پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          27 اردیبهشت 1402 - 17 May 2023



تحصیل در مدارس برتر از جمله تیزهوشان، هدفی است که بسیاری از دانش آموزان و والدین آن‌ها دارند و برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. یکی از بهرین راهکارهای قبولی در تیزهوشان، ثبت نام و شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون ورودی است که برای آمادگی دانش آموزان برای قبولی در تیزهوشان و سایر مدارس برتر برگزار می‌شود. امروز در این مطلب قصد داریم مختصر اطلاعاتی در رابطه با مدارس تیزهوشان و اهمیت تحصیل در مدارس برتر با شما صحبت کنیم و سپس راهکارهای قبولی در آزمون ورودی را بررسی کرده و در پایان بهترین کلاس تیزهوشان برای قبولی در آزمون ورودی را به شما معرفی خواهیم نمود.



با تحصیل در مدارس برتر آینده بهتری داشته باشید!

همانطور که گفتیم، بسیاری از والدین و دانش آموزان به خصوص بعد از مقطع متوسطه اول، به دنبال تحصیل در مدارس برتر به ویژه تیزهوشان هستند. شاید اصلی ترین دلیل این موضوع را بتوان آزمون سراسری کنکور و تحصیل در دانشگاه‌ها و رشته‌های برتر دانست. طبق آمار، 72.5% نفرات برتر کنکور سال گذشته در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده بودند! این آمار به خوبی نشان می‌دهد که اگر شما بتوانید در مدارس برتر همچون تیزهوشان پذیرفته شوید، شانس بیشتری برای قبولی در کنکور و تحصیل در رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر خواهید داشت. به عبارت دیگر می‌توان گفت با تحصیل در مدارس برتر، احتمالا آینده بهتری در انتظار شما خواهد بود.

از چه مقطعی می‌توان به تیزهوشان رفت؟!

دانش آموزانی که قصد تحصیل در مدارس تیزهوشان را دارند، از دو مقطع ششم به هفتم و همچنین نهم به دهم می‌توانند در آزمون سمپاد شرکت کنند و در صورت قبولی در تیزهوشان تحصیل کنند. مدارس تیزهوشان به نام‌های دیگری همچون سمپاد، علامه حلی برای پسران و فرزانگان برای دختران شهرت دارند. دانش آموزان ورودی هفتم، برای تحصیل در تیزهوشان باید در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و دانش آموزان ورودی دهم در آزمون تیزهوشان نهم به دهم پذیرفته شوند.

چگونه در تیزهوشان قبول شویم؟




سطح آزمون تیزهوشان بالاتر از کتاب و امتحانات مدرسه است و طبیعتا شما تنها با خواندن کتاب و جزوه مدرسه شانس زیادی برای قبولی نخواهید داشت. این موضوع باعث شده تا بسیاری از دانش آموزان حتی دانش آموزان خوب، قید شرکت در آزمون تیزهوشان را بزنند. واقعیت این است که حتی دانش آموزان متوسط نیز با کمی تلاش بیشتر و برنامه ریزی می‌توانند در آزمون تیزهوشان پذیرفته شوند و حتی ممکن است دانش آموزان باهوش به دلیل تنبلی و عدم تلاش در آزمون پذیرفته نشوند. در ادامه بهترین راهکارهای قبولی در آزمون تیزهوشان را با هم بررسی می‌کنیم.

1) برنامه ریزی دقیق و اصولی برای قبولی در تیزهوشان

قبل از شروع هر کاری شما باید یک برنامه ریزی دقیق و اصولی و متناسب با ویژگی‌ها و توانایی‌های شخصی خودتان تدوین کنید. مهم‌ترین نکته در برنامه ریزی، قابل اجرا بودن آن متناسب با توانایی‌های شما و همچنین تعهد و عمل کردن به برنامه است. با توجه به اینکه مباحث آزمون تیزهوشان عمدتا مباحث هوش و استعداد تحلیلی است، شما باید علاوه بر دروس مدرسه، دروس مربوط به آزمون تیزهوشان را نیز مطالعه نمایید. این کار ممکن نخواهد بود مگر با تدوین یک برنامه دقیق.

2) اطلاع دقیق از مباحث آزمون ورودی تیزهوشان

آزمون تیزهوشان در پایه ششم به هفتم، تنها از مباحث استعداد تحلیلی و هوش مطرح می‌شود که برای سنجش میزان هوش و خلاقیت دانش آموزان است و عملا هیچ سوال مستقیمی از کتب درسی دانش آموزان مطرح نمی‌شود. برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم اما قضیه کمی متفاوت است و علاوه بر مباحث هوش و استعداد تحلیلی، دانش آموزان با سوالات استعداد تحصیلی که مربوط به دروس علوم، ریاضی، ادبیات و زبان فارسی، مطالعات اجتماعی و قرآن و معارف اسلامی پایه هشتم و نهم است.

3) حل تست و تمرین‌

معمولا دانش آموزان به دلیل کمبود مواجه با سوالات تستی و همچنین سطح بالاتر این سوالات به نسبت امتحانات مدارس، در پاسخگویی به آن با مشکلات و چالش‌های مختلفی رو به رو می‌شوند. این مسئله با حل تست و تمرین به مرور زمان حل می‌شود. بدیهی است که هر چه شما تست‌ها و تمرین‌های بیشتری را حل کنید، آماده بالاتری به دست خواهید آورد.

4) اهمیت کسب نمره و معدل بالا

برخی از مشاورین به اشتباه می‌گویند که با توجه به مباحث آزمون و اینکه درصد قابل توجهی از سوالات مربوط به هوش است، وقت کمتری برای دروس مدرسه بگذارید! این موضوع باعث افت نمرات شما و در نهایت معدل‌تان می‌شود و حتی ممکن است حد مجاز برای شرکت در آزمون تیزهوشان را از دست بدهید. دانش آموزان پایه ششم به هفتم باید در تمامی دروس نیمسال دوم پایه پنجم و همچنین نیمسال اول پایه ششم، نمره خیلی خوب کسب کرده باشند. (کسب نمره خوب حداکثر در یکی از دروس مشکلی ندارد). دانش آموزان پایه نهم به دهم نیز باید معدل کل نیمسال دوم پایه هشتم و نیمسال اول پایه نهم، بالای 19 داشته باشند.

بهترین راهکار قبولی در تیزهوشان، کلاس‌های آمادگی آزمون!




مراکز و موسسات مختلفی در زمینه تیزهوشان و آمادگی برای قبولی در آزمون ورودی وجود دارند که تنها تعداد انگشت شماری از آن‌ها کیفیت لازم را دارند. مقایسه موسسات تیزهوشان با هم بر اساس معیارهای مختلفی می‌تواند صورت بگیرد که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته ایم:
آمار قبولی سال‌های گذشته
سطح کادر آموزشی و دبیران
وجود یا عدم وجود پشتیبان تحصیلی
برگزاری یا عدم برگزاری آزمون شبیه ساز
موقعیت مکانی و دسترسی
حضوری یا آنلاین بودن کلاس
شهریه منطقی در برابر امکانات
و ...

بهترین کلاس تیزهوشان برای قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان کجاست؟

با در نظر گرفتن معیارهای فوق و همچنین نظرات افراد استفاده کننده از مراکز و آموزشگاه‌های مختلف، به یک نام پرتکرار رسیدیم، موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت! موسسه موفقیت واقع در خیابان پاسداران شهر تهران است و در سال گذشته با آمار قبولی بالای 80% در آزمون تیزهوشان، بهترین عملکرد را در بین موسسات تیزهوشان داشته است. شما با ثبت نام در کلاس‌های موسسه موفقیت علاوه بر کلاس‌های آموزشی از خدمات دیگری همچون پشتیبان تحصیلی، کلاس رفع اشکال، آزمون شبیه‌ساز، کلاس تحلیل آزمون و ... نیز برخوردار می‌شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانید به سایت موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید.

نتیجه گیری
امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و اطلاعات مفید و کاربردی را کسب کرده باشید. در این مطلب ابتدا به مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان پرداخته شد و سپس بهترین راهکارهای قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان آموزش داده شدند. در پایان نیز معیارهای مقایسه مراکز تیزهوشان نام برده شدند و بهترین کلاس تیزهوشان برای قبولی در آزمون ورودی معرفی شد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی