پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          10 آبان 1401 - 01 November 2022


 

کالا به هر شیء که در عرف، ارزش اقتصادی دارد، گفته می شود و ارز،  پول رایج کشورهای خارجی، اعم از اسکناس، مسکوکات، حواله جات ارزی و سایر اسناد مکتوب یا الکترونیکی است که در مبادلات مالی کاربرد دارد . راه اندازی سامانه های الکترونیکی و هوشمند جهت نظارت بر فرآیند واردات، صادرات، حمل، نگهداری و مبادله کالا و ‏ارز از جمله وظایف و تکالیف دولت  به منظور پیشگیری از ارتکاب قاچاق و شناسایی آن با پیشنهاد ستاد و پس از ابلاغ رئیس‌جمهور می‌باشد و مجازات اشخاص حقیقی متخلف ، محرومیت از اشتغال به حرفه خود تا یک سال و اشخاص حقوقی به ممنوعیت از فعالیت تجاری تا شش ماه محکوم می‌شوند. کلیه مراکز مرتبط با تجارت داخلی و خارجی کشور، موظف به ارائه و تبادل اطلاعات از طریق این سامانه می‌باشند.
قاچاق به معنای ورود غیر قانونی چیزی (مواد مخدر، کالا، ارز و…) به داخل کشور می باشد. معاملات قاچاق ، در کشور ممنوع می باشد از این رو کالاهایی که بدون عبور از گمرک، وارد کشور می شوند نیز قاچاق محسوب شده و خرید و فروش آن ممنوع می باشد و قانون با افرادی که قاچاق کالا و ارز می کنند برخورد می کند، شاید خرید و فروش آن کالا در ایران ممنوع نباشد اما وارد کردن آن به داخل کشور مستلزم رعایت قوانین و پرداخت گمرک می باشد که افرادی به منظور دور زدن این قوانین، اقدام به وارد کردن غیر قانونی و نهایتا قاچاق می نمایند. برای تحقق جرم قاچاق لازم نیست کالا و ارز حتماٌ از مرز خارج بشوند در برخی موارد مثل عدم داشتن مجوز قانونی کالا و ارز و کالاهای فرهنگی  در داخل کشور نیز قاچاق محسوب می شوند. چنانچه در دام چنین جرایمی گرفتار شده اید، به منظور حصول بهترین نتیجه با وکلای متخصص در این زمینه بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز در تهران تماس حاصل فرمایید.
 

مجازات قاچاق کالا و ارز چیست؟

جهت تعیین مجازات قاچاق کالا و ارز باید بگوییم شدت مجازات بستگی به نوع جرم دارد ازاین رو، بر اساس ماده 18 و 22 قانون مبارزه با قاچاق کالا، برای هر یک از آن ها مجازاتی در نظر گرفته شده است. اما بطور کلی هر فردی که مرتکب قاچاق کالا و ارز شود به وکیل قاچاق ارز + تضمینی و متخصص + مشاوره تلفنی نیاز دارید ، نه تنها کالای وی توسط قانون ضبط می شود، بلکه با توجه به قانون محکوم به پرداخت جریمه های نقدی نیز می گردد. پس از کشف کالای قاچاق توسط ماموران دولت، ثبت و ضبط شده و مجرم محکوم به حبس و یا انفصال از خدمات دولتی می گردد و رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه انقلاب و دادسرا خواهد بود. با توجه به میزان مجازات در این جرم، رسیدگی به پرونده قاچاق کالا و ارز را بدست گروه متخصص و حرفه ای وکلای دیوان  بسپارید.
 

کشف قاچاق در حیطه وظایف کدام دستگاه های قانونی می باشد؟

دستگاه‌های زیر در حدود وظایف محوله قانونی، کاشف در امر قاچاق محسوب می‌شوند:
الف- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
ب- وزارت جهاد کشاورزی
پ – گمرک جمهوری اسلامی ایران در محدوده اماکن گمرکی
ت- سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان
ث- سازمان حفاظت محیط زیست
ج- سازمان میراث فرهنگی، گردشـگری و صنایع دستی
چ- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
ح- شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران
خ- شرکت سهامی شیلات ایران
د- شرکت دخانیات ایران
تبصره: ضابطین نیز در حدود وظایف محوله قانونی خود کاشف محسوب می‌شوند.
نکته: در پرونده‌هایی که صاحب کالا و ارز قاچاق شناسایی نشده و یا متواری است، ضابطین موظفند با أخذ دستور از مرجع ذیصلاح و با همکاری تمامی نهادهای ذیربط، بلافاصله به شناسایی مالک اقدام کنند و در صورت عدم حصول نتیجه ظرف یک ماه از تاریخ وصول پرونده به مراجع ذیصلاح، مرجع رسیدگی صالح  باید به صورت غیابی رسیدگی و مطابق مقررات این قانون رأی مقتضی را صادر نماید. در صورتی ‌که کالای قاچاق مکشوفه بلاصاحب، صاحب متواری و یا مجهول‌المالک باشد، کالای مزبور عیناً به ستاد مأذون از سوی ولی‌فقیه تحویل یا حسب درخواست رسمی نهاد مزبور به فروش رسیده و وجه آن به حساب آن نهاد واریز می‌شود.
پیشنهاد ما این است که اگر با پرونده قاچاق کالا و یا ارز گرفتار شده اید حتما با وکیل متخصص قاچاق که به قوانین قاچاق ارز و کالا مشرف می باشد و تجربیات مفیدی در این زمینه دارد، مشورت نمایید و از ابتدا مسیر را درست انتخاب کنید.
 
 
 
 

خبرنامه - شبکه های اجتماعی