پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba



به عنوان یک فرد تازه کار در زمینه نگارش مقاله، احتمالا سوالات بسیار زیادی در ذهن شما به وجود آمده است. فرقی نمی کند که قرار است چاپ مقاله در مجلات داخلی را انجام دهید و یا به دنبال چاپ مقاله isi تضمینی هستید؛ مهم این است که بدانید فرآیند پذیرش مقاله چگونه است. یا اینکه شما چگونه می توانید داوران را برای اکسپت مقاله ترغیب کنید. می دانیم که یکی از سوالات رایج در میان شما دانشجویان است که تفاوت میان سابمیت مقاله با پذیرش مقاله در چیست؟ به همین خاطر در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت های میان این دو مرحله در چاپ مقاله دکتری آشنا کنیم.
 
تفاوت پذیرش مقاله با سابمیت مقاله


سابمیت مقاله؛ اولین مرحله برای ورود به یک مجله

زمانی که شما مراحل نگارش مقاله خودتان را انجام دادید، نوبت به آن رسیده که مقاله خودتان را برای یک ژورنال ارسال کنید. سابمیت مقاله اولین مرحله ای است که باید برای پذیرش مقاله در یک ژورنال انجام دهید. در واقع زمانی که مقاله خودتان را به یک ژورنال ارسال می کنید، کار سابمیت مقاله را انجام داده اید. 
برخی از دانشگاه های کشور برای سابمیت مقاله به دانشجو نمره می دهند. حال ممکن است چاپ مقاله علمی پژوهشی مد نظر باشد یا مقاله های دیگر. در واقع نمره دانشجو برای پایان نامه بدون سابمیت مقاله از 18 محاسبه می شود؛ ولی اگر یک مقاله برای یک ژورنال معتبر سابمیت شده باشد، نمره از 20 محاسبه خواهد شد. بنابراین، برای ورود به یک ژورنال و چاپ مقاله در آن، ابتدا می بایست مقاله خودتان را در آن ژورنال سابمیت کنید.

پذیرش مقاله؛ آخرین مرحله برای چاپ مقاله

پس از اینکه مراحل سابمیت مقاله را در یک ژورنال انجام دادید، باید منتظر نظر داوران باشید. اگر داوران با مقاله شما موافق باشند و هیچ مشکل و نقصی را در آن مشاهده نکنند، مقاله در ژورنال پذیرش می شود. در این شرایط می گوییم پذیرش مقاله انجام شده است؛ اما اگر داوران مشکلات خاصی را در مقاله مشاهده کنند، در چنین شرایطی پذیرش مقاله انجام نخواهد شد. 
پذیرش یا اکسپت مقاله آخرین مرحله برای چاپ مقاله در مجلات بین المللی و داخلی است. در صورتی که مقاله در ژورنال پذیرش شود، می توان آن را در مقاله چاپ کرد. در غیر این صورت یا باید اصلاحات مورد نیاز را برای ارسال مجدد مقاله انجام داد یا اینکه می بایست مقاله را برای یک سایت دیگر ارسال کرد.
 
فرق پذیرش مقاله با سابمیت مقاله


تفاوت سابمیت و پذیرش مقاله در چیست؟ 

حالا که با پذیرش و سابمیت مقاله آشنا شدید، احتمالا این سوال برای شما مطرح شده که تفاوت این دو در چیست؟ طبق توضیحات داده شده سابمیت فقط به منزله ارسال مقاله برای یک ژورنال است. قطعا با سابمیت کردن مقاله، هیچ ادعایی برای شما وجود ندارد که انتظار داشته باشید مقاله به طور قطعی در آن ژورنال منتشر شود. در واقع شما فقط وظیفه ارسال آن را دارید و پس از سابمیت باید منتظر پذیرش مقاله بمانید. 
پس اولین تفاوت میان سابمیت و پذیرش مقاله در ترتیب مراحل است. به طوری که ابتدا سابمیت مقاله انجام می شود و سپس می توانیم مراحل پذیرش را انجام دهیم. دومین تفاوت میان سابمیت و پذیرش مقاله در اهمیت آن است. پذیرش اهمیت بسیار بیشتری نسبت به سابمیت دارد. چرا که با سابمیت عملا شما فقط باید منتظر بمانید؛ اما پذیرش شدن مقاله به معنی چاپ مقاله در آن ژورنال می باشد.
 
تفاوت سابمیت و پذیرش مقاله


چگونه داوران را برای پذیرش یا همان اکسپت مقاله ترغیب کنیم؟ 

گاهی اوقات پیش می آید که دانشجویان با کلی زحمت و تلاش از پایان نامه خودشان یک مقاله خوب استخراج و آن را برای یک ژورنال داخلی و یا خارجی ارسال می کنند. اما پس از گذشت مدت زمان محدودی متوجه می شوند که داوران برای پذیرش مقاله ترغیب نشده اند و آن را رد کرده اند. در اکثر موارد دلایل منطقی پشت رد کردن مقاله توسط داوران ژورنال وجود دارد که باید آن ها را بررسی کنید؛ اما در برخی از مواقع نیز دیده شده است که داوران دلیل منطقی و خاصی را برای عدم پذیرش مقاله نداشته اند. 
برای ترغیب کردن داوران جهت اکسپت مقاله باید تا حد ممکن با آن ها علمی و محترمانه صحبت کنید. در اکثر موارد با دادن یک بازخورد می توانید آن ها را برای پذیرش کردن مقاله اکسپت کنید و به آن چیزی که مد نظر دارید برسید. اگر نمی توانید توضیحات خوبی به داوران بدهید، می توانید از اساتید راهنما و یا مشاورین خودتان کمک بگیرید. در این صورت به صورت حرفه ای تر به داوران پاسخ می دهید. 
اگر هم در نهایت پذیرش مقاله انجام نشد، جای نگرانی نیست. چون می توانید مجددا فرآیند سابمیت مقاله را از طریق ژورنال های دیگر انجام دهید. فراموش نکنید که داوران با شما مشکلی ندارند و فقط توضیحات مقاله شما را بررسی می کنند. پس با دلیل و به صورت منطقی با آن ها صحبت کنید. 

صفر تا صد چاپ مقاله با ژورنال یاب

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید برای پذیرش مقاله انجام دهید این است که یک ژورنال خوب را برای این کار انتخاب کنید. بسته به سطح مقاله و شرایطی که دارید، باید یک ژورنال مناسب و حرفه ای را انتخاب کنید. در این صورت احتمال اینکه مقاله شما مورد پذیرش قرار گیرد، بسیار افزایش پیدا می کند. اگر هم احساس می کنید که نمی توانید این فرآیند را انجام دهید می توانید از افرادی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند، کمک بگیرید.
ژورنال یاب یک موسسه در زمینه چاپ مقاله isi فوری است که خدمات بسیار متنوعی را به دانشجویان فعال در این زمینه ارائه می کند. اگر نگران اکسپت و پذیرش مقاله خودتان هستید، می توانید به جای اینکه خودتان زمان زیادی برای این کار بگذارید؛ با ما پرسنل باتجربه ژورنال یاب در ارتباط باشید و به صورت تخصصی پیش بروید. در این صورت خیالتان از بابت این موضوع راحت خواهد بود که حداقل تمامی مراحل به صورت تخصصی و اصولی انجام می شوند و دیگر نیازی نیست که نگران صرف زمان زیادی برای این کار باشید. برای اطلاع از هزینه چاپ مقاله isi می توانید با ما در ژورنال یاب در ارتباط باشید.







تگ ها چاپ مقاله isi فوری چاپ مقاله isi تضمینی هزینه چاپ مقاله isi اکسپت مقاله چاپ مقاله در مجلات داخلی چاپ مقاله دکتری چاپ مقاله علمی پژوهشی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی