پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          28 آبان 1401 - 19 November 2022



دانیال حسین تبار از دانش‌آموزان پر تلاش مجموعه مدارس سلام، مدال نقره جهانی المپیاد فیزیک سال ۲۰۲۲ را کسب کرد که در کشور سوئیس برگزار شد و برگی دیگر به مجموعه افتخارات مدارس سلام افزود.

گفتگو با دانیال حسین تبار، مدال آور المپیاد جهانی فیزیک

در یک گفتگوی صمیمانه با دانش‌آموز کوشا و هدفمندمان، از او درباره راه و رسم المپیاد و تجربه‌اش در کسب مدال خوشرنگ المپیاد فیزیک پرسیدیم.
چقدر برای المپیاد وقت گذاشتید؟ 
بسیار زیاد، کلاسهای اضافه مثل کلاس موسیقی و زبان نمی‌رفتم، درس‌های عمومی مدرسه را نمی‌خواندم و کار اصلی من مطالعه برای المپیاد بود. دو سال دهم و یازدهم را به طور کامل برای المپیاد کشوری و سال دوازدهم را برای عضویت در تیم جهانی و شرکت در المپیاد جهانی اختصاص دادم.
سلام چه برنامه‌هایی برای المپیاد در نظر گرفته بود؟
باشگاه المپیاد سلام برای من و دیگر بچه‌های المپیادی کلاس‌های المپیاد را با حضور بهترین معلم‌های کشور برگذار می‌کرد. علاوه بر کلاس‌های تئوری برای المپیاد فیزیک نیاز به کلاس‌های آزمایشگاهی نیز بود که برای ما برگذار می‌شد و امتحانات و تمرینات متعددی را پشت سر می‌گذاشتیم. به طور منظم با این کلاس‌ها ما همراه بودیم و بدون آن‌ها قطعا نمی‌شد نتیجه گرفت.
معلمان تا چه حد و چگونه با برنامه‌های خاص شما همراهی می‌کردند؟
من با حمایت و همراهی معلمان و کادر مدرسه، از کلاس دروس عادی معاف بودم و می‌توانستم تمام وقت خود را برای مطالعه فیزیک بگذارم.
مشاورین سلام تا چه حد و چگونه در این مسیر شما را همراهی کردند؟
مشاور زمان‌های بحرانی بسیار موثر بودند، مثل زمانی که دانش‌آموز نمی‌تواند درس بخواند و کم‌کاری میکند یا روحیه خود را از دست می‌دهد. مشاوران تعداد زیادی دانش‌آموز را دیده‌اند، روند رشد آن‌ها را دنبال کرده‌اند و قطعا موثر هستند.
به جز مسائل درسی، نقش معنوی یا روحی مدرسه و معلمان را در موفقیت چطور توصیف می‌کنید؟
جو مثبت و فضای صمیمی و پر رفاقت و دوستانه
 


برای موفقیت در المپیاد شرایط درسی دوستانتان و کمک آن‌ها چقدر موثر بود؟
بحث هایی که می‌کردیم بسیار موثر بود. مثلا دانش‌آموزی نکته‌ای را در سوال میدید که بقیه توجه نکرده بودند، مشورت و بحث کردن روی سوالات (البته بعد از اینکه همه روی اون سوالات وقت کافی گذاشتند) سودمند است.
روش درس خواندن و آمادگی برای مسابقات جهانی چگونه است؟ از تجربه مسابقات در سطح جهانی برایمان بگویید.
به نظر من نتیجه گرفتن در المپیاد جهانی فیزیک نسبت به بقیه رشته‌های المپیاد تفاوت‌هایی دارد. یکسری دروس خاص و پیشرفته باید یاد گرفته شوند و دانش‌آموز باید نمونه سوالات را خیلی خوب تمرین کند. مدت زمان آمادگی تیم جهانی امسال بسیار فشرده بود. تجربه المپیاد جهانی امسال که آنلاین برگذار شد فقط دیدن این بود که در بقیه کشورها برای المپیاد چگونه کار می‌شود. کمی هم با دانش آموزان دیگر صحبت کردیم و از نقطه نظرهای مختلف بهره بردیم.
برای دوستانی که تازه در مسیر المپیاد قرار گرفتند چه توصیهای دارید؟
صبر و حوصله بسیار زیاد و صرف زمان مناسب برای پیشرفت ضرورت دارد. آنقدر به مسائل و مباحث بپردازید تا خوب مسلط شوید و ذهن شما به مرور رشد کند. در خانه هم مطالعه داشته باشید، فقط حل سوال کافی نیست.
اگر به عقب برگردید آیا نقطه ضعفی داشتید که جبران کنید تا به دوستان المپیادی خود هم کمک کرده باشید؟
بله، برای مسابقات جهانی روی مباحث جدید بهتر کار می‌کردم.
در رابطه با سهمیه کنکور و ورود به دانشگاه برایمان توضیح بدهید.
به دلیل کسب مدال در المپیاد جهانی، لازم نیست در کنکور شرکت کنم و از لحاظ انتخاب رشته عملا مثل رتبه یک ریاضی حساب می‌شوم.
چه رشته دانشگاهی را انتخاب می‌کنید و مسیر شغلی خودتان را چطور ترسیم کرده‌اید؟
به علوم کامپیوتر، مهندسی برق ،فیزیک، مهندسی کامپیوتر و ریاضی علاقه دارم و احتمالا یک رشته مهندسی انتخاب می‌کنم و بعدا اگر دیدم می توانم با یک علوم پایه هم دورشته‌ای می‌کنم.

 

باشگاه المپیاد مدارس سلام

مجموعه مدارس سلام از ابتدای تأسیس مقاطع متوسطه، توجه ویژه‌ای به هدایت و آموزش دانش‌آموزان مستعد المپیادی داشت و به همین منظور دپارتمان‌های المپیاد در این مدارس تأسیس شدند. دانش‌آموزان با معرفی و حضور در باشگاه المپیاد مدارس سلام در حضور بهترین اساتید و مشاورین المپیاد کشور در رشته‌های مختلف، به یادگیری، تمرین، مطالعه و تقویت روحیه مشغول می‌شوند. این باشگاه تاکنون افتخار آموزش بسیاری از دانش‌آموزان مدال‌آور سلام و کسب بیش از ۲۲ مدال جهانی المپیاد و ۲۲۰ مدال کشوری را داشته است. دانش‌آموزانی منظم، پرتلاش و هدف‌مند که با تکیه بر دانش المپیادی و رشد توانمندی‌های خود، بهترین رتبه‌های کنکور سراسری و بزرگترین افتخارات علمی را کسب خواهند کرد.
با آرزوی موفقیت برای تمامی دانش‌آموزان پرتلاش و هدف‌مند میهن عزیزمان، کسب مدال جهانی المپیاد فیزیک را به دانش‌آموز گرامی دانیال حسین تبار، خانواده محترمشان و مدارس سلام تبریک می‌گوییم.

تگ ها مدال نقره جهانی باشگاه المپیاد سلام مدارس سلام المپیاد فیزیک

خبرنامه - شبکه های اجتماعی