پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


در گذشته افراد برای یادگیری یک مهارت جدید یا تحصیل در یک رشته باید به مراکز آموزشی مراجعه می‌کردند و پس از انجام فرایند ثبت نام در کلاس های درس حضوری شرکت می‌کردند. اما امروزه با توجه به گسترش اینترنت دیگر نیازی به حضور در کلاس‌های آموزشی نیست و افراد می‌توانند از سایت‌های مختلف آموزش مجازی استفاده کنند. این روش به خصوص برای افرادی که شاغل هستند و فرصت شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند یک فرصت استثنایی به شمار می‌رود. وجود سایت‌های مختلف آموزشی نشان دهنده پرطرفدار بودن این روش آموزشی است. در ادامه قصد داریم 5 پلتفرم آموزش مجازی در زمینه‌های مختلف را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز قصد آموزش یک مهارت جدید از طریق آموزش آنلاین را دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.


5 سایت برتر آموزشی آنلاین ایران

 

1. سایت فرادرس | Faradars

یکی از سایت‌های معروف و پیشگام در زمینه آموزش آنلاین سایت فرادرس است. جزو یکی از قدیمی‌ترین سایت های آموزشی ایرانی محسوب می‌شود. این سایت توسط مصطفی کلامی هریس و دکتر اسماعیل آتشپز در سال 1387 پایه گذاری و تاسیس شده است. در این سایت طیف وسیعی از رشته‌ها همچون: برق، مکانیک، هوش مصنوعی، برنامه نویسی، مهارت های کامپیوتری، یادگیری ماشینی و ...  آموزش داده می‌شود. پس از اتمام دوره‌های آموزشی به افراد گواهینامه مخصوص داده می‌شود. نکته مثبت این سایت قیمت پایین دوره‌های آموزشی آن است. 

محبوب‌ترین دوره‌های ارائه شده توسط سایت فرادرس عبارت است از:

هنر
شیمی
فیزیک
ریاضیات
برنامه نویسی
زبان انگلیسی
هوش مصنوعی
دروس مختلف مهندسی
آموزش‌های مرتبط با بازار سهام، بورس و ارز دیجیتال مارکتینگ

مزیت شرکت در دوره‌های سایت آموزش آنلاین فرادرس 

دارای رابط کاربری خوب
تنوع بالا در دوره‌های آموزشی 
استفاده از اساتید برجسته برای آموزش
امکان انتخاب اساتید و مشاهده رزومه‌ی آن‌ها
اعمال تخفیف در دوره‌ها و جشنواره‌های مختلف
ارائه توضیحات کامل در صفحه معرفی دوره‌ها
برگزاری کلاس های آنلاین مقاطع مختلف تحصیلی « دبستان تا دبیرستان»
شهرت و اعتبار بالا در زمینه برگزاری کلاس‌ های آنلاین و آموزش‌های اینترنتی

سایت فرادرس محیط کاربری بسیار آسانی دارد و افراد زیادی از کشورهای همسایه همچون: افغانستان، تاجیکستان، عراق و … مخاطب این سایت آموزشی هستند که نشان دهنده کیفیت بالای محتواهای آموزشی این سایت است. 

2. سایت سون لرن | 7Learn

سایت سون لرن یکی از بهترین وب‌سایت‌های ایرانی برای یادگیری مهارت های برنامه نویسی محسوب می‌شود. آموزش‌های مربوط به برنامه نویسی در وب‌سایت سون لرن دارای دو سطح مقدماتی و پیشرفته است. سطح مقدماتی قیمت نسبتا کمتری دارد و دارای مباحث آموزشی همچون: آموزش سئو، php، لاراول، جاوا اسکریپت، طراحی وب و غیره است.
دوره پیشرفته دارای مباحث تخصصی‌تر همچون: آموزش دوره متخصص لاراول، دوره متخصص php، آموزش دوره متخصص آندروید و غیره است. سطح پیشرفته قیمت بالاتری نسبت به دوره مقدماتی دارد. محتوای آموزشی این وب‌سایت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و افراد می‌توانند با آموزش آنلاین سایت سون لرن افراد می‌توانند به عنوان یک فرد حرفه‌ای در زمینه های مختلف برنامه نویسی وارد بازار کار شوند و کسب درآمد کنند.

کلاس های آنلاین وب‌سایت سون لرن عبارتند از:
آموزش UI
آموزش جاوا
آموزش لاراول
آموزش وردپرس
آموزش ری اکت
آموزش وب دیزاین
آموزش پایتون وب
آموزش دوره PHP
آموزش big data

مزیت سایت سون لرن

از دیگر مزیت‌های وب‌سایت سون لرن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
دریافت رایگان آپدیت دوره‌ها
ارزیابی و صدور گواهی نامه معتبر
صرفه جویی در زمان و هزینه ، با تدریس با کیفیت
برگزاری وبینارهای ماهیانه و امکان حفظ تعامل
ضمانت بازگشت وجه در صورت نداشتن رضایت
امکان معرفی به بازار کار پس از دریافت تاییدیه فنی


3. سایت فرانش

در ادامه معرفی بهترین سایت های آموزش آنلاین باید به سایت فرانش اشاره کنیم. این سایت سال‌های زیادی است که در زمینه ارائه ویدیوهای آموزشی فعالیت می‌کند و توانسته به سطح خوبی در این زمینه دست پیدا کند.  با ثبت نام در این سایت افراد می‌توانند به بیش از فیلم های آموزشی در زمینه‌های مختلف دسترسی پیدا کنند. این سایت بیش از دو میلیون کاربر و هنرجو فعال دارد که توانسته‌اند با گذراندن دوره‌هاس آموزشی سایت فرانس به بازار کار معرفی شوند.
برای دسترسی به دوره مهارت آموزی مورد نظر تنها کافی است که نام آن را در کادر مربوطه سایت فرانش تایپ و سرچ کنید تا اطلاعات کاملی در خصوص سر فصل‌های دوره و توضیحات مدرس در اختیار شما قرار بگیرد. همچنین در انتهای صفحه افراد می‌توانند کامنت‌های مربوط به دوره که حاصل تجربیات کاربران است را مطالعه کنند و نقاط  قوت و ضعف آن را بررسی کنند.
سایت فرانش برای این که بتواند بهترین دوره های آموزشی آنلاین را در اختیار افراد قرار دهد، از بهترین و مجرب‌ترین اساتید کمک گرفته  و همچنین برای کامل‌تر شدن دوره از نظرات، انتقادات و پیشنهادات دانش آموزان و دانشجویان نیز استفاده کرده است. در سایت فرانش مهارت‌های ذیل آموزش داده می‌شود:
طراحی
انیمیشن
کسب و کار
انواع زبان‌ها
برنامه نویسی
شبکه و امنیت
دروس دانشگاهی
یکی از مزیت‌های سایت آموزشگاه مجازی فرانش امکان استفاده از برخی کورس های آنلاین رایگان است. افرا می‌توانند بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای به قسمتی از آموزش‌ها دسترسی پیدا کنند و از اطلاعات آن استفاده کنند. برای دسترسی به ادامه آموزش‌ها افراد می‌بایست دوره مدنظر خود را خریداری کنند. این هزینه از نظر اقتصادی و در مقایسه با دیگر دوره‌ها بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود. اما نکته اصلی این است که مناسب بودن قیمت دوره به دلیل پایین بودن کیفیت آموزش نیست. در این راستا وب‌سایت فرانش در صورت نارضایتی کاربران از شرکت در دوره‌ها، تمام هزینه پرداختی را مرجوع می‌کند.

4. مکتب خونه

یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌هایی که در زمینه آموزش آنلاین در ایران فعالیت می‌کند، سایت مکتب خونه است. این وب‌سایت از سال 1390 فعالیت حرفه‌ای خود را در این زمینه آغاز کرده است و توانسته با دیگر سایت‌های مشابه رقابت کند. هدف اصلی این سایت ارائه دوره‌های آموزشی مجازی به متقاضیان با بهترین کیفیت و به زبان فارسی است. در این سایت بیش از 10000 ساعت دوره آموزشی رایگان وجود دارد. دوره های مکتب خونه با همکاری کادری مجرب و بهترین اساتید تهیه شده است.
سایت کتب خونه با بهترین دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه تهران،  دانشگاه صنعتی بابل، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه صنعتی اصفهان و غیره همکاری دارد و این موضوع می‌تواند ضمانتی برای کیفیت دوره‌های آموزشی مربوطه باشد. در ادامه برخی از رشته‌هایی که در سایت مکتب خونه تدریس می‌شوند را بازگو کرده‌ایم:
اتوکد
ریاضیات
برنامه نویسی
مدیریت کسب و کار
آموزش زبان‌های خارجی
دروس مرتبط با رشته مهندسی
دروس رشته‌های مختلف  مهندسی و حسابداری
محیط کاربری سایت مکتب خونه بسیار آسان است، صفحه اصلی سایت، دارای دسته بندی‌های زیادی است که برای کاربران قابل مشاهده است. با ورود به بخش آموزش رایگان افراد می‌توانند بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای از آموزش آنلاین مهارت‌ها استفاده کنند. همچنین دوره‌هایی که از نظر دیگر افراد، کاربرد بیشتری داشته در قسمت پرفروش‌ترین‌ها دسته بندی شده است. برخی از دروس دانشگاهی مانند: ریاضیات 1 و 2، معادلات، دیفرانسیل، انتگرال و دیگر دروس مهندسی در این دسته قرار می‌گیرند. با توجه به آموزش‌هایی که در سایت مکتب خونه وجود دارد، می‌توان گفت که این سایت، برای تمامی رشته‌ها کاربرد دارد.
 در ابتدای کار این سایت فقط رشته‌های مهندسی را پوشش می‌داد، اما با گذشت زمان، آموزش‌های رشته‌های دیگر از جمله: علوم ورزشی، علوم قرآنی، علوم انسانی، علوم پزشکی، علوم پایه، دروس فنی و حرفه ای و غیره در این سایت قرار گرفت. با توجه به همکاری که سایت مکتب خونه با دانشگاه های معتبر ایران دارد، مدرک صادر شده برای کارآموزان پس از اتمام دوره آموزشی از معتبر ترین دانشگاه ها است و افراد می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند.
https://www.unp.ir/downloads/1401/1688401977.png


 

مزیت‌های سایت مکتب خونه

قیمت مناسب دوره‌ها
دارای رابط کاربری ساده و زیبا
امکان استفاده رایگان از دوره‌های مختلف
وجود وبلاگ کامل با مقالات بروز و معتبر
توضیحات کافی و با کیفیت برای دوره‌های مختلف
ارائه دوره‌های آموزشی توسط اساتید مجرب (ایرانی و بین المللی)
ارائه دوره‌های آموزش دروس دانشگاهی توسط دانشگاه‌ های معتبر ایران

5. ایسمینار


وب‌سایت ایسمینار فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه ارائه دوره‌های آموزش آنلاین از سال ۱۳۹۲ شروع کرده است. ایسمینار در واقع یک وب‌سایت تخصصی برای برگزاری و مدیریت سمینارهای آنلاین به شمار می‌رود. این وب‌سایت صفر تا صد هر آنچه که برای برگزاری وبینار آنلاین لازم است را در اختیار کاربران قرار می‌دهد از جمله: زیرساخت‌ها و نرم افزار وبینار، اطلاع‌رسانی، فروش فیلم وبینارهای برگزار شده، ثبت‌نام آنلاین، مدیریت کاربران، بسته‌های تبلیغاتی و..

مزیت استفاده از وب‌سایت ایسمینار

رابط کاربری زیبا 
قیمت مناسب دوره‌ها
جستجوی سریع و آسان
امکان دنبال کردن اساتید و مدرسان
امکان مشاهده امتیاز دوره‌ها و اساتید
امکان شرکت در رویدادهای و وبینارهای آنلاین
ارائه رویدادها و وبینارهای و کورس های آنلاین رایگان



جمع‌بندی:
با توجه به این که سایت‌های زیادی در زمینه آموزش آنلاین وجود دارد، ممکن است انتخاب برای افراد کمی مشکل باشد. با توجه به این موضوع سعی کردیم نکات مثبت سایت‌های آموزش مجازی ایرانی را به طور جداگانه برای شما بازگو کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین در نظر داشته باشید که مدرک صادر شده از این وب‌سایت‌ها کاملا معتبر است و افراد می‌توانند از آن برای ورود به بازار کار استفاده کنند.





خبرنامه - شبکه های اجتماعی