پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


اگر جزو آن‌ دسته افرادی هستید که در کنکور 1402 موفق نشده‌اید یا به هر دلیلی قصد دارید دوباه در کنکور شرکت کنید قطعا ذهن ناآرام شما امانتان را بریده و بی‌تاب شروع دوباره درس خواندن برای شرکت در کنکور 1403 هستید. 
ممکن هم هست پایه یازدهم را به تازگی تمام کرده و وارد حساس‌ترین مرحله تحصیل، یعنی دوازدهم شده باشید.  
در هر کدام از دسته بندی‌‌های بالا که قرار بگیرید اطلاع از چگونگی آمادگی برای شرکت در کنکور 1403 ضروری است. 
 


از کجا شروع کنید؟ 

در سالهای اخیر دروس پایه نقش مهمی  را در کنکور داشته اند. بنابراین بهتر است دروس پایه دهم و یازدهم خود را تا آنجا که ‌می‌توانید خوب بخوانید.
بسته به رشته تان بر روی دروس تخصصی تمرکز داشته باشید اما دروس عمومی را کنار نگذارید. دانش آموزان رشته انسانی دروس ادبیات، فلسفه و عربی، دانش آموزان تجربی، دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی و دانش آموزان رشته ریاضی و فیزیک طبیعتا باید بر روی فیزیک، ریاضی و شیمی تمرکز داشته باشند. کلاس کنکور آنلاین 1403 رشته ریاضی و فیزیک در تسلط بر دروس اختصاصی این رشته بسیار کمک کننده است. 

از همین الان اقدام کنید

پیشنهاد ‌می‌کنیم اگر داوطلب کنکور 1403 هستید بعد از خواندن این مقاله لپ تاپ خود را ببندید و به جای آن به سراغ کتاب‌‌های درس تان بروید و منتظر شنبه نمانید! ‌می‌توانید از کلاس کنکور آنلاین 1403 استفاده کنید کع پیشنهادی عالی برای شماست. 
آماده شدن برای کنکور یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین مراحل تحصیلی است که نیاز به برنامه‌ریزی، تلاش و انگیزه دارد. برای اینکه بتوانید در کنکور موفق باشید، باید روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی را یاد گرفته و به کار بگیرید. تعدادی از نکات و تکنیک‌‌هایی که ‌می‌توانید انجام دهید موارد زیر است: 
اولویت‌بندی هدف‌ها
باید هدف‌های خود را بر اساس اهمیت و ضرورت مشخص کنید و زمان و انرژی خود را برای رسیدن به آن‌ها صرف کنید. مثلاً درس‌ها و مباحثی را که برای شما سخت‌تر است و ضریب بیشتری در کنکور دارد را در اولویت قرار دهید.
تعیین زمان برای انجام کارها
باید زمان لازم برای هر کار را به دقت تعیین کنید و به آن پایبند باشید. مثلاً زمان برای خواندن یک درس، حل تست، استراحت، تفریح و ... را در دفتر سادااشت روزانه خود بنویسید و خلاف آن عمل نکنید.   
استفاده از لیست کارها
با ایجاد یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید، می‌توانید به راحتی برنامه‌ریزی کرده و از تلف کردن زمان جلوگیری کنید. همچنین با داشتن یک لیست از کارها، می‌توانید پیشرفت خود را بررسی کنید و از اینکه به هدف‌های خود رسیده‌اید، مطمئن شوید.
آموختن مهارت‌های مدیریت زمان
باید به مدت ۱ هفته، زمان خود را به دقت ارزیابی کنید و ببینید که زمان خود را چگونه و در چه کارهایی صرف می‌کنید. سپس با استفاده از تکنیک‌های مختلف مدیریت زمان، تلاش کنید تا به بهترین شکل ممکن از زمان خود بهره ببرید. 
 


از چه زمانی برای کنکور 1403 آغاز کنیم؟ 

اگر از من بپرسید ‌می‌گویم از همین امروز. خودتان بهتر از هر کس دیگری ‌می‌دانید در کدوم دروس ضعیف‌تر هستید و باید بیشتر روی آنها تمرکز کنید.  
اگر در دروس پایه ضعف دارید بهتر است با آنها شروع کنید. از همان ابتدا سراغ نکته و تست نروید! پیشنهاد ‌می‌کنیم اول به مطالب درسی تسلط پیدا کنید و سپس به تست و نکته بپردازید. 
اما اگر در دروس پایه مشکلی ندارید مباحث مربوط به پیش دانشگاهی و پایه یازدهم در اولویت قرار میگیرد. 
نیازی نیست از همان اوایل به خودتان فشار بیاورید و روزی 15 ساعت درس بخوانید! از زمان کم شروع کنید و کم کم بر میزان آن اضافه کنید. 

برنامه ریزی برای کنکور 1403 

قابل درک است که شما به تنهایی در مقابل تعداد بسیار زیادی کتاب قرار گرفته اید. احساس سردرگمی و اینکه از کجا شروع کنید کاملا قابل درک است. 
برای موفقیت در کنکور برنامه ریزی از همه چیز بیشتر اهمیت دارد. برنامه روز بعد خود را حتما از قبل آماده کنید و تحت هیچ شرایطی آن را بهم نزنید. 
هر مرحله را در وقت خودش اجرا کنید. برای مثال تست زدن دروسی که هیچ تسلطی روی آنها ندارید به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. در ابتدا بر مباحث درس مسلط شوید و بعد سراغ تست و نکته بروید. 
از افرادی که در کنکور موفق بوده اند یا مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. استفاده از تجربیات دیگران همیشه اثربخش بوده است. 
پیشنهاد ‌می‌کنیم از یک مشاور تحصیلی و یا یک موسسه آمادگی برای کنکور مشاوره بگیرید. تاملند در تمام مراحل آمادگی برای کنکور در کنار شماست. از کلاس‌‌های مقدماتی و آمادگی برای کنکور گرفته تا همایش جمع بندی برای روزهای پایانی مانده به کنکور!
 



تگ ها کنکور 1403 کلاس کنکور انلاین کلاس کنکور کلاس انلاین کنکور کلاس شیمی انلاین دکتر بابایی کلاس دکتر بابایی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی