پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          16 آبان 1401 - 07 November 2022



این روزها شاید در محافل فناوری صحبت از آموزش داکر (Docker)  داغ‌تر از همیشه باشد. به احتمال زیاد از هر گوشه و کنار تعریف‌ و تمجیدها از داکر به گوشتان خورده باشد. بر اساس آماری که سایت DataLog  منتشر کرده است، از سال ۲۰۱۵ به بعد مشتریانی که از Docker استفاده کردند به شدت نسبت به سالیان گذشته افزایش داشته‌اند. پس اگر شما هم مشتاقید تا بدانید داکر چیست و چرا در سال‌های اخیر تا این حد محبوب شده است از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب برای آموزش داکر همراه ما باشید. 
 



داکر (Docker) چیست؟ 

به زبان ساده داکر یک ابزار کمکی برای استقرار و ساخت برنامه است.  Docker طبق ایده‌ای بنیادین شکل گرفته است که به کمک آن می‌توان کدها و کلیه متعلقاتشان را طبقه‌بندی کرد و درون یک واحد قابل استقرار و جابجایی به نام  Container قرار داد.
داکر این امکان را به وجود آورده تا نرم‌افزارها و پروژه‌ها به صورت کاملاً مجزا در محیط ایزوله شده‌ای روی کرنل لینوکس شروع به فعالیت کنند؛ به این محیط ایزوله شده کانتینر (Container) گفته می‌شود. کانتینر این امکان را برای توسعه‌دهندگان و برنامه نویسان فراهم می‌کند تا یک برنامه را با کلیه کامپوننت‌های وابسته و ماژول‌ها (توابع، کتابخانه‌ها و...) همسان کنند و به صورت یک پکیج درآورند تا برنامه مد نظرشان در سیستم یا پلتفرم‌های مختلف، بدون مشکل اجرا شود.

کاربرد آموزش داکر 

داکر ابزاری اُپن سورس برای ساخت و طراحی برنامه‌ها به کمک Container به شمار می‌رود. Container به برنامه‌نویس کمک می‌کند تا پروژه را به همراه کلیه قسمت‌هایی که شامل می‌شود (نظیر کتابخانه، وابستگی‌ها و..) به صورت یک دسته‌بندی واحد یا پکیج دربیاورد.
 کمک این تکنیک، خیال برنامه‌نویس راحت خواهد بود که برنامه او می‌تواند در سایر سیستم‌ها بدون نیاز به ابزارهای جانبی یا تنظیمات ویژه و خاصی اجرا شود. از این‌رو داکر را به عنوان یک ماشین مجازی در نظر می‌گیرند، با این تمایز که بازدهی بسیار وسیع‌تری دارد. بنابراین مهم‌ترین کاربرد داکر ایجاد یک پکیج کامل از پروژه‌های برنامه‌نویسی است. 
در حال حاضر داکر به عنوان یکی از نیازهای اساسی کسب و کارهای بزرگ در دنیا و ایران مطرح می‌شود که با آموزش آن و کسب مهارت از طریق دوره آموزشی داکر می‌توانید به سرعت جذب بازار کار شوید و از مهارت خود برای توسعه و طراحی بسترهای جدید کمک بگیرید.
اسـتارتاپ‌ها، شرکت‌ها، موسسات، بانک‌ها و... از جمله مواردی هستند که در سرتاسر دنیا به وسیله جذب افراد و مهندسین متخصص در این حوزه، سعی در ایجاد بسترهای جدید به کمک داکر هستند. بنابراین اگر علاقه‌مند به این حوزه هستید، می‌توانید از طریق دوره آموزش Docker و کسب مهارت در این زمینه تخصصی، وارد بازار کاری مهیج و حرفه‌ای شوید.

چرا داکر بیاموزیم؟ 

در جهانی زندگی می‌کنیم که رشد تکنولوژی و داده‌های مهندسی و برنامه‌نویسی به حدی در حال رشد است که نیاز به آموزش و یادگیری در آن روز‌به‌روز در حال افزایش است. داکر که کمتر از یک دهه است، محبوبیت بسیار زیادی بین بیزینس‌های کوچک و بزرگ پیدا کرده است، به عنوان یک مهارت کاربردی جهت طبقه‌بندی کدها و وابسته‌هایشان محسوب می‌شود.
برخی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود آموزش داکر، همچنان محبوبیت داشته باشد، عبارت‌اند از:
چابکی 
بهینه بودن 
انعطاف‌پذیری 
مقیاس‌پذیری 
محیط ایزوله و پایدار 
استانداردسازی کانتینرها 
نظارت و مدیریت کانتینرها
هزینه مناسب و استقرار سریع  
قابلیت خودکارسازی (اتوماسیون) 
پرتابل بودن و قابلیت اجرا در هر مکان 

دلیل اهمیت آموزش  docker

 


در سال ۲۰۱۳ میلادی فردی به اسم سالامان هایکز Solomon Hykes))، داکر را بنیان گذاشت. هدف او از این کار تعامل راحت‌تر با کانتینرها Containers)) بود. ایده با موفقیت زیادی روبه‌رو شد تا اینکه انتشار نسخه ۱.۰ داکر، همه به دنبال راهی برای آموزش docker بودند. 
به دنبال این محبوبیت، شرکت‌ها یکی پس از دیگری برنامه‌های تحت سرور را در بستر داکر راه‌اندازی کردند. نکته جالب اینکه چندین بانک بزرگ در آن زمان به کمک این فناوری توانستند تحول اساسی در سازوکار خود به وجود آورند. از این‌رو این رویداد بزرگ نشان می‌داد که فناوری نوپایی پا به عرصه تکنولوژی گذاشته که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است! 
در حال حاضر محبوبیت Docker and Moby در سرتاسر جهان افزایش پیدا کرده و مخاطبین بسیار زیادی به دنبال آموزش داکر هستند. به گزارش داکر بیشتر از ۳.۵ اپلیـکیشن در کانتینر‌ها به وسیله فناوری داکر در حال فعالیت هستند و بیشتر از ۳.۷ میلیارد برنامه از این طریق دانلود شده است. 
خوب است بدانید که غول‌هایی نظیر کنونیکال، اوراکل، ردهت و مایکروسافت از داکر استفاده می‌کنند و همچنین تقریباً کلیه کمپانی‌های بزرگ قرن حاضر در بستر رایانش ابری به نوعی به این فضا گرایش پیدا کردند. 

بهترین دوره آموزشی داکر 

در دوره داکر کلیه اصول ابتدایی تا حرفه‌ای به کارجو آموزش داده می‌شود تا پس از کسب مهارت در این حوزه بتواند آمادگی کامل برای ورود به بازار کار را پیدا کند. در واقع با آموزش داکر می‌توانید نسبت به کلیه اصول و مقررات این فضای ایزوله شده برای استقرار و ساخت برنامه آشنایی کامل و جامع داشته باشید. 
این دوره از مقدماتی تا پیشرفته به همراه ۱۴ فیلم آموزش داکر به تدریس مهندسین و کارشناسان خبره طبق آخرین استانداردها و سرفصل‌های بین‌المللی تنظیم، تدوین و تدریس شده است. در دوره آموزشی داکر به عنوان یکی از جامع‌ترین دوره‌های آموزشی به زبان فارسی، کلیه نیازهای شما به عنوان یک متخصص یا دانشجویی علاقه‌مند به حوزه مجازی‌سازی برآورده خواهد شد. 
در دوره داکر که با توجه به نیازهای بازار کار و به صورت کاربردی، مطالبی طبقه‌بندی، گردآوری و تدریس شده است، این امکان برای شما وجود دارد تا پس از یادگیری اصول و مبانی داکر از مقدماتی‌ترین مباحث تا حرفه‌ای‌ترین متدها و روش‌ها به یک متخصص داکر حرفه‌ای تبدیل شوید و بتوانید در این فضا کار کنید.
علاوه بر آموزش داکر، آموزش کوبرنتیز و  آموزش PLSQL هم جزوه منابع آموزشی جامعه‌ای است که برای دانشجویان و کارآموزان گردآوری شده است. برای مشاهده و خرید می‌توانید روی هر آموزش کلیک کرده تا وارد صفحه مخصوص آن شوید. کلیه سرفصل‌ها و اساتید با توجه به استانداردهای روز و به صورت کاملاً کاربردی برای ارائه مفهوم محیط ایزوله شده، قابلیت خودکارسازی و انعطاف‌پذیری داده‌ها در داکر تدوین شده است و می‌توانید حتی اگر آماتور هستید، به مهارت‌های خود بیفزایید و یک حرفه‌ای شوید!

آموزش دواپس (DevOps) 

علاوه بر آموزش رایگان داکر، آموزش دوآپس نیز برای تقویت مهارت‌های کاربردی شما گردآوری شده است. این مجموعه مربوط به مهندسی نرم‌افزار می‌شود که ترکیبی است از مفاهیمی در ارتباط با توسعه و عملیات بسترهای برنامه‌نویسی. هدف از دوآپس به عنوان یک دوره تکمیلی برای آموزش داکر این است که می‌توانید محیطی را برای توسعه، تست و انتشار محصولات نرم‌افزاری برای پیشبرد اهداف کاربردی در بازار کار تنظیم کنید. از این رو اگر علاقه‌مند به فرایندهای مدیریت زیرساخت و توسعه نرم‌افزارهای سنتی دارید پیشنهاد می‌کنیم که از این آموزش استفاده کنید.

منابع مکمل جهت یادگیری داکر با توسینسو 

وب سایت توسینسو به عنوان مرجع برتر در حوزه فناوری، یک جزیره اختصاصی با عنوان پردازش ابری و مجازی‌سازی ایجاد کرده است تا کاربران ضمن آشنایی با جدیدترین پادکست‌ها، مقالات، ویدیو‌های آموزشی و پرسش و پاسخ در حوزه مجازی‌سازی، مسیر درستی را در بخش DevOps آموزش Docker طی کنند. از این رو اگر علاقه‌مند هستید تا دوره آموزشی داکر را تهیه کنید، خوب است سری هم به منابع مکمل آموزشی آن‌که در زیر فهرست شده بزنید:
1. آموزش کوبرنیتیز | Kubernetes و داکر | Docker کارگاهی رایگان
2. کامل‌ترین آموزش Terraform  | ترافورم کاربردی
3. کامل‌ترین دوره آموزش کوبرنتیز | Kubernetes
4. آموزش KVM کارگاهی
5. جزیره تخصصی پردازش ابری و مجازی‌سازی 

نتیجه‌گیری

 داکر یک سکوی نرم‌افزاری محسوب می‌شود که با کمک از آن فرایند ساخت، اجرا، مدیریت و توضیح اپلیـکیشن‌ها راحت‌تر می‌شود. اخیراً در حوزه DevOps بیشتر از سایر بخش‌ها از این فناوری محبوب استفاده می‌شود. در دوره آموزشی داکر سعی شده است تا علاوه بر پرداختن به چیستی داکر و همچنین مفاهیم مرتبط با کانتینر‌ها و ایمیچ‌ها، نحوه داکریزه کردن و استقرار وب اپلیـکیشن‌های سفارشی به صورت محلی، ارائه کسب تجربه عملی کار با داکر و سپس استفاده از این فناوری جدید در کانتینرسازی به صورت کامل آموزش داده شود. 
بنابراین حتی اگر هیچ تجربه قبلی در این زمینه نداشته باشید، می‌توانید کلیه نیازهایتان را با این پکیج جامعه برطرف سازید. از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید صمیمانه از شما قدردانیم؛ امیدواریم نکاتی که گفته شد برایتان مفید و مثمر ثمر بوده باشد.

تگ ها آموزش کوبرنتیز آموزش داکر آموزش دوآپس آموزش kubernetes آموزش فارسی کوبرنتیز آموزش فارسی داکر آموزش Docker آموزش فارسی DevOps dblearn.ir آموزش رایگان کوبرنتیز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی