پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba




جراحی بای پس معده نوعی جراحی  رفع چاقی یا کاهش وزن است. در طی جراحی بای پس معده، پزشک تغییراتی در معده و روده کوچک شما ایجاد می کند تا نحوه جذب و هضم غذا تغییر کند.
چگونه بای پس معده به کاهش وزن کمک می کند:


 

محدود کردن مقدار غذایی که معده شما نگه می دارد.
محدود کردن میزان کالری و مواد مغذی جذب بدن
تغییر هورمون های روده که به شما کمک می کند احساس سیری طولانی تر داشته باشید، منجر به سرکوب اشتها و برگشت سندرم متابولیک ناشی از چاقی می شود.
بای پس معده Roux-en-Y چیست؟
جراحی بای پس معده Roux-en-Y

بای پس معده Roux-en-Y " به عنوان استاندارد طلایی" جراحی کاهش وزن در نظر گرفته می شود. این روش معمولاً در سراسر دنیا انجام می شود. در طی جراحی بای پس معده Roux-en-Y، با تقسیم قسمت بالای معده از بقیه معده، یک کیسه کوچک معده - به اندازه تخم مرغ - درست می کند.
سپس، روده کوچک تقسیم شده و انتهای پایین روده کوچک تقسیم شده بالا آمده و به کیسه کوچک معده تازه ایجاد شده متصل می شود.
در پایان، قسمت بالایی روده کوچک تقسیم شده به روده کوچک پایین تر متصل می شود تا اسیدهای معده و آنزیم های گوارشی از معده دور زده شده و قسمت اول روده کوچک شما در نهایت با غذا مخلوط شود.



آیا جراحی بای پس معده برای من مناسب است؟
 


مزایای جراحی بای پس معده شامل موارد زیر است:

کاهش وزن کوتاه مدت بسیار خوب است . (60 تا 80 درصد کاهش وزن اضافی)
نتایج طولانی مدت و طولانی مدت داده ها نشان می دهد که تا 20 سال پس از جراحی، بیشتر بیماران بیش از 50 درصد کاهش وزن اضافی خود را حفظ می کنند.



رفع عالی مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی با   بای پس معده:

میزان عوارض طولانی مدت کمی بالاتر از گاسترکتومی اسبیو است. با این حال با مراقبت مناسب می توان از عوارض جلوگیری کرد.
بیماران پس از جراحی مجاز به مصرف آسپرین یا سایر NSAIDS ها نیستند.
همه بیماران پس از جراحی برای زندگی خود نیاز به مصرف ویتامین دارند. اگر اینگونه نباشد، می تواند منجر به کمبود طولانی مدت ویتامین / مواد معدنی، به ویژه کمبود ویتامین B12، آهن، کلسیم و فولات شود.
درباره سایر درمانهای موثر کاهش وزن در UCLA و نحوه شروع کار در مسیر سلامتی بیشتر بدانید.


بای پس معده 
بعضی روش Roux-en-Y را برای جراحی بای پس معده به روش لاپاراسکوپی انجام می دهند که به این معنی است که شما در بیمارستان بستری می شوید، زمان بهبودی و درد و زخم کمتری دارید. جراحان ما به خاطر نتایج عالی، مهارت و تخصص در سطح ملی شناخته می شوند. 

میزان عوارض پایین: جراحان  روش جدیدی به نام UCLA U-loop را پیشگام کرده اند، روشی خاص برای انجام این جراحی ها که میزان عوارض را کاهش می دهد.
مراقبت های پیگیری گسترده: برای کنترل همه جنبه های مراقبت های بعد از عمل شما دست به دست هم می دهد و پزشک اصلی شما را مدیریت می کند و همه خدمات  بصورت شبانه روزی در دسترس شماست.

بعد از جراحی بای پس معده چه انتظاری می توانم داشته باشم؟
در ماه اول، فقط قادر خواهید بود مقدار کمی غذای نرم و مایعات را تحمل کنید. اما به تدریج، شما می توانید غذاهای جامد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. احساس سیری را خیلی سریع متوجه خواهید شد –( پس از خوردن حدود دو قاشق غذا خوری غذا). همچنین ممکن است پزشک مصرف مکمل های غذایی را به شما توصیه کند.

طی دو سال اول می توانید انتظار داشته باشید که یک دوم تا دو سوم وزن اضافی بدن خود را از دست دهید. کاهش وزن، در بیشتر موارد، یک سال و نیم قبل از ایجاد ثبات ادامه خواهد داشت. 
بای پس معده که به آن بای پس معده Roux-en-Y (ro-en-wy) نیز گفته می شود، نوعی جراحی برای کاهش وزن است که شامل ایجاد کیسه کوچک از معده و اتصال کیسه تازه ایجاد شده مستقیم به روده کوچک است. بعد از بای پس معده، غذای بلعیده شده به درون این کیسه کوچک معده و سپس مستقیماً به روده کوچک وارد می شود، در نتیجه بیشتر معده و قسمت اول روده کوچک شما را دور می زند.

بای پس معده یکی از متداول ترین انواع جراحی چاقی است. بای پس معده زمانی انجام می شود که رژیم و ورزش جواب نداده باشد و یا به دلیل وزنتان مشکلات جدی بهداشتی داشته باشید.

بای پس معده برای کمک به شما در از دست دادن وزن اضافی و کاهش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی بالقوه مرتبط با وزن، شامل موارد زیر انجام می شود:


بیماری بازگشت اسید به مری با   بای پس معده شامل موارد زیر است: 
بیماری قلبی
فشار خون بالا
کلسترول بالا
آپنه انسدادی خواب
دیابت نوع 2
سکته
سرطان
ناباروری
بای پس معده معمولاً فقط پس از تلاش برای کاهش وزن با بهبود رژیم غذایی و ورزش انجام می شود.

 جراحی بای پس معده برای چه کسی مناسب است؟
به طور کلی، بای پس معده و سایر جراحی های کاهش وزن می توانند گزینه ای برای شما باشند اگر:

شاخص توده بدن (BMI)  40 یا بالاتر است (چاقی شدید)
BMI  35 تا 39.9 (چاقی) است و  مشکل جدی مرتبط با وزن مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا  دارید. در برخی موارد، اگر BMI  30 تا 34 باشد و  ممکن مشکلات جدی مرتبط با وزن داشته باشید، ممکن است شرایط خاصی برای جراحی کاهش وزن را داشته باشید.
اما بای پس معده برای همه افرادی که دچار اضافه وزن شدید هستند مناسب  نیست.  تشخیص صلاحیت برای جراحی کاهش وزن ممکن است لازم باشد برخی از دستورالعمل های پزشکی را رعایت کنید. شما احتمالاً یک پروسه غربالگری گسترده خواهید داشت تا ببینید آیا واجد شرایط هستید.
شما همچنین باید مایل باشید تغییرات دائمی برای داشتن یک سبک زندگی سالم انجام دهید. ممکن است از شما خواسته شود در برنامه های پیگیری طولانی مدت شرکت کنید که شامل نظارت بر تغذیه، سبک زندگی و رفتار و شرایط پزشکی شما می باشد.
برای اطمینان از اینکه بیمه نامه شما جراحی کاهش وزن را پوشش می دهد یا خیر، با طرح بیمه درمانی یا دفتر منطقه ای مدیکر یا مدیکید مشورت کنید.

مراقبت از بای پس معده (Roux-en-Y)  
همانند هر عمل جراحی بزرگ، بای پس معده و سایر جراحی های کاهش وزن خطرات بالقوه سلامتی را هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت به همراه دارند.
خطرات مرتبط با روش جراحی مشابه هر عمل جراحی شکم است و می تواند شامل موارد زیر باشد:
به ندرت، عوارض بای پس معده می تواند کشنده باشد.



خبرنامه - شبکه های اجتماعی