پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          07 آذر 1400 - 28 November 2021



 
در دنیای تبلیغات حرف اول را شعار تبلیغاتی و خلاقیت در محتوای تبلیغاتی می زند . بطوریکه مشتریان شما شیفته شعار تبلیغاتی شما می شوند و تبدیل به محاوره های روزمره مردم می شود . 

برای اینکه به شما کمک کنیم تا شعار تبلیغاتی خوبی برای کسب و کارتان بسازید، در ادامه هفت راهنمایی برای فعال کردن خلاقیت ذهن تان آورده ایم: 

1- ساده و کوتاه باشد

اگر لاس وگاس سعی کرده بود که «هر کاری که در زمان حضورتان در لاس وگاس انجام می دهید، در لاس وگاس باقی می ماند» را به جای «هرچه اینجا اتفاق می افتد، اینجا باقی می ماند» به کار بگیرد، ممکن بود هیچ وقت به عنوان یکی از محبوب ترین شعارهای تبلیغاتی در یاد نماند. شعار خود را زیر 9 یا 10 کلمه نگه دارید.

2- یکدست باشید

تبلیغات منسجم بسیار حیاتی است، حتی اگر یک کسب و کار کوچک یا معمولی باشید. اطمینان حاصل کنید که نمونه  شعار تبلیغاتی با لوگوی فعلی، نام شرکت و تصویر ارائه شده سازگار است. به عنوان مثال، در شعار تبلیغاتی پرو کارپت کر، «تمیزکننده سبزتر شما» آنها با یک برگ سبز به سازگاربودن خود با محیط زیست اشاره می کنند. در طراحی وب سایت و محتوای بازاریابی آنها نیز رنگ سبز استفاده شده است.

3- بر چیزی که شما را متفاوت می سازد تمرکز کنید

پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را پیدا کرده و از آن استفاده کنید. آیا تحویل محصولات شما با ماشین های برقی صورت می گیرد؟ آیا دندانپزشکی شما افرادی که استرس بالایی دارند را می پذیرد؟ دندانپزشکی خانوادگی کراس اوک از شعار تبلیغاتی «ما ترسوها را می پذیریم» و یک مرغ بزرگ در وب سایت خود استفاده می کند. در صورت امکان چیزی که مخصوص شماست را در شعار تبلیغاتی خود به کار بگیرید.
 
4- آن را جاودانه کنید

وریزون دوره خوبی را با «اکنون صدای من را می شنوی؟» گذراند اما تنها مدتی طول کشید تا تکنولوژی تمام تماس ها را واضح و شفاف کند. شما باید با زمان تغییر کنید، اما زمانی که به یک شعار فکر می کنید باید مدت دوام آن را هم در نظر بگیرید. اشاراتی به تکنولوژی یا عباراتی مانند «تنها» ریسکی هستند. کلماتی را انتخاب کنید که در طول زمان دوام بیاورند.
 
5- مطمئن شوید که می تواند خودکفا باشد

شعار  تبلیغاتی رستوران های لامبرجک «جایی که پسرهای بزرگ غذا می خورند!» درباره شخصیت ها و کسب و کار خود به شما می گوید. شما نیاز به شعاری تبلیغاتی دارید که بدون هیچ اطلاعات افزوده ای کسب و کارتان را به مخاطب اعلام کند.

6- بازار هدف خود را در نظر بگیرید

شما باید این را هم در نظر بگیرید که مشتریان شما محلی هستند، ملی هستند یا جهانی. در حالی که برخی افراد محلی شعار تبلیغاتی جدید فیلادلفیا «PHL: اینجا برای خلق کردن» را می فهمند، ممکن است برای توریست ها کمی گیج کننده باشد. شعار تبلیغاتی وندیز «اینجا بهتر است» برای یک کمپین «خرید محلی» بهتر است تا یک فست فود زنجیره ای ملی. مطمئن شوید که شعار تبلیغاتی شما برای بازار هدف تان واضح است.

اگر در کشورهای دیگر فروش دارید، در نظر داشته باشید که ترجمه شعارتان به زبانی دیگر می تواند معنای آن را تغییر دهد. زمانی که KFC شعبه اش در چین را احداث کرد، متاسفانه شعار «به حدی خوب است که انگشت تان را لیس می زنید» به «انگشتان تان را بخورید» ترجمه می شد.

7- نظر بخواهید

خلاق بودن کار سختی ا ست، اما راه هایی وجود دارد که از تنها انجام دادن آن امتناع کرد. از ویژگی نظرسنجی فیس بوک برای کسب نظر مردم استفاده کنید. از توئیتر برای یک مسابقه شعار تبلیغاتی با هشتگی به خصوص استفاده کنید.

در زیر به چند نمونه  از شعار های تبلیغاتی برند های موفق جهان اشاره می کنیم :

۱- مک دونالد: “من عاشقش هستم”

شعار تبلیغاتی مک دونالد ساده، تاثیرگذار و موفقیت آمیز از کار در آمده است. شعار مشهور مک دونالد را خواننده معروف، جاستین تیمبرلیک نیز به صورت یک آهنگ منتشر کرده است.

بی تردید شعار تبلیغاتی “من عاشقش هستم” یکی از مشهورترین و با دوام ترین شعارهای برند مک دونالد به حساب می آید. این عبارت ساده به نحوی فوق العاده با ارزش های شرکت هماهنگی دارد. همچنین به راحتی در ذهن مخاطب جای می گیرد. چنین شعار تاثیرگذاری به همراه شیوه های تبلیغ بصری منحصر به فرد مک دونالد به راحتی هر مخاطبی را به خود جلب کرده و رضایت اش را به دست می آورد.
 
۲- KFC: “لیس زدن انگشت ها کار خوبی است”

درست به مانند رقیب اصلی KFC یعنی مک دونالد، این شعار تبلیغاتی هم پیوند نزدیکی با ارزش های برندش دارد. همچنین از نظر میزان دوام نیز شعار KFC همپای مک دونالد به حساب می آید. شعار “لیس زدن انگشت کار خوبی است” پیام واضحی را برای مخاطب دارد: مرغ های سوخاری طعم عالی دارند. در حقیقت طعم فوق العاده مرغ های KFC مزه کردن انگشت ها را به کاری خوب بدل می سازد. بی تردید این امر انتظار همه ما از یک برند در حوزه فست فود است.

۳- Subway: “تازه بخورید”

برند Subway در زمینه انتخاب شعار تبلیغاتی اش بسیار هوشمندانه عمل کرده است. براساس تحقیقات پزشکی غذای فست فود برای سلامت ما چندان خوب نیست. برهمین اساس برند Subway تلاش خود را معطوف به اتخاذ جایگاهی سالم تر قرار داده است. چنین استراتژی شعار مشهور “تازه بخورید” را خق کرد. به این ترتیب شرکت به مشتریان تازگی و سلامت محصولات اولیه ساندویچ های اش را اعلام کرد. البته این اقدام بیشتر به مثابه تعهد و تضمینی به مشتریان برداشت می شود. چنین شعاری در ترکیب با رنگ زرد و سبز لوگو شرکت یکی از موفق ترین تبلیغات تمام دوران ها را حلق کرده است.
 

۴- کیت کت: “استراحت کن، کیت کت بزن”

شعار تبلیغاتی مشهور برند کیت کت تصویری اضح از یک رویای فوق العاده را بازنمایی می کند: کودکانی که برای وعده غذایی شان جعبه ای پر از کیت کت دارند. بی تردید رویای کودکی همه ما داشتن کیت کت به عنوان یک وعده غذایی بود. برهمین اساس شرکت نیز از چنین آرزویی به بهترین شیوه در تبلیغات اش استفاده نموده است. این شعار در دو نوع فیزیکی و تلویزیونی به دست مخاطب رسید. در حقیقت شعار “استراحت کن، کیت کت بزن” بر روی سهولت و سادگی صرف وعده ای غذایی با کیت کت تمرکز داشت. به این ترتیب در کمترین زمان شما خوراکی خوشمزه و مقوی را میل خواهید کرد. مزیت اصلی شعار کیت کت سهولت به خاطر سپردن آن است، درست به مانند لوگو قرمز و سفید شرکت.

۵- هاینز: “لوبیا یعنی هاینز”

شعار برند هاینز تحت عنوان “لوبیا یعنی هاینز” در بیشتر نظرخواهی ها به عنوان برترین شعار تبلیغاتی انتخاب شده است. علت چنین امری نیز کاملا روشن و ساده به نظر می رسد. در این شعار نه تنها نام برند برده می شود و عبارت به صورت کوتاه و آهنگین ادا می گردد، بلکه همچنین نام برند و محصول شرکت را در هم می آمیزد. در حقیقت شعار هاینز پیام واضحی را به صورت دلنشین به مخاطب عرضه می کند: اگر قصد خرید لوبیا پخته شده را دارید، محصول هاینز بهترین گزینه شما خواهد بود.
 
۶- اسکیتلز: “رنگین کمان را مزه کن”

برند اسکیتلز شعار مشهور “رنگین کمانرا مزه کن” را از سال ۱۹۹۴ مورد استفاده قرار می دهد. دلیل محبوبیت این شعار نزد شرکت و از همه مهم تر مشتریان بازنمایی ساده محصول در آن است. براین اساس شکلات ها و اسمارتیزهای اسکیتلز به طور معمول به رنگ های رنگین کمان تولید می شوند. هنر اصلی این شعار برجسته سازی این امر است. به این ترتیب از زما معرفی شعار رنگین کمان نقش مهمی در کمپین تبلیغاتی و استراتژی برندسازی اسکیتلز بازی می کند.
 

۷- رایس کریسپیز: “ضربه، صدا، ترکیدن”

شعار “ضربه، صدا، ترکیدن” از دهه ۳۰ میلادی تا به حال همراه برند رایس کریسپیز بوده است. این برند در زمینه تولید خوراک صبحانه برگرفته از غلات فعالیت دارد. شاید جای تعجب داشته باشد که یک شعار تبلیغاتی بیش از ۸۰ سال همراه یک برند باقی بماند. اما در مورد رایس کریسپیز شعار آنها به دلیل بازنمایی فرایند صوتی خوردن محصول صبحانه شان محبوبیت فراوانی در میان نسل های مختلف به دست آورده است. اجازه دهید به صورت واضح تر صحبت کنم. به هنگام افزودن شیر به خوراک صبحانه رایس کریسپیز دقیقا مراحل مذکور در شعار تبلیغاتی اتفاق می افتد. ابتدا صدای ضربه، سپس صداهای نامفهوم و در نهایت تق تق ترکیدن دانه های خوراک به گوش می رسد. به همین خاطر این شعار برای شرکت موفقیت بسیار زیادی به همراه داشته است.
 

۸- گلوله های صبحانه کلوگز: “آنها عاااالی هستند”

ببر مشهور تونی از همان شروع به تولید گلوله های صبحانه برند کلوگز به عنوان نماد تبلیغاتی آنها مورد استفاده قرار گرفته است. دلیل اصلی شهرت این ببر دوست داشتنی ادای جمله “آنها عاااالی هستند” به هنگام توصیف خوراک صبحانه شرکت کلوگز است. بی تردید وقتی مخاطب هدف شما کودکان هستند، باید ادبیات مناسب با آنها را مدنظر قرار دهید. به علاوه در معرفی محصول مان به کودکان باید برخلاف عرف رایج عمل نماییم. به این ترتیب استفاده از طیف رنگ های شاد و انیمیشن های جذاب ضروری به نظر می رسد. شعار تبلیغاتی برند کلوگز نیز دقیقا به خاطر رعایت این المان ها بیش از ۵۰ سال کنار آنها مانده است.
 
۹- دکتر پِپِر: “بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد، چیست؟”

کمپین “بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد، چیست؟” در سال ۲۰۰۹ از سوی برند دکتر پِپِر، فعال در زمینه تولید نوشیدنی، معرفی شد. از آن زمان تا به حال این شعار موفقیت بسیار زیادی را برای آنها به ارمغان آورده است. بی تردید عبارت آهنگین تبلیغ این شرکت در کنار شوخی هایی که پیرامون آن درست شده نقش بسیار زیادی در این موفقیت بازی می کند. دلیل موفقیت این کمپین و شعار تبلیغاتی اش در دو نکته خلاصه می شود. نخست اینکه دکتر پِپِر به خوبی مشتریان خود را می شناسد. دوم اینکه آنها به خوبی ماهیت برندشان را مورد بررسی قرار داده اند. هر برندی که این دو المان را رعایت کند، در طراحی شعار تبلیغاتی اش موفق عمل خواهد کرد.

 
۱۰- ردبول: “این محصول به تو بال می دهد”

برند ردبول برای سال های متمادی از عبارت “این محصول به تو بال می دهد” به عنوان شعار تبلیغاتی اش استفاده کرده است. دلیل اصلی تاثیرگذاری و ثمربخشی این شعار در کنار ماندگاری طولانی اش هوشمندی آن است. براین اساس تمثیل بال حکایت از افزایش انرژی مصرف کنندگان نوشیدنی دارد. بی شک این حکایت تمثیلی تاثیرگذاری بسیاربیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت. شعار تبلیغاتی ردبول یکی از بهترین نمونه ها برای الهام گیری در زمینه طراحی شعارهای زیبا و در عین حال تمثیلی است.

 

خبرنامه - شبکه های اجتماعی