پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          20 آبان 1401 - 11 November 2022


 گواهی ssl یکی از پیش‌نیازهای کلیدی حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران در وب‌سایت است که طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و موتور جست‌وجوی گوگل به عنوان یک پارامتر مهم امنیتی از آن یاد کرده است. از سوی دیگر با افزایش ضریب نفوذ مسائل امنیتی و توسعه دیدگاه‌های مبتنی بر امنیت کاربران، امروزه از نگاه کاربران سایت‌هایی که https ندارند، امن نیستند و استفاده از سایت‌های فاقد این ویژگی رو به افول است. 
به همین خاطر استفاده از گواهی‌نامه ssl و خرید آن از جمله هزینه‌های مهم وبسایت است و باید به بهترین روش ممکن این گواهی امنیتی نصب و اجرا شود. 
آکادمی ssl، آموزش ssl در ایران
 
در این مطلب که برگرفته از سایت آکادمی SSL ( به عنوان مرجع تخصصی آموزش اس اس ال در ایران ) است، به صورت کامل در مورد گواهی ssl صحبت می‌کنیم و اقدامات لازم پس از نصب آن را به همراه مهم‌ترین گواهی‌نامه‌ها معرفی می‌کنیم. همچنین به معرفی روش های چک کردن فعال بودن این گواهی و عملکرد صحیح آن خواهیم پرداخت.

گواهی‌ ssl چیست؟


پروتکل Secure Socket Layer که به اختصار ssl خوانده می‌شود، یک پروتکل امنیتی برای ایجاد ارتباط میان کاربر و سرور است. نخستین بار در سال 1995 این گواهینامه توسط  Netscape و به منظور اطمینان از حفظ حریم خصوصی، احراز هویت و یکپارچگی داده‌­ها در ارتباطات اینترنتی ایجاد شد. به کمک این پروتکل تمام تعاملات میان کاربر و سرور، رمزنگاری می‌شود و امنیت کاربر در این فرایند حفظ می‌شود. در سال‌های گذشته در سال‌های گذشته اکثر وب‌سایت‌ها از http به سمت https حرکت کرده‌اند و به‌نوعی این پروتکل به نمادی برای سایت‌های مطمئن تبدیل شده است که از طریق گواهی ssl، ارتباط امن‌تر میان کاربر و سرور را فراهم می‌کند.

معمولاً گواهی‌نامه ssl توسط سازمان‌های امنیت وب ارائه می‌شود و با توجه به نوع ssl، اطلاعات و داده‌های مهم را از سایت ارائه‌دهنده دریافت می‌کنند. به کمک گواهی اس اس ال ارتباط میان دامنه، سرور یا هاست و مالک اصلی دامنه در یک موقعیت جغرافیای مشخص برقرار می‌شود. این گواهی در مورد مسئله امنیت سایت، اعتماد کاربران، بهبود نرخ تبدیل و بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
ریدایرکت http به https پس از نصب ssl

بررسی فعال بودن گواهی ssl در وبسایت پس از نصب آن


گاها پیش می‌آید که بعد از فعال کردن گواهی‌نامه ssl، بررسی فعال بودن و اطمینان از کار کردن آن در دستور کار قرار می‌گیرد. یکی از ساده‌ترین روش‌های بررسی فعال بودن اس اس ال وب‌سایت، استفاده از وب‌سایت ssl checker است. در این روش به صورت آنلاین کافیست تا آدرس سایت مورد نظر را وارد کرده و دکمه چک ssl را بزنید تا اطلاعات دامنه و پروتکل ssl را به صورت کامل به شما نشان ‌دهد.

ریدایرکت http به https پس از نصب گواهینامه اس اس ال 


ریدایرکت http به https در وب‌سایت‌ها مسئله‌ای است که بعد از خرید ssl باید بر روی تمام صفحات وب‌سایت اعمال شود تا آدرس‌های وب‌سایت به HTTPS تغییر پیدا کند. برای این کار کافیست وارد بخش مدیریت فایل‌های هاستینگ خود شوید، سپس وارد بخش htaccess شده و آن را باز کنید، گزینه EDIT را انتخاب کرده تا امکان ویرایش فایل htaccess فراهم شود در ادامه کدهای زیر را در اولین خط فایل قرار دهید.
#Redirect HTTPS to HTTP
RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} =https
RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]
بعد از ذخیره تغییرات، ریدایرکت http به https به‌صورت عملی صورت می‌گیرد.

امنیت سایت با نصب گواهی  SSL 


گواهی ssl به‌خوبی باعث ارتقای کیفیت امنیت سایت می‌شود و به عنوان یک مسئله مهم امنیتی می‌تواند به کاربران احساس امنیت کامل را در حین استفاده از وب‌سایت منتقل کند. علاوه بر این موارد ssl ها ویژگی‌های امنیتی زیادی دارند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:
· جلوگیری از قرار گرفتن در لیست سیاه گوگل
· روش قدرتمند رمزنگاری ۲۰۴۸ بیت و SHA-2
· سازگاری با انواع دستگاه‌های موبایل، تبلت و رایانه
· ایجاد اعتماد بین کاربران در لایه‌های مختلف تراکنش مالی، امنیت اطلاعات و …
· خرید راحت گواهی‌نامه و عدم نیاز به ترجمه مدارک
با توجه به این موارد می‌توان گفت که استفاده از ssl در وب‌سایت‌ها از اهمیت حیاتی و ضروری برخوردار است.

انواع گواهینامه SSL 


به‌طور کلی استفاده از این گواهی‌نامه‌ها ضروری و متناسب با سایز و کارکرد سازمان تعریف می‌شود؛ اما می‌توان گفت که مهم‌ترین تفاوت این سازمان‌ها در مدارک مورد نیاز برای صدور گواهی و میزان اعتبار این گواهی‌نامه‌ها است.
انواع ssl
 
انواع گواهی‌نامه ssl شامل موارد زیر است:
گواهی‌نامه  SSL DVیا Domain Validation
گواهی‌نامه  SSL OVیا Organization Validation
گواهی‌نامه  SSL EV  یا Extended Validation
گواهی SSL Wildcard
در گواهی‌ نامه DV، علاوه بر رمز گذاری ارتباط‌ها، نام دامنه شما نیز احراز خواهد شد.
در گواهینامه OV، علاوه بر تمام مواردی که در گواهی DV وجود دارد، نام رسمی شرکت و یا سازمان شما هم تایید و احراز می‌شود.
در گواهی‌نامه EV، علاوه بر تمام مزیت‌های OV و DV، نام کامل و رسمی شرکت در کنار نام دامنه در نوار آدرس مرورگر ثبت می‌شود.
هر کدام از انواع گواهی ‌نامه‌های اس اس ال اعتبار و قیمت متفاوتی دارند و علاوه بر تأمین امنیت می‌توانند اعتبار یک سازمان را نمایش دهند.

آکادمی ssl ایران بهترین منبع آموزش ssl


درک درست مفاهیم امنیتی و شرایط آن، یکی از کارهای مهم وبمستر است و باید در این زمینه آموزش کافی ببینند. تفاوت گواهی‌نامه‌های امنیتی، نحوه نصب آن‌ها در هاست یا سرور، رفع ایرادها و ارتقای امنیت سایت یکی از کارهایی است که باید نسبت به آن حساسیت لازم لحاظ شود.
آکادمی ssl ایران  به نشانی (  (sslacademy.ir یکی از تخصصی‌ترین و قوی‌ترین مراجع آموزش مسائل مربوط به ssl است که به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای هر آنچه را که در مورد گواهی‌نامه‌های امنیتی لازم است، ارائه می‌دهد. آکادمی ssl ایران به صورت تخصصی در مورد انواع ssl، افزونه‌های وردپرس مناسب، نحوه نصب و بررسی خطاهای رایج اس اس ال، محتوای تخصصی تولید می‌کند.

سخن نهایی


گواهی‌نامه ssl یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای حفظ و ارتقای امنیت وب سایت‌ها ضروری است و مدیران وب سایت‌ها متناسب با نیاز خود از انواع اس اس ال استفاده می‌کنند.در این مطلب نکات مهم مربوط به گواهی‌نامه SSL را مورد بررسی قرار دادیم و سوالات مهمی که در بحث امنیت وب‌سایت از نگاه آکادمی ssl ایران مهم بود را پاسخ دادیم.
در صورتی که می‌خواهید به شناخت عمیق‌تر نسبت به گواهی‌نامه‌های امنیتی برسید و با مفهوم ssl بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به وب‌سایت آکادمی آموزش اس اس ال مراجعه کنید و با جدیدترین محتوای آموزشی این حوزه و نحوه رفع خطاهای رایج اقدام کنید.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی