پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          16 آبان 1401 - 07 November 2022


شیوع بیماری کرونا باعث تغییروتحول بسیاری از عادات و رفتار در جوامع امروزی شد. یکی از این تغییرات، متحول شدن سبک آموزشی بود. به همین دلیل طراحی و استفاده از آزمون‌های آنلاین برای مقاطع مختلف و دروس متفاوت، رایج شد. 
اما چگونه می‌توان یک آزمون آنلاین طراحی کرد؟ برای سهولت در طراحی آن امروزه روش‌هایی وجود دارند که به شما برای ساخت انواع متفاوت با ویژگی‌های مختلف کمک می‌کنند. 
در ادامه در پرتال دانشگاهی کشور قصد داریم یک نرم‌افزار خوب برای طراحی آزمون آنلاین معرفی کنیم. 

 


سریع‌ترین روش طراحی آزمون آنلاین 

آزمون ساز پلکان، یک نرم‌افزار تحت وب، کاربردی و مفید برای طراحی انواع آزمون‌های آنلاین است. اما چرا استفاده از این وب سایت توصیه می‌شود؟ 

دسترسی به بانک سؤالات

هنگام طراحی سؤال در پلکان، شما به بانک سؤالات مختلف برای کلیه دروس دسترسی خواهید داشت. بانک سؤالات، تمامی فصول و مباحث درسی را در هر کتاب پوشش داده و جامع هستند. علاوه بر این، سطح دشواری سؤالات نیز برای شما نشان داده خواهد شد تا بر اساس میزان سختی سؤالات آن‌ها را انتخاب کنید. 

استفاده آسان

استفاده از آزمون ساز پلکان بسیار آسان است. برای طراحی آزمون آنلاین می‌توانید پلکان را در انواع مختلف دستگاه‌ها مانند موبایل، لپ‌تاپ و ... استفاده کنید. آزمون ساز پلکان به شما اجازه دسترسی به نتایج و عملکرد دانش‌آموزان را خواهد داد و شما می‌توانید ارزیابی دقیقی از هر دانش‌آموز داشته باشید. 
دعوت آنلاین از دانش‌آموزان
هنگامی که طراحی آزمون آنلاین موردنظر شما به پایان رسید، می‌توانید از طریق دعوت آنلاین، از دانش‌آموزان بخواهید در آزمون شرکت کنند. میزان مشارکت دانش‌آموزان، نقاط قوت و ضعف و ... را می‌توانید در پلکان مشاهده و بررسی کنید. 

امکان برگزاری به‌صورت آنلاین و آفلاین

یکی از قسمت های جذاب آموزش مجازی، برگزاری آزمون آنلاین است. جالب است بدانید که در آزمون ساز پلکان کاربران قادرند هم به‌صورت آنلاین و هم آفلاین در آزمون شرکت کنند.
درصورتی‌که قصد دارید آزمون را آنلاین برگزار کنید می‌توانید با دعوت از دانش‌آموزان به‌راحتی سؤالات را در اختیار آن‌ها قرار دهید. در غیر این صورت می‌توانید فایل امتحانی را به شکل پی‌دی‌اف چاپ کرده و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهید. 
امکان ارسال پیامک
بعد از طرح امتحان برای مشارکت افراد شما می‌توانید با امکان ارسال پیامک در پلکان، از دانش‌آموزان برای شرکت در امتحان دعوت به عمل‌آورید. 

در پلکان چه امکانات ویژه‌ای برای دبیران وجود دارد؟ 

هنگام استفاده از آزمون ساز آنلاین پلکان متوجه خواهید شد که این نرم‌افزار امکانات ویژه‌ای برای دبیران و طراحی آزمون آنلاین دارد. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های آن اشاره خواهیم کرد. 

 

امکان ساخت آزمون رندوم

در نرم‌افزار پلکان می‌توانید یک آزمون طراحی کنید؛ اما آن را به شکل رندوم به چندین صورت درآورید. برای مثال می‌توانید 10 سؤال انتخاب کرده و از این تعداد، دو عدد آزمون 5 سؤالی متفاوت طراحی کرده و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهید. 

ارائه گزارش‌های مختلف

برای تحلیل نتایج به‌دست‌آمده از آزمون، پلکان به شما گزارش‌های متنوعی ارائه می‌دهد. بدین ترتیب می‌توانید نتایج را به شیوه بهتری بررسی کنید. 

قابلیت تکرار 

در بسیاری از مواقع دانش‌آموزان به علت کسالت، قطعی اینترنت و ... قادر نیستند در ساعت تعیین شده و با دیگر دانش‌آموزان در امتحان آنلاین شرکت کنند؛ بنابراین لزوم تکرار آزمون احساس می‌شود. آزمون ساز پلکان امکان تکرار آزمون را برای کاربران فراهم آورده است. برای استفاده از این قابلیت، دانش‌آموزان موردنظر توسط دبیر انتخاب شده و مجددا آزمون برای آن‌ها برگزار می‌شود. 
طراحی شرایط مختلف
هر آزمونی باتوجه‌به نظر دبیر می‌تواند شرایط متفاوتی داشته باشد. یکی از بهترین ویژگی‌هایی که پلکان در حین طراحی آزمون آنلاین در اختیار دبیران می‌گذارد، امکان انتخاب شرایط آزمون است. برای مثال دبیران می‌توانند زمان برگزاری آزمون را متناسب با شرایط خود تغییر دهند. علاوه بر این، امکان برگزاری آزمون در مدت‌زمان انتخابی توسط دبیر وجود دارد؛ همچنین اعمال نمره منفی روی سؤالات امتحان نیز از دیگر قابلیت‌های پلکان است. 

طراحی آزمون‌های متنوع

در پلکان شما می‌توانید انواع متفاوتی از آزمون‌ها را طراحی و استفاده کنید. برای مثال می‌توانید امتحان تک‌درس، ترکیبی و جامع را طراحی کنید. اما هرکدام از این امتحان‌ها چه مفهوم و کاربردی دارند؟ 
آزمون تک‌درس: این شیوه برگزاری بیشتر برای امتحانات کلاسی یا امتحانات پایان ترم مناسب است. 
آزمون ترکیبی: درصورتی‌که قصد دارید از تمام درس‌های یک پایه سؤال طراحی کنید، این گزینه مناسب است. 
آزمون جامع: درصورتی‌که قصد دارید آزمون‌های عادی و ترکیبی که ساخته‌اید را در یک امتحان جامع گردآوری کنید، می‌توانید از گزینه آزمون جامع استفاده کنید. 
 

کلام آخر

برگزاری آزمون به شکل آنلاین مدتی است در میان دبیران و دانش‌آموزان رایج شده است. اما مسئله طرح آن کمی پیچیده بوده و گاهی دبیران برای طراحی آن به مشکل بر می‌خورند. 
در این میان نرم‌افزار‌هایی به کمک دبیران آمدند تا روند طراحی آسان‌تر شود. اما تمامی نرم‌افزار‌ها قابلیت یکسانی ندارند و گاهی باعث سردرگمی کاربر نیز می‌شوند. 
در این مقاله نرم‌افزار آزمون ساز پلکان را معرفی کردیم. این نرم‌افزار که توسط تیم پلکان یادگیری طراحی شده، می‌تواند امتحان‌های متفاوت با شرایط مختلف را برای دبیران طراحی کند. 
طراحی آسان به همراه امکانات ویژه‌ای که پلکان در اختیار دبیران قرار می‌دهد باعث شده تا این نرم‌افزار بسیار محبوب باشد.
برای استفاده از آزمون ساز پلکان وارد سایت پلکان به آدرس www. peleyad.com   شوید.

تگ ها آزمون ساز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی