پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


 ویرایش فنی مقاله چیست ؟
یک مقاله علمی یا ادبی برای انتشار باید از فیلترهای بسیار سختگیرانه ای عبور کند، یکی از این فیلترها ویرایش فنی مقاله است. مقالات و متونی که این مرحله را پشت سر میگذارند، احتمال پذیرش آنها در ژورنالهای معتبر بینالمللی افزایش می یابد. برای این که بدانید ویرایش فنی مقاله چیست و چه مراحلی دارد تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
ویرایش متن چیست؟
هر متن و نوشتهای باید از نظر فاکتورهای مختلفی چون محتوا، زبان، آراستگی، انسجام، رعایت علایم نگارشی، رعایت نکات دستوری، املایی، ادبی و نگارشی مورد بررسی قرار گیرد. این بازبینی و بررسی دقیق و البته تصحیح اشتباهات احتمالی، ویرایش نامیده میشود. از آنجایی که در زمان نوشتن مقاله یا متن، شخص نویسنده تمام تمرکز خود را بر بار علمی محتوا صرف میکند، ممکن است قواعد نگارشی و دستور زبانی بهخوبی رعایت نشوند، بنابراین ویرایش بعد از نگارش یکی از ملزومات محسوب میشود.


 
پس در حقیقت ویرایش به معنی افزودن یا حذف کردن جمله ها، تصحیح متون و بررسی متن از نظر قواعد گرامری و دستور زبانی است. ویرایش انواع گوناگونی دارد که ویرایش فنی یکی از آنهاست.
مفهوم ویرایش فنی
در ویرایش فنی اصلاحات روی بخش خاصی از محتوا صورت میگیرد که به شرح زیر است:
- کنترل و بررسی املای صحیح کلمات بخشی از ویرایش فنی مقالات است. 
- بررسی و کنترل پاراگراف بندی یکی دیگر از ارکان ویرایش فنی محسوب میشود. این قسمت شامل جمله بندیهای صحیح و قرار دادن هرکدام از آنها درکنار هم در یک پاراگراف خاص است. به این معنا جمله هایی که یک مفهوم کلی را میرسانند در یک پاراگراف قرار میگیرند.
- بررسی نشانه گذاریها و علائم نگارشی در متن، در صورت نیاز لازم است تا این علائم به متن اضافه شده و یا در جای مناسب استفاده شوند.
- بررسی و همچنین رعایت قوانین مربوط به عدد نویسی، فرمول نویسی، اعراب گذاریها و اختصارهایی که در متن وجود دارد. 
- تعیین محل تصاویر ، اشکال و جدولها در متن یکی دیگر از بخشهای این نوع ویرایش است.
- تهیه فهرست مندرجات، فهرست تفصیلی، واژه نامه و فهرست های دیگر نیز از جمله کارهایی است که در این بخش از ویرایش باید انجام شود.
- تنظیم صفحه عنوان
- تنظیم و تهیه مقدمه ناشر در صورتیکه لازم باشد توسط ویراستار فنی اعمال میشود.
- آخرین بخش از ویرایش فنی شامل کنترل اندازه و قلم حروف، عنوان فصلها، بخشها و زیربخشها، سربرگ ها و نمونه خوانی متن است.
همانطور که مشاهده فرمودید این نوع از ویرایش ،کاری بسیار تخصصی است و باید توسط شخصی صورت گیرد که به تمام مباحث یاد شده تسلط داشته و تجربه این نوع ویرایش را داشته باشد. از طرفی پذیریش و انتشار مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی مستلزم رعایت این نکات است. بنابراین توصیه میشود برای تضمین پذیرش مقاله خود در هر زمینه ای در ژورنالها و سایت های بین المللی حتما از خدمات ویرایش فنی بهره مند شوید.
انجام خدمات ویرایش فنی
موسسه لینگالاین یک گروه تخصصی آنلاین است که با استفاده از ویراستاران مجرب، متخصص و با تجربه خدمات ویرایش فنی مقاله و همچنین ویرایش علمی و تخصصی مقاله را به کاربران ارائه میدهد. آنچه کار گروه لینگالاین را از دیگر فعالان در این زمینه متمایز میکند خدمات بینظیری است که به کاربران ارائه میدهند که در این بخش به آن میپردازیم.
- ویرایش نیتیو مقالات علمی و ادبی: ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی یک امر کاملا تخصصی و البته بسیار مهم است که رعایت آن توسط نویسنده مقالات امتیاز ویژهای برای پذیرش مقالات ISI در مجلات و ژورنالهای معتبر بین المللی محسوب میشود. 
رعایت نکات گرامری، دستور زبانی و خوانا بودن متن و نگارش روان از جمله خدماتی است که در این بخش به کاربر ارائه میشود، استفاده از ویراستاران متبحر هم رشته، ارائه شناسه گواهی ویرایش توسط شرکت همکار در کشور کانادا با قابلیت استعلام، امتیاز ویژهای است که مقاله ویرایش شده هنگام بررسی در موسسات بین المللی خواهد داشت.
 


ارائه فایل ترکچنج جهت بررسی اصلاحات انجام شده، تضمین کیفیت ویرایش، ارائه اصلاحات رایگان تا زمان نهایی پذیرش مقاله توسط موسسه مورد نظر، امکان برقراری ارتباط با ادیتور در طول پروژه، بازبینی دوباره متن ویرایش شده  بعد از اتمام پروژه در جهت به حداقل رساندن احتمال خطا،  حفظ امنیت مقالات و حذف کامل فایل مقاله بعد از اتمام پروژه و همچنین وقت شناسی، مسئولیتپذیری و اتمام پروژه ویرایش در موعد مقرر و  قیمت استثنایی از جمله خدماتی است که در این بخش به کاربران ارائه میشود.
ویرایش تخصصی: در حقیقت همان ویرایش علمی مقاله است که شامل اصلاح معایب و اشکالاتی است که از نظر علمی در محتوا وجود دارد و توسط افراد متخصص صورت میگیرد. این نوع ویرایش به همراه ویرایش فنی از جمله اقداماتی است که قبل از ارسال مقاله برای انتشار در مجلات معتبر بینالمللی توصیه میشود. البته باید توجه داشت که اعمال نظر ویراستار در ویرایش تخصصی به منظور دست بردن در مقاله نیست و درصد کمی از محتوا را تحت الشعاع قرار خواهد داد و بهمنظور انتقال بهتر تفکر مولف صورت میگیرد.
با توجه به مطالب ارائه شده مشخص است که ویرایش صحیح و تخصصی متون تا چه اندازه در پذیرش مقاله شما از سوی موسسات معتبر موثر است، بنابراین توصیه میکنیم با سپردن کار به یک تیم حرفه ای در تضمین کیفیت مقاله و پذیرش آن  گامی اساسی بردارید. لینگالاین در این مسیر راهنمای موثری برای پذیرش مقالات شما خواهد بود، به گونه ای که تا آخرین لحظه پذیرش و چاپ مقاله شما در معتبرترین ژورنالها راهنمای مسیر شما خواهد بود و شما را به هدفی که دارید خواهد رساند.



تگ ها ویرایش فنی مقاله

خبرنامه - شبکه های اجتماعی