پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          08 امرداد 1402 - 30 July 2023



زبان جاوا یکی از کاربردی ترین زبان های برنامه نویسی است که توانسته نیاز کاربران را در اکثر صنایع تامین نماید. این زبان مبتنی بر شی گرایی طراحی و تولید شده است. شی گرایی که در جاوا بر آن تاکید می شود به معنای بیان ویژگی ها و نسبت دادن این ویژگی ها به چیزهای مختلف است. شی گرایی در زبان برنامه نویسی جاوا سبب می شود تا برنامه های تولید شده توسط این زبان دارای شکل کاربردی تری باشند. کاربردی بودن زبان برنامه نویسی جاوا سبب شده است تا برنامه نویسان از این زبان در پروژه های متعدد و گاها استراتژیک نیز استفاده کنند. 
اما در این بین بیشترین کاربردی که از زبان جاوا می توان مشاهده نمود تولید برنامه های کاربردی برای وب سایت ها است. همچنین از این زبان برای تولید پلتفرم های دسکتاپ، برنامه های موبایل و حتی پروژه های اقتصادی و سازمانی نیز استفاده می شود. جاوا زبان برنامه نویسی است که دارای ساختاری آسان و قابل فهم می باشد. همین طراحی خاص زبان برنامه نویسی جاوا سبب شده تا از این زبان در آموزش مقدماتی برنامه نویسی استفاده کنند. همچنین آموزش جاوا می تواند به شما در ارتقاء سطح کیفی فعالیت اقتصادی شما نیز کمک نماید. 

 
مقدمه برنامه نویسی


بررسی دلایل اصلی که سبب می شود تا آموزش جاوا را برای کاربران مناسب نماید
زبان جاوا یکی از ابتدایی ترین زبان های برنامه نویسی دنیا می باشد. این زبان در سال 1990 طراحی و در همان بازه زمانی در اختیار کاربران قرار گرفت. ساختار آسان و قابل فهم جاوا سبب شده است تا امروزه از این زبان در فعالیت های مختلف اقتصادی، فرهنگی و ورزشی استفاده شود. در حال حاضر ما شاهد استفاده گسترده از زبان برنامه نویسی جاوا در ارتباطات تحت شبکه، فعالیت های بانکی، بازی های رایانه ای می باشیم. کاربردی بودن زبان برنامه نویسی جاوا سبب شده است تا کاربران فراوانی نسبت به آموزش جاوا علاقمند گردند. جاوا از مجموعه گسترده ای از کتابخانه ها و فناوری های تکمیلی تشکیل شده است. وجود این مجموعه به کاربران امکان توسعه همه جانبه ی برنامه های تولید شده توسط این زبان را می دهد. 
امکان اجرای برنامه های تولید شده توسط زبان جاوا بر روی اغلب پلتفرم ها از دیگر دلایل اصلی اقبال کاربران از آموزش جاوا می باشد. کاربران با جاوا می توانند یک برنامه نوشته شده را به طور مکرر بر روی سیستم های متفاوت اجرایی نمایند. زبان برنامه نویسی جاوا یکی از امن ترین زبان های برنامه نویسی می باشد که تولید شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. همین امر نیز سبب شده است تا استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا در بسیاری از پروژه های سازمانی و استراتژیک مشاهده گردد.

چگونگی شناخت مقدمه برنامه نویسی 
انتخاب مسیر شغلی گاهی برای ما تبدیل به چالش برانگیز ترین پدیده زندگی می شود. در این بین جنبه های مالی یک کسب و کار می تواند نقش تعیین کننده ای در انتخاب هر یک از ما ایفا کند. جاوا به دلیل جنبه های رو به رشد اقتصادی که می تواند برای ما ایجاد کند برای بسیاری از ما مقبول شده است. برنامه نویسان در سطح ابتدایی که همان کدنویسی است تا سطوح بالاتر که توسعه دهندگان می باشند می توانند از نظر شغلی دارای جایگاه ویژه ای باشند. همین امر نیز سبب شده است تا برنامه نویسی در لیست مشاغل شاخص و پردرآمد طبقه بندی شود.

بررسی روش های کاربردی برای آموزش جاوا
برای آموزش جاوا کاربران می توانند از منابع گوناگونی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنند. شناخت  مقدمه برنامه نویسی و  زبان جاوا بدون آگاهی از مقدمات کلیدی در این زبان امری بسیار دشوار می باشد. در ادامه این متن قصد داریم تا همراه شما عزیزان به بررسی برخی از مفاهیم پایه که در زبان برنامه نویسی جاوا وجود دارد و دارای نقش کاربردی می باشد بپردازیم. 

 
مقدمه برنامه نویسی





زبان جاوا در عین امنیت و دقت یک زبان برنامه نویسی ساده می باشد
زبان جاوا را در ابتدا بر اساس زبان های برنامه نویسی C و C++ تولید نموده اند. البته از مزیت های زبان برنامه نویسی جاوا حذف برخی مفاهیم گیج کننده از این زبان برنامه نویسی و مدلسازی مجدد آنها می باشد. از جمله مواردی که در زبان برنامه نویسی جاوا توسط طراحان حذف گردیده است شامل اشاره گرها و بارگذاری فراوان عملگرها از زبان برنامه نویسی جاوا می باشد. همچنین جاوا به طور خودکار به کاربر این امکان را می دهد تا اشیاء بلافاصله را از برنامه حذف نماید که این امر می تواند به افزایش کارایی این زبان کمک نماید.

شی گرایی در زبان برنامه نویسی جاوا
همانگونه که در متن نیز به آن اشاره نمودیم زبان برنامه نویسی جاوا مبتنی بر شی گرایی می باشد. شی گرایی به کاربران امکان مواجه با چالش های ایجاد شده در برنامه را می دهد و سبب افزایش کارایی برنامه خواهد شد. برای مثال شی گرایی در زبان جاوا به شما کمک می نماید تا برای ایجاد یک برنامه بانکی تنها نیاز به استفاده از مشخصات حساب بانکی باشید. در حالی که در سایر برنامه ها شما علاوه بر مشخصات حساب موظف به تحلیل داده های دیگر مانند واریز ها و برداشت ها نیز می باشید.

سایت جاواپرو

 


جاوا زبانی مبتنی بر شبکه می باشد
وجود کتابخانه های متعدد در زبان جاوا به کاربران این امکان را می دهد تا بر پایه شبکه نیز قادر به استفاده از این زبان برنامه نویسی  باشند. این امر سبب می شود تا حتی برقرار ارتباط با شبکه نیز به وسیله جاوا آسان تر صورت بپذیرد. در نهایت می توان اینگونه بیان نمود که زبان جاوا از جمله زبان های برنامه نویسی است که دارای ویژگی های فراوانی مانند امنیت، استحکام، عملکرد بالا و پویایی می باشد. البته توجه به این امر نیز الزامی است که زبان جاوا دارای نسخه های متعددی است که توسط برنامه نویسان تولید و در اختیار کاربران قرار گرفته است.  
امروزه زبان جاوا در سه دسته کلی دسته بندی می شود که شامل پلتفرم جاوا در سه قالب کلی استاندارد، نسخه اینترپرایز و نسخه میکرو می باشد. نسخه استاندارد پلتفرم جاوا به منظور طراحی برنامه برای دسکتاپ ها و مرورگرهای وب صورت پذیرفته است. همچنین از نسخه اینترپرایز پلتفرم جاوا به منظور طراحی اپلیکیشن های سرور و گرایش های سازمانی استفاده می نمایند. در نهایت نیز از پلتفرم جاوا نسخه میکرو به منظور طراحی برنامه های موبایل استفاده می کنند. البته توجه به این مورد نیز الزامی می باشد که عموما پلتفرم اصلی در زبان جاوا اینترپرایز می باشد و بقیه پلتفرم های زبان برنامه نویسی جاوا بر اساس آن طراحی و اجرایی می شوند.
سایت تخصصی زبان برنامه نویسی جاوا در ایران
سایت جاواپرو یکی از سایت های تخصصی زبان برنامه نویسی جاوا در ایران است که در زمینه آموزش مقدماتی تا پیشرفته جاوا، تدریس خصوصی و انجام پروژه های برنامه نویسی فعالیت دارد.





  

تگ ها جاوا آموزش جاوا پیش نیاز برنامه نویسی برنامه نویسی جاوا اسپرینگ بوت مقدمات جاوا مقدمات برنامه نویسی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی