پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          05 مهر 1400 - 27 September 2021


در این مقاله به بررسی جاب آفر عمان می پردازیم.

جاب افر عمان چیست؟

امروزه یکی از متدهای اشتغال در کشور عمان، داشتن قرارداد کاری و یا همان جاب آفر عمان الست گروپ با کمپانی عمانی است. اخیراً به علت شرایط کاملاً مطلوب اشتغال در این کشور اغلب افراد جهت مهاجرت به روش کار، عمان را انتخاب می کنند. لازم به ذکر است افراد متخصصی که جهت انجام کار عمان را برای ارتقای شغلی خود انتخاب کرده اند، در وهله اول باید شرایط کاری عمان را با دیگر کشورها بررسی کنند و با در اختیار داشتن کاملترین اطلاعات در خصوص مهاجرت کاری به این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. بطور کلی با توجه به گسترش بسیار سریع اقتصادی در عمان، شاید از کمترین کشورهایی باشد که معمولاً با ظرفیت موجود، با جذب نیروی کار خارجی استقبال می کند که این امر حاکی از جذابیت اشتغال در عمان جهت نیروی کار خارجی است. همچنین ثبات سیاسی و پیش بینی های مثبت بیشتر کارشناسان اقتصادی منجر گردیده که به جزء متقاضیان اشتغال در عمان، سرمایه گذاران جهت امر تجارت به عمان جذب و نسبت به سرمایه گذاری و ثبت شرکت اقدام کنند. در هنگام تقاضای اقامت کاری به کشور عمان پیشنهاد شغلی و یا همان جاب آفر عمان امری حائز اهمیت به شمار می آید. دعوت شخص درخواست کننده جهت اقامت در عمان باید از طریق کارفرمای عمانی انجام گیرد. در واقع خود فرد است که در روند مهاجرت به عنوان پشتیبان مالی اقدام میکند که در ابتدای امر باید از تمکن مالی نیز برخوردار باشد که این پروسه مدارک مورد نیاز جهت ویزای کار در کشور عمان را می طلبد.

 

اخذ قرارداد کاری از شرکت های عمان
منظور از جاب آفر عمان برخورداری از قرارداد استخدامی از طریق شرکت ثبت شده به صورت کاملاً قانونی و رسمی در کشور عمان است. در قرارداد استخدامی با کمپانی مورد نظر باید کلیه شرایط کاری و توافقات طرفین بین کارفرما و کارمند به شکل دقیق و روشن مشخص شود. در این قراردادها، طرف کارفرمای پایدار و ثبت شده در عمان، فرد کارمند را جهت مدت زمان مشخصی استخدام میکند. به این صورت که اطلاعات مندرج بایستی بطور کامل در این سری از قراردادهای شغلی قید گردد، شامل:
نام، شماره پاسپورت، اطلاعات تماس و آدرس محل سکونت شخص متقاضی که از مهمترین مشخصات شخصی فرد درخواست کننده به شمار می آید. البته در این اطلاعات باید مشخصات طرف کارفرما نظیر:
1)    شماره ثبت شرکت 2) آدرس شرکت 3) نام رسمی شرکت
به شکل دقیق و کامل قید گردد. از جمله موارد دیگری که در جاب آفر عمان بایستی ذکر شود را میتوان به:
عنوان شغلی شخص کارمند، توصیفی دقیق و کامل از وظایف شخص، حقوق ناخالص فرد، زمان دقیق شروع به فعالیت و مدت اعتبار قرارداد متذکر شد. از دیگر اطلاعات موجود در قراردادهای شغلی به:
1)    پاداش 2) مزایا 3) کمیسیون 4)شرایط ابطال قرارداد 5) شرایط مرخصی فرد
و دیگر دریافتی های شخص کارمند اختصاص دارد که بایستی به شکل کامل قید گردد. تمامی موارد نامبرده از اطلاعات دقیق موجود در قراردادهای شغلی است که باید پیوست سایر مدارک مرتبط جهت ویزای کار این کشور قرار گیرد. قرارداد استخدامی یا جاب افر باید به امضاء طرف کارمند و کارفرما برسد و به منظور رسمی شدن روند کاری، مهر قانونی شخص کارفرما بایستی در آن لحاظ گردد. البته لازم به ذکر است که این قرارداد روی سربرگ های معتبر کارفرما نیز چاپ می گردد.

 

مدارک مورد نیاز جهت صدور مجوز کار
در عمان با هدف اینکه فرد متقاضی، ویزای کار را وصول نماید، باید قرارداد استخدامی جذب نیروی خارجی از سوی وزارت کار عمان نیز مورد تایید قرار گیرد. از مواردی که وزارت کار این کشور جهت اخذ مجوز کاری لحاظ میکند میتوان به:
-       ذکر عنوان فعالیت ثبت گردیده در قرارداد باید با حرفه کارمند و یا سابقه تحصیلی که تعیین گردیده که از خارج از این کشور مورد استخدام و پذیرش قرار گیرد، یکسان باشد. به بیان دیگر شخص کارمند باید صلاحیت انجام فعالیت در حوزه شغلی مرتبط را دارا باشد.
-       میزان حقوق ذکر شده در قرارداد فوق نباید از متوسط حقوق نیروی کار برابر حرفه درخواستی در کشور عمان کمتر باشد.
در واقع استخدام کارمند خارجی توسط کارفرما نباید به دلیل دسترسی پایین ترین دستمزد نیروی کار خارجی در مقابل دیگر کشورها انجام گیرد، بلکه باید به دلیل جذب نیروی کار متخصص و کارآمد صورت پذیرد که در آن کشور از وجود آن بی بهره است. بنابراین کارفرما با اخذ مدارک مورد نیاز جهت ویزای کار کشور عمان توسط اشخاص متقاضی و ارائه ی آنها به وزارت کشور عمان، اقدامات مرتبط را جهت استخدام پرسنل خارجی در جاب آفر عمان تهیه میکنند.

 
حال با توجه به مواردی که در خصوص جاب آفر عمان متذکر شدیم ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که نوع ویزا جهت مهاجرت به این کشور چیست؟
فرد متقاضی از این طریق و با ارسال مدارک مورد نیاز جهت ویزای کار کشور عمان، ویزای خود را دریافت می کنند. لازم به ذکر است مدت زمان ویزای کار کشور عمان به زمان قرارداد استخدامی درج شده بین طرفین قرارداد (کارفرما و کارمند) اختصاص دارد که با تداوم مجدد قرارداد استخدامی، شخص متقاضی از این امکان برخوردار است که مجدداً نسبت به مهلت ویزای کاری خود اقدام کند. درصورتیکه فرد درخواست کننده اقدام به ابطال قرارداد استخدامی خود با کارفرمای عمانی کند، شخص توسط کارفرمای دیگر میتواند نسبت به تمدید مجدد ویزای کار در این کشور اقدامات لازم را انجام دهد. لازم به ذکر است که اشتغال در کشور عمان از دو طریق ویزای تفحص و یا یافتن اشتغال در عمان و یا ویزای کار عمان امکانپذیر است.

نتیجه گیری
افراد متقاضی جهت کار در کشور عمان با توجه به مشاغل مورد نیاز در این کشور از طریق جاب آفر عمان بایستی از شرایط و ویزای لازم جهت مهاجرت به عمان برخوردار باشند که در این مقاله بطور به آن اشاره نمودیم.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی