پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          19 آذر 1399 - 09 December 2020



جزیره کیش علاوه بر این که در زمینه گردشگـری حرف زیادی برای گفتن دارد، در زمینه فرهنگی هم بسیار مطرح می باشد. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید جزیره کیش "دانشگاهی ترین شهر ایران" محسوب می شود چراکه وسعت کلی کیش 91.5 کیلومترمربع است که تقریبا در هر 18.3 کیلومترمربع آن یک دانشگاه تاسیس شده است. در مواردی پیش آمده گردشگران تور کیش از تهران برای سفر به این جزیره راهی مقصد می شوند و با اطلاع از سطح علمی دانشگاه ها تصمیم به ادامه تحصیل در این مکان می گیرند. در ادامه به معرفی دانشگاه های جزیره و میزان محبوبیت هر یک می پردازیم.
لیست دانشگاه های کیش
دانشگاه شریف و دانشگاه تهران چند سال پیش اقدام به تاسیس پردیس هایی در جزیره نمودند که بی شک جزء بهترین دانشگاه های کشور به حساب می آیند. به جز این دو پردیـس دانشگاه های دیگری هم در کیش هستند که سطح کیفی قابل قبولی دارند؛ سالانه میلیون ها دانشجو در جزیره مشغول به تحصیل می شوند و به کسب علم در رشته های مختلف می پردازند. این نکته را مدنظر قرار دهید که اغلب دانشگاه های کیش به تحصیلات تکمیلی اهمیت می دهند به همین خاطر تعداد رشته های کارشناسی که ارائه می دهند محدود بوده و بیشتر در زمینه کارشناسی ارشد و دکتری ثبت نام دارند. اسامی دانشگاه های کیش عبارتند از:
دانشگاه صنعتی شریف کیش
پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف را مهم ترین دانشگاه کیش می دانند؛ این دانشگاه در سال 1375 با 77 نفر دانشجو و تحت عنوان دانشگاه کیش فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشگاه در سال 1383 همکاری خود را با دانشگاه های مطرح داخلی و خارجی آغاز کرد و در سال 1384 به دانشگاه صنعتی شریف پردیس بین المللی کیش تغییر نام داد. افزون بر تعداد بی شمار دانشجویان داخلی که در این دانشگاه به تحصیل پرداخته اند، حدود 30 دانشجـوی خارجی از کشورهای مختلف هم تحصیلات خود را در این دانشگاه ادامه داده اند. 

 

آدرس دانشگاه صنعتی شریف واحد کیش: میدان اميركبیر/ پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف
تلفن دانشگاه صنعتی شریف کیش: ۰۷۶۴۴۴۲۲۲۹۹
پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران
پردیس بین المللی کیش از بهترین فضاهایی است که می توانید برای تحصیل در ایران انتخاب کنید؛ این دانشگاه به عنوان زیر مجموعهای از دانشگاه پرافتاخار تهران می باشد که در سال 1386 در جزیره افتتاح شد. این دانشگاه دارای امکانات فوق العاده ای می باشد که عبارتند از: لابراتوار زبان، سالن تندرستی، رستوران و کافی شاپ، شبکه اینترنت، کارگاه، آزمایشگاه، آتلیه ها، کلاس های پیشرفته آموزشی، امکانات خوابگاهی، سالن آموزش موسیقی، مرکز بهداشت و سالن اجتماعات که برای دفاع پایان نامه هم مورد استفاده قرار می گیرد. دانشجویان برای استفاده از امکانات اقامتی و خوابگاه، باید با مرکز دانشگاه هماهنگی انجام دهند. این دانشگاه تنها در 3 رشته پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی دارد. 

 

آدرس پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران: بلوار میرمهنا/ ابتدای خیابان نیایش/ مجتمع پردیس بین المللی كیش دانشگاه تهران
تلفن پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران: ۰۷۶۴۴۴۳۰۰۵۵

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی کیش
دانشگاه آزاد واحد کیش با اهداف شایسته ای که داشت در سال 1389 احداث شد؛ در حال حاضر ساختمان دیگری در شهرک دانشگاهی کیش برای این مرکز علمی در حال ساخت می باشد. این دانشگاه قصد دارد با ایجاد محیطی درخور و شایسته، تعداد دانشجوهای نخبه خود را افزایش دهد و به همین دلیل در راستای پیشبرد اهداف خود اقدام به جذب اساتید کاربلد و توسعه فضای آموزشی نموده و در کنار آن هم رشته های متنوعی را در مقاطع گوناگون اضافه کرده تا بستر مناسبی فراهم کرده باشد. 

 

آدرس دانشگاه آزاد کیش: بلوار سنائی، میدان سازمان منطقه آزاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی کیش
تلفن دانشگاه آزاد کیش: ۰۷۶۴۴۴۲۲۷۲۰

دانشگاه پیام نور کیش (بین المللی)
ساز و کار دانشگاه بین المللی پیام نور کیش همچون سایر دانشگاه های پیام نوری که در کشور فعالیت دارند می باشد؛ به این صورت که آموزش به صورت نیمه حضوری و غیر حضوری انجام می شود و در امتداد آن ها کلاس های رفع اشکال برگزار می گردد. استفاده از کتاب های درسی دانشجو محور و خود آموز به این دسته از دانشجویان کمک می کند بتوانند به دغدغه های روزانه خود برسند و نیازی به حضور در کلاس نداشته باشند. دانشجویان دانشگاه پیام نور به دو شیوه می توانند وارد این دانشگاه شوند، روش فراگیر و روش رسمی. در روش رسمی با اتکا بر رتبه کنکورتان و در روش فراگیر با اتکا بر معدل دوره متوسطه وارد دانشگاه می شوید. 

 

آدرس دانشگاه پیام نور کیش: خیابان سنائی – جنب بازار مریم – پشت برج فناوری – ساختمان دانشگاه پیام نور واحد بین المللی کیش
تلفن دانشگاه پیام نور کیش: ۰۷۶۴۴۴۵۵۲۳۷

دانشگاه علمی کاربردی کیش
این دانشگاه یکی از دانشگاه های جزیره کیش است که زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می کند و مدرکی معتبر به دانشجوها ارائه می دهد. این دانشگاه هر ساله در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد. این دانشگاه برای بالا بردن سطح مهارت های دانشی و عملی کسانی که مشغول به تحصیل هستند ایجاد شده است. 

 

آدرس دانشگاه علمی کاربردی کیش: خیابان سنایی/ جنب مسجد امیر/ مقابل دادگستری/ دانشگاه علمی کاربردی کیش
تلفن دانشگاه علمی کاربردی کیش: 07644421712

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، تدریس به زبان غیر فارسی در خاک ایران ممنوع می باشد ولی از آن جایی که جزیره کیش جزء منطقه آزاد می باشد این قانون برایش صدق نمی کند از همین رو دانشگاه های جزیره کیش بین المللی هستند. شما به هر رشته ای که علاقه داشته باشید، می توانید در جزیره کیش دانشگاه یا دانشکده ای برای تحصیل در آن زمینه و دریافت مدرک معتبر پیدا کنید. خوب است بدانید که به سبب موقعیت جغرافیایی که جزیره دارد، شرکت های معتبر زیادی در این شهر به ثبت رسیده اند و فعالیت می کنند از همین رو رشته هایی که با امور بازرگانی ارتباط دارند، از جمله رشته های پرطرفدار کیش می باشند. باید بدانید که تحصیل رایگان در کیش معنا ندارد و حتی دانشگاه های دولتی هم شهریه دریافت می کنند. 

محبوب ترین دانشگاه کیش
قطعا شما هم با من هم نظر هستید و معتقدید که دانشگاه های تهران و شریف محبوب ترین دانشگاه های کشور محسوب می شوند؛ از همین رو پردیس های این دو دانشگاه در کیش هم جزء محبوب ترین دانشگاه های جزیره به حساب می آیند. اما اگر بخواهید بدانید بین این دو پردیس کدام یک بیشتر مورد توجه قرار گرفته باید بگوییم دانشگاه شریف برترین دانشگاه جزیره می باشد. 



خبرنامه - شبکه های اجتماعی