما این سوال را می پرسم که وقتی کنسرو آماده خوراک لوبیا هست و شما می توانید با ادویه آن را به مزه دلخواه خود درآورید، چرا باید وقت خود را صرف آشپزی کردن می کنید؟

این مثال در مورد وردپرس هم صدق می کند. وقتی وردپرس به صورت آماده برای طراحی سایت در دسترس شما قرار دارد، چرا شما باید بابت برنامه نویسی یک وبسایت؛ هزینه های زیادی صرف کنید؟
قدرت وردپرس را دست کم نگیرید. طبق تحقیقاتی که انجام شده، چیزی حدود 74 میلیون وبسایت در سراسر جهان از وردپرس استفاده می کنند که این موضوع می تواند نشاندهنده محبوبیت و بزرگی وردپرس نیز باشد.

 

امنیت وردپرس به چه صورت است؟
با توجه به این که چیزی حدود یک چهارم وبسایت های دنیا از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند، طبیعی است که مورد هدف و حمله هکرهای زیادی قرار بگیرد. اما خوشبختانه به علت متن باز بودن این CMS، بسیاری از برنامه نویسان در سراسر جهان دست به دست هم داده اند و توانسته اند امنیت بسیار بالایی برای این سیستم مدیریت محتوا فراهم کنند.
البته علاوه بر کارهایی که در رابطه با افزایش امنیت سایت هایی که از وردپرس استفاده می کنند انجام شده، شما خودتان نیز باید اقداماتی را در جهت بالا بردن امنیت وبسایتتان انجام دهید. در ادامه مطلب، به چند مورد از این اقدامات اشاره می کنیم:
لطفا تحت هیچ شرایطی از نام کاربری admin برای ورود به پنل مدیریت سایت استفاده نکنید:
این موضوع راحت ترین کاری است که می توانید برای افزایش امنیت سایت خودتان انجام دهید. پس لطفا همین الان نام کاربری خود را تغییر دهید.

حتما از پسوردهای سخت برای ورود استفاده کنید:
برای این که بخواهید میزان سختی یا آسانی پسورد خود را بسنجید، می توانید از وبسایت Lastpass  استفاده کنید. این وبسایت به شما کمک می کند تا بتوانید پسوردهای سخت تری را برای ورود به پنل مدیریت سایت انتخاب کنید.



دسترسی های سایت خود را فقط به افراد مورد اطمینان بدهید:

اگر وبسایت شما دارای چند نفر مدیر، نویسنده و ... است، برقراری امنیت برای شما کمی سخت خواهد شد. پس حتما دقت کنید که دسترسی های سایت خود را فقط به افراد مورد اطمینان بدهید. البته وردپرس فکر اینجا را هم کرده و برای این موضوع، افزونه هایی را ارائه داده است که شما می توانید از آن ها در جهت افزایش امنیت سایت خود کمک بگیرید.

ما در این مقاله سعی کردیم برای آموزش وردپرس، شما را با مفاهیم اولیه این سیستم مدیریت محتوا آشنا کنیم تا بتوانید درک درستی از موضوع آموزش وردپرس داشته باشید. همچنین شما در این مقاله توانستید با تعدادی از ویژگی های خوب وردپرس آشنا شوید. سپس سعی شد تا اقداماتی جهت افزایش امنیت سایت به شما عزیزان آموزش داده شود.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی